تاريخ انتشار: 31 فروردين 1396 ساعت 12:44:21
داعش زخمی ها و بیمارانش را می کُشد/بازپس گیری ۷۱ درصد موصل

منابع عراقی از اقدام داعش در کشتن افراد زخمی و بیمارانش در غرب موصل، بازپس گیری ۷۱ درصد موصل و تاکتیک های تشریح شده از سوی العبادی برای فرماندهان نظامی خبر دادند.

به گزارش النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی تاکنون موفق به بازپس گیری ۷۱ درصد از  موصل از لوث داعش شده اند.

این منابع بیان کردند:تعداد داعشی ها در مناطق تحت سیطره آنها در غرب موصل حدود ۷۰۰ فرد مسلح است. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق ضربات سنگینی به داعش در محور غربی موصل وارد کرده اند و نیروهای پلیس نیز المدینة القدیمه را محاصره کرده اند.

از سوی دیگر منابع عراقی از تشریح جزییات طرح ها و تاکتیک های نظامی از سوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای فرماندهان عملیات نینوا می آییم با هدف تسریع در عملیات بازپس گیری شهر موصل از لوث داعش خبر دادند.

به گفته این منابع هدف از این تاکتیک ها به کار نبردن سلاح سنگین به منظور کاستن از تلفات غیرنظامیان در مناطق درگیر دانستند.

العبادی از برخی مناطق آزاد شده غرب موصل بازدید به عمل آورد و اوضاع ساکنان آن را جویا شد.

در همین حال منابع عراقی از بازداشت ۱۶ داعشی در جنوب موصل از سوی نیروهای این کشور خبر دادند.

این در حالی است که نیروهای عراقی به پیشروی های خود در محله های الثوره و الزنجیلی در کرانه راست موصل ادامه می دهند.

همزمان برخی منابع عراقی از بحران شدید مالی و دارویی داعش در غرب موصل خبر دادند و اعلام کردند: داعش با توجه به ضربات سنگینی که در کرانه راست موصل از سوی نیروهای عراقی متحمل شده است علاوه بر اینکه از کمبود شدید کادر پزشکی و درمانی رنج می برد برای خلاص شدن از زخمی شدگان و بیماران خود آنها را می کُشد.

این منابع به از بین بردن بیماران مبتلا به قانقاریا(قانقاریا یا سیاه‌مُردِگی فساد و عفونتی است که در قسمتی از ماهیچه یا استخوان پیدا شود و آن را سیاه و فاسد کند) اشاره کردند و افزودند: داعشی افرادش که به قانقاریا مبتلا هستند و در خانه هایی که داعش به عنوان بیمارستان در کرانه راست از آنها استفاده می کند را به دلیل زیاد بودن این افراد و عدم توان داعش برای فراهم آوردن دارو و مستلزمات پزشکی می کُشد.

از سوی دیگر منابع وابسته به پلیس عراق از نبرد سنگین در محله های باب جدید و باب لکش در غرب موصل و  ادامه عملیات در محله الثوره برای آزاد سازی آن از لوث داعش خبر دادند.

*مهر

  تعداد بازديدها: 1596
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76221
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.