تاريخ انتشار: 23 فروردين 1396 ساعت 22:02:23
انتشار ویروس ایدز از طریق این برند دارویی!

آلوده بودن ویال‌های مسکن یک شرکت دارویی مشهور به اچ آی وی افشا شد.

شرکت داروسازی آلمانی بایر مسکن آلوده به ویروس اچ آی وی را چندین سال با آگاهی کامل روانه بازار کرده بود که روزنامه نیویورک تایمز نیز این خبر وحشتناک را تایید کرد.

این موضوع مربوط به 36 سال پیش است، این مسکن ها برای بیماران هموفیلی در سال  ۱۹۸۰ به فروش می رسید و در ۱۹۸۴ آلوده بودن آن ها به ویروس ایدز افشا شد.

این شرکت داروسازی بیش از ۱۰۰ هزار ویال (آمپول) مسکن را که بیشتر برای کودکان تجویز می‌شود به ارزش ۴ میلیون دلار در این مدت به فروش رساند.

آمریکایی‌ها خوش شانس بودند، چرا که این مسکن‌ها در آمریکا به فروش نمی‌رسیده و بازار آن بیشتر کشورهای آرژانتین، اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور بوده و بلافاصله بعد از افشا این دارو  در دنیا جمع آوری شد و دیگر به فروش نرسید. 
اما مدتی پس از افشا این موضوع شرکت دارویی هنوز نمونه هایی از این دارو را که در انبارهای خود ذخیره کرده بود به هنگ کنگ و تایوان فروخت و 100 بیمار هموفیلی به دلیل استفاده از تزریق این دارو جان خود را از دست دادند ولی این شرکت هرگز با اتهامی رو به رو نشد و تنها مسئولان و وزیران بهداشت در آرژانتین، اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور متهم و زندانی شدند.
مقامات سازمان غذا و دارو آمریکا با وجود افشای آلوده بودن این ویال‌های مسکن به ویروس اچ آی وی ، به جای عذرخواهی و جبران تمام تلاش خود را در پنهان سازی این مسئله کردند اما با نظارت های صورت گرفته پس از آن تخلفی از این شرکت مشاهده نشده است.

همچنین سال های گذشته فیلم مستند آلمانی "فروش مرگبار" نیز درباره انتشار و گسترش ویروس اچ آی وی از طریق دارویی آلوده به ویروس بیماری ایدز بنام کوآته که در اوایل سالهای 1980 میلادی توسط یکی از شرکتهای داروسازی آمریکایی بنام کاتر که زیر مجموعه شرکت دارو سازی بایر آلمان می باشد و به کشورهای دیگر فروخته شده است، شرکت داروسازی کاتر در شهر سانفرانسیسکو برای تولید و ساخت دارویی از طریق پلاسمای خون به گرفتن خون از طریق فرآورده یا هدایای خون نیاز به خون داشت تا به درمان بیماران هموفیلی از طریق داروی کوآته بپردازد، ساخته شد.

*باشگاه خبرنگاران چوان

  تعداد بازديدها: 1530
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76130
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.