تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1396 ساعت 18:35:20
مشاور ارشد مرحوم آیت‌الله رفسنجانی: برای جریان عقلگرایی همه پای صندوق‌های رای بیایند

مشاور ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: عده‌ای می‌خواهند جریان عقلانیت را به عقب برگردانند؛ برای جریان عقلگرایی همه باید پای صندوق بیایند و نباید انتخابات به دور دوم کشیده شود.

به گزارش ایسنا، غلامعلی رجایی در همایش بزرگ حامیان روحانی در خوزستان ، اظهار کرد: افتخار می‌کنم خوزستانی هستم. آمده‌ام بگویم مانع یک اتفاق شوید. عده‌ای می‌خواهند جریان عقلانیت را به عقب برگردانند، اما من اطمینان دارم که جشن پیروزی دکتر روحانی را خواهیم گرفت. دولت دکتر روحانی بنا را بر راستگویی گذاشته است، آیت‌الله هاشمی معتقد بود که باید به دولت روحانی فرصت داد. قانون هدفمندی یارانه‌ها اجازه افزایش یارانه را نمی‌دهد؛ شعار عوام‌فریبانه ندهید.

مشاور ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: امیدوارم امسال سال آخر حصر باشد. دولت گذشته عزت و شرافت را زیر سوال برد. در این سال‌ها برخی افراد معنویت را به ابتذال کشیدند. امام رضا سلطان جهان است، اما نباید مقدسات را به بازی گرفت. در خانه فقرا عکس نگیرید و آذوقه برای آن‌ها نفرستید.

رجایی با اشاره به اینکه آرای رقیب خاموش و خاکستری است و باید آن‌ها را به نفع دکتر روحانی به صحنه آورد، گفت: در زمان تحریم سفیران ایران با چمدان پول جابجا می‌کردند. لاستیک به هواپیما نمی‌دادند. شما اصولگرایان تا قرن‌های دیگر نیز به پاکدستی دولت خاتمی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: به احمدی‌نژاد گفتم برو ونزویلا را اداره کن. دولت گذشته دلار ۷۰۰ تومانی را سه هزار و ۸۰۰ تومان تحویل داد. برجام تحریم‌ها را از بین برد. با این توافق مبادلات بانکی آزاد شد و در نهایت ۶ کشور جهان انرژی هسته‌ای ایران به رسمیت شناختند. 

مشاور ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: دیدار رییسی با سفیر روسیه به چه منظور صورت گرفته است؟ دکتر روحانی با آرای چشمگیر پیروز خواهد شد. برای جریان عقلگرایی همه باید پای صندوق بیایند. بنا به گفته آیت‌الله رفسنجانی مردم آگاه هستند و به عقب بر نمی‌گردند. در حال حاضر اطرافیان احمدی‌نژاد در ستاد رییسی مشغول فعالیت هستند. این افراد باید تا ده‌ها سال دیگر نیز پاسخگوی عملکرد خود باشند. ما مطالبات جدیدی از دولت آینده داریم. دولت باید جوان‌تر شده و رفع حصر نیز باید عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: تالاب هورالعظیم پر از آب شده است، به خودکفایی گندم نیز رسیده‌ایم و بیمه همگانی اجرایی شده است. مسکن مهر ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت زده است. ۱۷ هزار واحد مسکن مهر متقاضی ندارد. در دولت احمدی‌نژاد به اندازه ۱۶ سال آینده پروژه کلنگ‌زنی و نیرو استخدام شده است.

مشاور ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: با روش پرداخت یارانه به این شکل مخالف هستیم اما قانون را اجرا خواهیم کرد. احمدی‌نژاد هشت سال دکتر ظریف - وزیر امور خارجه که کشور را از خطر تحریم نجات داد - خانه‌نشین کرد. 

رجایی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به دکتر ظریف گفت: طی مذاکرات هسته‌ای ظریف جان کری را به پیاده‌روی دعوت کرد تا اسرائیل مذاکرات را شنود نکند. 

وی عنوان کرد: نباید انتخابات به دور دوم کشیده شود. خطر را جدی بگیرید. اجازه دهید مردم آگاهی داشته باشند. من اطمینان دارم که مردم اهواز طوفانی‌ترین رای را به دکتر روحانی خواهند داد.

  تعداد بازديدها: 1645
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76540
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.