تاريخ انتشار: 29 اسفند 1395 ساعت 22:15:54
مارتین: عربستان به پایان راه نزدیک است


یکی از کارکنان سابق کنگره معتقد است که رژیم آل سعود به پایان راه خود نزدیک می‌شود و برای ادامه حیات خود به ترور و عملیات نظامی متوسل شده است.
 
چرودنی مارتین، یکی از کارکنان سابق کنگره درباره سکوت جامعه بین‌الملل دربرابر اقدامات ارتش عربستان علیه مردم یمن که منجر به کشته شدن بیش از 12 هزار نفر شده گفت: به نظرم یکی از این دلایل اسلام هراسی و نژادپرستی است . از دید رسانه‌های غربی زندگی مسلمانان/ اعراب ارزشی ندارد. بدون شک عروسک خیمه شب بازی عربستان نیز از سوی غرب مورد حمایت قرار دارد.
 
وی درباره نقش حمایتی آمریکا و برخی کشورهای غربی از جنایات عربستان در یمن نیز گفت: آمریکا خود سابقه طولانی در جنایات جنگی و حمایت از عاملان جنایت جنگی دارد. نمونه این مورد حمایت کورکورانه آمریکا از رژیم اسرائیل است. این رژیم به شکل فعالی به ارتکاب جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری با استفاده از تسلیحات آمریکایی پرداخت. در مقابل جنایات اسرائیل علیه زنان و کودکان از سوی آمریکا " دفاع" نامیده شد و قربانیان این جنایت نیز " تروریست" خطاب شدند. از همین تاکتیک در مورد تهاجم عربستان به یمن استفاده شد.
 
مارتین در باره دلیل تمایل عربستان به حل بحران یمن از طریق دیپلماتیک پس از مدتها حمله نظامی به یمن و عدم دستیابی به اهدافش گفت: شخصا معتقدم که رژیم آل سعود به پایان راه خود نزدیک می‌شود و به این نتیجه رسیده که برای حفظ قدرت باید بیش از پیش به ترور و اقدام نظامی متوسل شود. شاید از نظر این رژیم حمله به یمن نوعی نمایش قدرت برای دولت آل سعود به شمار رفته و بدین شکل مانعی بر سر راه عوامل خارجی برای تحریک مردم عربستان تعبیر شود. اما مشکل خط فکری رژیم آل سعود است زیرا مقامات این کشور از مردم سرزمین خود نیز حمایت نمی‌کنند.  به اعتقاد من آنها از ترس آمریکا نسبت به تکرار انقلاب اسلامی ایران و بازگرداندن منافع حوزه خلیج فارس به مردم کشور خود یمن را هدف حملات خود قرار دادند.

*تسنیم

  تعداد بازديدها: 1185
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=75887
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.