تاريخ انتشار: 28 فروردين 1396 ساعت 23:48:07
آیت الله باریک بین تاکید داشت تریبون نمازجمعه وحدت‌بخش باشد

یک استاد حوزه با اشاره به جلسات ماهیانه ائمه جمعه استان قزوین، گفت: مرحوم آیت الله باریک بین در اکثر این جلسات حاضر می شدند و تأکید داشت که تریبون نمازجمعه حتما وحدت‌بخش و عامل همدلی مردم باشد.

به گزارش «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه، امروز در مراسم یادبود مرحوم آیت الله باریک بین که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا برگزار شد، ضمن تسلیت فقدان این عالم برجسته و شخصیت تاثیر گذار در نظام اسلامی، گفت: ‌دوران زندگی ایشان در خدمت اسلام و نهضت امام راحل (ره) گذشت و در این مسیر با تحمل سختی‌های فراوان همواره روشنگر مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار قزوین بودند.

وی با بیان این که این عالم فقید پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز با تلاش خستگی‌ناپذیر خود، همانند پدری مهربان برای مردم استان منشأ خدمات فراوانی شدند، گفت: آیت الله باریک بین(ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس با حمایت از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و پشتیبانی از رزمندگان و تقدیم خالصانه فرزند برومندشان در این راه مقدس، نامی ماندگار و فراموش‌نشدنی از خود به جای گذاشتند که هیچگاه از اذهان مردم استان پاک نخواهد شد.

استاد حوزه افزود: این فقیه مجاهد در جایگاه نماینده ولی‌فقیه، امام جمعه قزوین و عضو مجلس خبرگان در جهت یاری و تبعیت از مقام معظم رهبری، ضمن وفاداری و حمایت بی‌دریغ از جایگاه ولایت با مشی عقلانیت و اخلاق محور خود، حق این جایگاه رفیع را ادا نموده و مرجع و تکیه‌گاهی برای تمامی فرزندان انقلاب از اقشار، گروه‌ها و سلایق گوناگون بودند.

حجت الاسلام همایون زرینه با بیان این که این عالم وارسته همواره در ترویج گفتمان و فرهنگ انقلاب  تلاش می کردند، به جلسات ماهیانه ائمه جمعه در استان اشاره کرد و بیان داشت: در جلسات ائمه جمعه که  هر هفته در دفتر یکی از امامان جمعه استان برگزار می شد، معظم له همیشه بر تقوا، وحدت و همدلی همه آحاد جامعه تاکید نموده و خواستار این می شدند که  در تریبون های نماز جمعه این مسئله را برای مردم تبیین نمایند.

وی در پایان گفت:  آیت‌ا... باریک بین، از چهره‌های ماندگار و وارسته استان قزوین و کشور بودند، که عمری را صرف تحصیل، مجاهدت و مبارزه در صحنه‌های مختلف معرفتی، اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی کردند.

  تعداد بازديدها: 1527
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76202
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.