تاريخ انتشار: 22 ارديبهشت 1396 ساعت 01:39:49
سیدحسن نصر‌الله: "بن‌سلمان" بداند که ظهور امام مهدی(ع) از مکه قطعی‌ست / بن سلمان در حال جنگ مذهبی با ایران است


دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله، به مسائل منطقه پرداخت.
به گزارش فارس، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله در سوریه آغاز کرد.
در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و فرزند شهید بدرالدین سخنرانی کرد.
شهید «مصطفی بدرالدین» فرمانده شاخه نظامی حزب الله 24 اردیبهشت سال گذشته در حمله راکتی و توپخانه‌ای تکفیری‌ها به نزدیکی فرودگاهی نظامی در حوالی دمشق ترور شد.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، جان فشانی‌ها، قهرمانی‌ها و اقدامات این شهید در مقابله با دشمنان صهیونیستی و تکفیری را ستود.
وی بیان داشت، با وجود اینکه یک سال از شهادت مصطفی بدرالدین می‌گذرد ولی شهید بدرالدین از یادها پاک نشده و مقاومت لبنان به فضل و قهرمانی‌های ایشان به راه خود ادامه می‌دهد.
دبیر کل حزب‌الله افزود، شهید ذوالفقار، فرماندهی در آزادسازی سرزمین از اشغال و بازگرداندن باکرامت اسرای دربند رژیم صهیونیستی بود.
سید مقاومت بیان داشت، شهید مصطفی بدرالدین در سال 1996 فرمانده حزب‌الله در نبرد موسوم به "خوشه‌های خشم" بود. وی به مدت سال‌های مدیدی فرمانده عملیات مقاومت لبنان بود و طبیعی است که دشمنان صهیونیست به دنبال انتقام از وی بودند.
وی در ادامه افزود: روزهای گذشته شنیدیم که دشمن اسرائیلی می‌خواهد تصمیم خود مبنی بر ایجاد دیوار حائل بتنی بلند از "الناقوره و ساحل تا "جبال الشیخ" را اجرا کند، دوران شکست برای ملت‌های ما و مقاومت به انتها رسیده است.
نصرالله ادامه داد، اسرائیل دیگر نمی‌تواند در لبنان و غزه باقی بماند، اسرائیل شکست خورد و اینک به دنبال ساخت دیوار است، "اسرائیل بزرگ"، آن دولت ترسناک و صاحب جلال و جبروت به پایان رسید.
دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد که اسرائیل از هر آینده‌ای خواه دور خواه نزدیک می‌ترسد. سال 1948 بود که لبنان همیشه می‌ترسید، نگران بود و به خود می‌لرزید و این اسرائیل بود که سیطره و قدرت داشت. ولی امروز بعد از همه پیروزی‌های مقاومت، اسرائیل به دنبال ساخت دیوارهاست و این اقدام این رژیم، بیانگر ترس نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست است.
وی با اشاره به اینکه دشمن اسرائیلی از هرگونه رویارویی در آینده می‌ترسد، خاطرنشان کرد که ویژگی مقاومت این است تهدیداتش از خلأ نشأت نمی‌گیرد و سخنانش به خاطر سخنان طرف مقابل نیست، اسرائیلی‌ها می‌داند که هر درگیری‌ در آینده، در داخل فلسطین اشغالی اتفاق خواهد افتاد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان: چرا مردم را می‌ترسانید؟ من به مردم لبنان و تمامی کسانی که در لبنان زندگی می‌کنند می‌گویم که به زندگی عادیتان ادامه دهید، چرا که این تهدیدها جدید نیستند و دشمن به جنگ روانی روی آورده است. به خداوند توکل کنید که شما را در مواقع بسیاری پیروز کرده است. مسائل جدی وجود دارد که اسرائیل را از شروع کردن جنگ باز می‌دارد و جنگ سال 2006 تأثیر عمیقی در اسرائیل گذاشت.
دبیر کل حزب‌الله لبنان به مقاومت اسرای فلسطینی و اعتصاب آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و تصریح کرد: ما در برابر مقاومت و ایستادگی آن‌ها به نشانه احترام سر خم می‌کنیم و سکوت اتحادیه عرب و نظام‌های عربی، جامعه جهانی و همه سازمان‌های ساکت در برابر این ملت زا محکوم می‌کنیم ملتی که همچنان به جان فشانی‌های خود ادامه می‌دهد.
وی به نشست سران کشورهای عربی و آمریکا در روزهای آینده نیز اشاره کرد و افزود که روزهای آینده مشخص خواهد شد که نتیجه این نشست‌ها چه خواهد بود. مشخص خواهد شد که سهم اسرای فلسطینی در این نشست‌ها چقدر خواهد بود. آیا امراء و شاهان کشورهای عربی این جرأت و شجاعت را پیدا خواهند کرد که از دونالد ترامپ بخواهند به خواسته‌های انسانی و اعطای حقوق طبیعی آن‌ها پاسخ دهد یا اینکه به سکوت خودشان ادامه خواهند داد؟ مشخص خواهد شد که آیا نظام‌های عربی همچنان به فرهنگ شکست خود ادامه خواهند داد یا اینکه مسیر دیگری در پیش خواهند گرفت.
سید حسن نصرالله در مورد تحولات داخلی لبنان و در مرز‌های سوریه گفت که تحولات مثبتی در مرزهای شرقی بین سوریه و لبنان داشتیم. این مرزها خیلی امن شده‌اند و نیروهای ما روزها و ماه‌ها در این مناطق به سر بردند شهید شدند و تروریست‌های زیادی را کشتند، دیگر نیازی برای حضور ما در این منطقه وجود ندارد.

وی افزود: شهرک «الطفیل» برای لبنان است و جاده مناسبی برای رفتن به الطفیل وجود ندارد و اگر کسی بخواهد به این شهرک برود اول باید به سوریه رفته و آن‌جا وارد الطفیل شود. هنگامی که در «الشرقیه» درگیری شد اهالی الطفیل مجبور شدند شهرک را ترک کنند، امروز موضوع پایان یافته و اهالی آن جا می‌توانند به خانه‌های خودشان باز گردند و این وظیفه حکومت است که اهالی این شهرک را به خانه‌هایشان باز گرداند و ما آماده هر گونه کمکی هستیم
دبیر کل حزب‌الله هر گونه ادعاها مبنی بر تغییرات جمعیتی در مناطقی که در سوریه بر اساس توافق تخلیه شده‌اند را تکذیب کرد و بیان داشت: گروه‌های مسلحی که دست به پاکسازی نژادی دست می‌زنند، همان گروه‌هایی هستند که مورد حمایت ترکیه، عربستان، قطر و آمریکا هستند.
وی ادامه داد: اگر می‌خواستیم در "بعلبک الهرمل" دست به تغییرات جمعیتی و پاکسازی نژادی بزنیم، می‌گذاشتیم جبهه النصره و داعش وارد این منطقه می‌شدند، می‌کشتند و نابود می‌کردند سپس ما وارد این منطقه شده و آنجا را نابود می‌کردیم.
سید مقاومت در مورد توافق اخیر در آستانه نیز گفت که دولت سوریه و مقاومت از این آتش بس استقبال کرد، و اینکه ایران و حزب‌الله می‌خواهد این توافق را بر هم بزند، دروغ است.
وی بیان داشت، ما با هر آتش بسی که دولت سوریه با آن موافق است، استقبال می‌کنیم.
دبیر کل حزب‌الله ادامه داد، هر فرصتی برای جلوگیری از خونریزی در سوریه اقدامی مثبت بوده و باید آن را مغتنم شمرد.
سید حسن نصرالله افزود: هر جایی که لازم باشد، حضور خواهیم داشت و در موضوع مربوط به هم پیمانان نیز باید بگویم که انسجام بالایی بین آنها وجود دارد و امروزه ما وارد مرحله حساسی شده‌ایم و گروه‌های مسلح در وضعیت بدی هستند و دست بالا با ارتش و مقاومت است و در شمال و جنوب سوریه و همچنین در مرز با عراق تحولاتی رخ داده است.
وی به اظهارات اخیر محمد بن سلمان، جانشین ولی عهد عربستان در خصوص امام مهدی (ع) که گفته بود که ایران به دنبال نشر افکار طائفی خود در جهان اسلام استو می‌خواهد زمینه را برای ظهور ایشان آماده کند، گفت که اعتقاد به مهدویت مختص تشیع نیست، همه مسلمانان در این موضوع اجماع دارند، امام مهدی (ع) از ذریه اهل بیت بوده و از مکه ظهور خواهد کرد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد که این گونه اظهارات و اقدامات هیچ تأثیری در قضا و قدر ندارد و ادامه داد: محمد بن سلمان در مصاحبه اخیر خود خطاهای زیادی مرتکب شد، ولی در مورد ایران، مشکل او با این کشور این است که ایران منتظر امام مهدی است.
وی افزود: به بن‌سلمان می‌گویم، اعتقاد به ظهور مهدی موعود (ع) بنا بر اعتقاد مسلمان‌ها بوده و از مکه مکرمه ظهور خواهد کرد نه از تهران و نه از دمشق و نه از بیروت.
سید مقاومت از بی‌اطلاعی محمد بن سلمان نسبت به اعتقادات مسلمانان انتقاد کرد و گفت: باید تعلیمات دینی به او داد. موضوع امام مهدی مورد اجتماع مسلمانان بوده و مختص شیعه نیست.
دبیر کل حزب‌الله لبنان اظهار داشت، بن سلمان می‌گوید که مشکل او با ایران سیاسی بوده، اینگونه نیست بلکه در حال جنگ مذهبی و عقیدتی با ایران است،
وی تأکید کرد: هرگاه امام مهدی خروج کند، نه پادشاه ظالمی باقی خواهد ماند و نه حاکم فاسدی؛ بلکه زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد و نه تو، و نه آباء و اجداد تو نمی‌توانند این واقعیت را تغییر دهند.

  تعداد بازديدها: 1911
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76502
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.