تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1396 ساعت 23:45:39
آیت‌الله جوادی‌آملی: برای شهدای فاجعه منا دیه قتل شبه عمد گرفته شود

مراجع تقلید شیعیان گفت: درباره پرونده فاجعه منا باید برای شهدا، دیه قتل شبه عمد گرفته شود.
 
به گزارش ایلنا، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت، با بیان اهمیت کعبه برای یکایک مسلمانان، اظهار داشت: خود مساله حج سالی یک بار است و به مستطعین تعلق دارد و برای غیر مستطیع اصلا نیست، اما کعبه در همه لحظات زندگی ما وجود دارد به صورتی که در همه شرایط مهم می گویند به سوی قبله بایستید.
 
وی ادامه داد: ما نمی توانیم از کعبه فاصله بگیریم! نماز ما به سوی کعبه، ذبح به سوی کعبه، دفن مرده های ما به سوی کعبه و در کل در تمام شرایط زندگی «الکعبه قبلتی»؛ ما با کعبه زندگی می کنیم، لذا تنها مساله حج نیست، حیات و ممات ما با کعبه مرتبط است و جدا کردن کعبه از ما امکان پذیر نیست.
 
آیت الله جوادی آملی گفت: این اصل «الکعبه قبلتی» باید به عنوان یک اصل اساسی مانند «القران کتابی» یا «الاسلام دینی» مطرح باشد چون این همتای قرآن کریم است، لذا اصل توجه به کعبه باید به زائران آموزش داده شود و جایگاه کعبه برای آنها به درستی تبیین گردد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: عزت مومن و نظام به دست خود مومنان و شهروندان است، خرید سوغات و رفتار ما باید با احترام و ادب همراه باشد، آل سعود شاید ما را نشناسد، اما ما که خود را می شناسیم! ما از دیاری هستیم که به برکت قرآن و عترت در پایبندی به عهد و پیمان و درایت، در همه جهان نمونه هستیم.
 
آیت الله جوادی آملی درتوصیه به روحانیان کاروانها و مسئولین حج اظهار داشت: باید زائران ما آن تربیتی که به برکت قرآن و عترت در ما هست را رعایت کنند و این نکته به زائران یادآوری گردد که عزت با خود ببرند، عزت تحویل آنها بدهند و با عزت برگردند و توجه داشته باشند زبان مشترکی که همه مردم جهان آن را می پسندند، ادب است.

  تعداد بازديدها: 3016
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76572
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.