تاريخ انتشار: 28 فروردين 1396 ساعت 19:57:32
عصر تاریک برای اسلام و مسلمانان سیاهپوست در آمریکا

مسلمانان سیاهپوست آمریکایی از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در اوضاع مناسبی به سر نمی برند.

به گزارش جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «فاطمه فاروق» که مدیر پرونده پناهندگان آمریکا است با حجاب به محل کار خود می رود و با مشتریان خود به زبان عربی صحبت می کنند. با این حال، او می گوید امروز و در جامعه فعلی آمریکا یک خارجی بودن و به ویژه یک مسلمان بودن کار سختی است.

بسیاری از مسلمانان از زمان آغاز به کار دولت جدید آمریکا و به ویژه طرح موضوع ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور با اکثریت مسلمان با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند. اما اوضاع برای مسلمانان سیاه پوست متولد آمریکا بدتر است.

آنها می گویند که اغلب در چند جبهه احساس تبعیض می کنند: برای سیاه پوست بودن، برای مسلمان بودن و برای مسلمان بودن در میان جمعیتی از مهاجران مسلمان. پدر و مادر سودانی فاروق قبل از تولدش به آمریکا رفته بودند.

در هفته های اخیر مسائل هویتی با هشتک «سیاهپوست و مسلمان بودن» #BeingBlackAndMuslim در رسانه های اجتماعی مطرح شده است که به مسائلی از جمله اولین بازیگر مسلمان برنده جایزه اسکار، و یا نگرانی از کمبود سخنرانان سیاه پوست در کنفرانس اخیر اسلامی پرداخته است.

فعالان آمریکایی می گویند در تلاش برای بهره مندی از فرصت ها برای متحد کردن مسلمانان در زمینه های مختلف هستند.

«کاشف سید» که در واشنگتن دی سی زندگی می کند و در یک خانواده از مهاجران مسلمان بزرگ شده است، می گوید: «ما در حال حاضر شاهد تهدیدات فزاینده قابل مشاهده ای علیه مسلمانان در سراسر کشور هستیم.»

«آشا نور» که خانواده اش زمانی که وی نوزاد بوده از جنگ سوریه گریخته اند، گفت: «مسلمانان سیاه پوست در آمریکا با دو جبهه از چالش ها مواج هستند: در درون انجمن های کوچک و در داخل جامعه بزرگ تر امریکایی.»

دومین فرمان ضد مهاجرتی ترامپ اتباع  شش کشور ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای 90 روز از ورود به خاک آمریکا ‏منع می‌ کند. این فرمان قرار بود یک ماه پیش به اجرا درآید که توسط «دریک واتسون» قاضی فدرال هاوایی تعلیق شد.‏

فرمان ضدمهاجرتی ترامپ مورد انتقاد گسترده کارشناسان و نخبگان آمریکایی قرار گرفته است.

  تعداد بازديدها: 1686
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76199
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.