تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1396 ساعت 01:31:56
روحانی: پول ها را در اختیار آمریکایی ها گذاشتند و خود را انقلابی می نامند / ما را که از آمریکا شکایت کرده ایم، به لبخند به دشمن متهم می کنند


رییس جمهور انتخابات را زمینه ساز افتخار ایران، شادی دوستان و یاس دشمنان دانست و با تاکید بر اینکه مردم را باید به صحنه سرنوشت فراخواند، اظهارداشت: حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری توصیه رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در نشست با جوانان و نخبگان استان فارس در شیراز  گفت: روزهای سرنوشت ساز در راه است و نباید فراموش کنیم که رسیدن به پیشرفت با عبور از سختی ها و مشکلات است.
روحانی با ابراز خرسندی از اینکه اعضای دولت بار دیگر میهمان مردم فرهنگ دوست و فرهیخته استان فارس و شیرازی ها هستند، گفت: الگوی ما در زندگی و حکومت، زندگی و حکومت پیامبر عظیم الشأن(ص) و امیر المومنین (ع) است.
رییس‌ جمهور تأکید کرد: برخی فکر می‌کنند اگر ما بحق هستیم باید از خدا بخواهیم و خدا هم مشکلات را حل و فصل می‌کند، اما اراده و حکمت پروردگار بر این است که بار مسئولیت خود را بر دوش بگیریم و این فخری است که خداوند به انسان عطا فرموده است.
روحانی با بیان اینکه عبادت برای تجارت سیره علی (ع) نبود، گفت: مولا علی(ع) فرمودند من به دنبال عبادت تاجرگونه نیستم و پیامبر(ص) به جنگ رفت و در این جنگ‌ها پیروز شد یا شکست خورد و موفقیت های پیامبر در همراهی همه بود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم را باید به صحنه سرنوشت فرا خواند، اظهارداشت:باید در نظر داشت که شکست و پیروزی به دست ما بوده و این ما هستیم که در صحنه سرنوشت، حضور می‌یابیم و مردم را به این صحنه دعوت می‌کنیم.
روحانی با تاکید بر اینکه انتخابات یک امر فردی و یا حتی تنها ملی نیست، گفت:  انتخابات باعث فخر و افتخار ما در جهان و تاریخ  است و تجربه ۹۲ و ۹۴ نشان داد که سرنوشت ما در دست خودمان است. شاید راه امروز از سال ۹۲ کمی هموارتر باشد، چرا که در آن سال، برخی به من می‌گفتند و نامه می‌نوشتند و شک داشتند، چرا وقتی تو زیر و بم نظام را می‌دانی، اما با این حال در انتخابات شرکت‌ کردی و بتوانی رأی بیاوری.
رییس جمهور با طرح این پرسش که آیا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که در ایام بعثت ایشان که به عنوان بزرگترین روز تاریخ دنیای اسلام و جشن مسلمانان هستیم، بدون ایثار، حضور و تلاش مردم موفق می‌شد، ادامه داد: پیامبر(ص) زمانی موفق شد که همه آمدند، این قانون الهی است و مسیری است که خداوند برای ما مشخص کرد.
گزیده سخنان روحانی در زیر می اید:
 پول ها را در اختیار آمریکایی ها گذاشتند و خود را انقلابی می نامند؛ ما را که از آمریکا شکایت کرده ایم تا حقوق ملت را پس بگیریم، به لبخند به دشمن متهم می کنند!

روزهای سرنوشت ساز در راه است؛ فراموش نکنیم که پیشرفت با سختی ها و مشکلات است
نقد خوب است اما دروغ گناه بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایرانی است
بدنبال تعامل سازنده با جهان بوده و هستیم تا حقوق ملت را تامین کنیم
امنیت توام با آزادی را برای مردم می خواهیم

  تعداد بازديدها: 2124
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76227
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.