تاريخ انتشار: 25 فروردين 1396 ساعت 00:01:12
سید احمد خمینی؛ خاکی و متواضع

نه توقع داشت او را در صدر مجلس جای دهند و نه دوست داشت کسی به پایش بلند شود و برایش احترام کند.

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: از ویژگی های اخلاقی که حاج احمد آقا[1] از پدر به ارث برده بود، عواطف و احساساتش بود و رفتارش به گونه ای بود که با همه با ادب و احترام برخورد می کرد و محبت کردنش به دیگران در جای خودش محفوظ بود.

با اینکه فرزند امام(س) یعنی بزرگترین مقام ممکلتی در کشور بود اما هیچ حسابی برای خودش باز نمی کرد و از موقعیتش سوء استفاده؛ و این از نکته های ارزشمند رفتاری اش بود.

وقتی در مجلسی وارد می شد نه توقع داشت او را در صدر مجلس جای دهند و نه دوست داشت کسی به پایش بلند شود و برایش احترام کند. خاکی خاکی بود و متواضع.[2]

1- مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی در سحرگاه 21 اسفند ماه سال 73 بر اثر ایست قلبی و به دنبال آن سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و با وجود تلاش بی وقفه تیم پزشکی در شامگاه بیست و پنجم اسفند ماه به دیدار حق شتافت.

2- آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید قم که بعد از درگذشت آیت الله اراکی  از سوی جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان نخستین نفر و با اکثریت آرا به عنوان مرجع تقلید شیعیان معرفی شد. او از محضر اساتیدی همچون امام خمینی، علامه طباطبایی، آیات سید محمد باقر سلطانی طباطبایی، بروجردی، منتظری، حائری، جبل عاملی و پدرش بهره برد. وی در سال خرداد 1386 در گذشت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

  تعداد بازديدها: 2197
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76150
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.