تاريخ انتشار: 26 فروردين 1396 ساعت 00:27:14
احمدی نژاد را ملت رد صلاحیت کرده است

محمود احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین شوک انتخاباتی را به صحنه سیاسی ایران وارد کرد. وی که به همراه حمیدرضا بقایی به وزارت کشور آمده بود تا حمایت مجددا خود را از این نامزد پوششی اعلام کند به یکباره شناسنامه خود را از جیب بیرون آورد و اعلام کاندیداتوری کرد!

به گزارش خرداد؛ این اقدام احمدی نژاد واکنش های مختلفی در پی داشته به خصوص که اقدام او بر خلاف فرمایشات صریح رهبری و قول های علنی او انجام پذیرفت، آرمان امروز در گفت و گویی که با کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا داشته به این موضوع پرداخته و این اصولگرا معتقد است، احمدی نژاد با این اقدامات در واقع از سوی ملت رد صلاحیت شده است. در ادامه متن کامل این گفقت و گو را می خوانید.

محمود احمدی‌نژاد به‌رغم مخالفت مقام معظم رهبری با کاندیداتوری وی، روز گذشته با حضور در وزارت کشور درانتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. این اقدام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 اقدامی که احمدی‌نژاد انجام داد، نوعی عملیات انتحاری سیاسی است. این اقدام مانند بستن کمربند انفجاری برای حضور در صحنه سیاسی انتخابات ارزیابی می‌شود. با توجه به توصیه مقام معظم رهبری این اقدام نافرمانی بوده و این امید وجود دارد که احمدی‌نژاد در رفتارهای سیاسی اقدامی انجام ندهد که گویا به ضد انقلاب اعلام شده «آسوده بخواب که ما بیداریم». البته به نظر می‌رسد که وی نمی‌تواند فضای انتخابات را دو قطبی کند، اما این اقدام با غبارآلود کردن فضای سیاسی و شکل دادن نوعی آنمی سیاسی ممکن است در فضای سیاسی تاثیرگذار باشد. کسانی که در سپهر سیاسی کشور حضور دارند، باید مانع از ایجاد فضای غبارآلود در انتخابات آینده شوند.

تا چه اندازه این احتمال وجود دارد که با توجه به پرونده‌هایی که احمدی‌نژاد در مراکز قضائی دارد، از سوی نهادهای نظارتی مورد رد صلاحیت قرار گیرد؟

 احمدی‌نژاد رد صلاحیت شده ملت است. اصلا نیازی به بحث در مورد اینکه وی در شورای نگهبان تایید یا رد صلاحیت شود، نیست. عملکرد احمدی‌نژاد در آن دوران نقطه تاریکی درسپهر سیاسی ایران است و ملت ایران احمدی‌نژاد را رد صلاحیت خواهدکرد؛ خصوصا زمانی که وی با توصیه مقام معظم رهبری چنین رفتار می‌کند. احمدی‌نژاد و حلقه یاران متصل، شانسی در انتخابات ندارد. حضور وی مانند این است که یک نگرش مرده سیاسی بخواهد مجددا اعلام کاندیداتوری کند.

حضور احمدی‌نژاد در فضای سیاسی، آن هم در شرایطی که دو جناح سیاسی به دنبال اعتدال هستند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد نوعی مشی ترامپیسم را دنبال می‌کند و به دنبال رای منفی جریان‌هایی است که در بحث انتخابات تمایلی به حضور ندارند. این افراد زمانی که احساس می‌کنند رای آنها در انتخابات اثر منفی می‌گذارد، پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند. این شکل رای‌طلبی اشتباه استراتژیک در مشی سیاسی افراد است که با زیر سوال بردن کارآمدی نظام به دنبال جذب رای برای خود هستند. این مشی ترامپیسم نتیجه‌ای در ایران ندارد. این روش جنبه انتحاری سیاسی دارد تا رقابت سیاسی.

ثبت‌نام احمدی‌نژاد بارتاب وسیعی درشبکه‌های مجازی و سایت‌های خبری و فضای سیاسی داشت. به نظر شما این بازتاب می‌تواند در آرای وی هم تاثیرگذار باشد؟

 این اقدام آن بخش از آرایی را هم که در سبد احمدی‌نژاد ثابت بود دچار ریزش خواهد کرد و حتی اگر رد صلاحیت شود، نیز کسی دغدغه رد صلاحیت وی را نخواهد داشت. احمدی‌نژاد با این اقدام در صورت رد صلاحیت خود، در صحنه بین‌المللی نوعی محدودیت آزادی را در ایران به جریان‌های ضدانقلاب گوشزد می‌کند و گرنه مردم ایران به هیچ وجه پیگیر رد صلاحیت احمدی‌نژاد نخواهند بود.

  تعداد بازديدها: 1905
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76170
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.