تاريخ انتشار: 29 اسفند 1395 ساعت 00:21:27
سیدحسن نصرالله: نمی‌توان روی سازمان ملل حساب کرد/به زودی النصره همان سرنوشت داعش را پیدا می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) با پرداختن به موضوع استعفای دبیر اجرایی اسکوا آغاز کرد.

به گزارش المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی به بررسی مسائل داخلی لبنان و تحولات منطقه می‌پردازد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: من در آغاز و در این مناسبت بزرگ، به فرزند حضرت زهراء (س)، صاحب الزمان (ع) و به تمامی مسلمانان جهان و تمامی شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ تبریک می‌گویم. به تمامی زنانی که در این مرحله حساس دشواری‌ها را به دوش می‌کشند و به زنان شهداء و مادرانشان و به مادران، همسران و دختران نیروهای مقاومت درود می‌فرستم.

وی تصریح کرد: درمورد مسائل سیاسی من پیرامون چهار امر صحبت می‌کنم، چند روز قبل اسکوا گزارشی را منتشر کرد که در آن جنایت‌های اسرائیل را در قبال فلسطینی‌ها با سند اعلام و اسرائیل را به سیاست تبعیض نژادی در حق فلسطینی‌ها متهم کرد، آمریکا و اسرائیل زمین و زمان را به هم دوختند و بر سازمان ملل و دبیرکل جدید سازمان ملل برای پس گرفتن این گزارش فشار وارد کردند بالاخره دبیرکل سازمان ملل با این سخن که از گزارش مطلع نبود، تسلیم این فشارها شد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: دبیرکل جدید سازمان ملل تسلیم فشارها شد و به دبیر اجرایی کمیته اسکوا دستور داد تا این گزارش را پس بگیرد و این مساله‌ای جدید برای سازمان ملل نیست، چراکه دبیرکل سابق نیز پیش از وی تسلیم فشارها شده بود و گزارشی در مورد جنایت‌های عربستان در یمن را پس گرفت. ریما خلف، دبیر اجرایی اسکوا با پس گرفتن گزارش مخالفت و استعفای خود را تقدیم کرد و گوترش هم با استعفای وی موافقت کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: با این اوصاف نمی‌توان به سازمان ملل و قطعنامه‌هایش برای آزادسازی و بازگرداندن خاک‌مان و اسیران‌مان تکیه کرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در مقابل دو مساله هستیم، اول اینکه سازمان ملل در مقابل آمریکا و اسرائیل تسلیم می‌شود، ما می‌دانیم که این نهاد تسلیم آمریکا بوده و این سازمان ضعیف‌تر از آن است که از حقی دفاع کند. این امر بدین معنا است که نمی‌توان بر روی این سازمان و قطعنامه‌های آن حساب باز کرد تا ما را به اراضی اشغال شده‌مان در لبنان و فلسطین بازگرداند و ما را به اسیرانمان برساند، این سازمان ضعیف تر از آن است که بخواهد چنین کاری کند.

وی اظهار کرد: مساله دوم موضع یک زن عربی است که جایگاه و شغل خود را فدا می‌کند و ممکن است در آینده‌ای نزدیک متحمل اتهام‌هایی مبنی بر یهودستیزی شود و وی جسارت و وجدان مدار بودن خود را نشان داد. من از جانب خود و به نمایندگی از تمامی نیروهای مقاومت به او به دلیل موضع بزرگش درود می‌فرستم و آرزومندم که موضع وی مورد تقدیر تمامی انسان‌های شریف در جهان قرار بگیرد، ما همچنین از اتحادیه عرب و سازمان‌های اسلامی می‌خواهیم تا تثبیت این گزارش در سازمان ملل را پیگیری کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در این راستا، فلسطینی‌هایی که با نظام آپارتاید هدف قرار گرفته‌اند، بر روحیه ثبات و مقاومت تاکید دارند. همانطور که ما در تشییع جنازه شهید باسل الاعرج و حضور مردمی گسترده و برجسته و شعارهای محکم و ثابت شاهد این امر بودیم و به روح این شهید بزرگ و به خانواده پایدارش و به ساکنان منطقه او درود می‌فرستیم.

سید حسن نصرالله درخصوص اوضاع داخلی لبنان نیز خاطرنشان کرد: من از گروه‌های سیاسی که گفته بودند مخالف افزایش مالیات‌ها هستند، می‌خواهم که به وعده خود وفا کنند. ما مخالف افزایش مالیات‌ها بر افراد فقیر و افراد کم درآمد هستیم و ما از زمانی که وارد پارلمان شدیم، موضع‌مان همین بود.

وی خاطرنشان کرد: مساله سوم، قانون انتخابات است. وقت تنگ است و بازی در لبه پرتگاه خطرناک شده است و برخی از گروه‌ها تصویب قانون را به تعویق می‌اندازند تا ما به لبه پرتگاه برسیم. قانون انتخابات اوجب واجبات است و مهم‌تر از بودجه است و باید امتیازدهی‌هایی صورت بگیرد تا ما در روزهای باقی مانده تلاش کنیم که به توافقی دست یابیم.

دبیرکل حزب الله در مورد آخرین بخش از مسائل سیاسی در سخنرانی خود اظهار کرد: جنگ در سوریه وارد هفتمین سال خود شده است، یعنی شش سال از فاجعه‌ها و جانفشانی‌ها گذشته است و ما باید کمی تامل کنیم. تمامی کسانی که در آغاز از میان کشورهای منطقه‌ای و بین المللی با عنوان "دوستان سوریه" جمع شدند و علیه این کشور توطئه چینی کردند و بر امکان کنترل بر سوریه ظرف دو ماه حساب باز کرده بودند، در حال حاضر در مقابل یک واقعیت خونین قرار دارند که این واقعیت ناامیدی و شکست است و این کشورهای بزرگ در جهان به شکست رسیده‌اند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: ظرف شش سال، ده‌ها میلیارد پول از سوی کشورهای عربی، ترکیه، فرانسه و انگلیس برای کشورهای عربی پرداخت نشد، این پولی بود که می‌توانست فقر را در میان عرب‌ها و قحطی را در سومالی پایان دهد و می‌شد که با آن کارهای بسیاری را در جهان عرب کرد.

وی تصریح کرد: صدها تُن مهمات در سوریه خرج شد و آنها هزاران نیروی مسلح در جهان را به سوریه آوردند تا هدف سرنگونی سوریه و خارج کردن سوریه از محور مقاومت را محقق ساخته و این کشور را تحت سیطره خود درآورند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در حال حاضر، نتیجه مشخص است، آنها شکست خورده و ناامید شده‌اند و پا پس کشیده‌اند، در آغاز سال هفتم باید آغاز سال نخست از جنگ علیه سوریه را به یاد آوریم و ما منکر این امر نیستیم که برخی از مردم خواهان اصلاحات بودند.

وی افزود: برخی از گروه‌ها از هفته‌های نخست نیت‌های طائفه‌گرایانه خود را نشان دادند. آنها ده‌ها نیرو را که تروریست خوانده می‌شوند، آوردند و راه را در مقابل آنها بازکردند و آنها اعتراف می‌کنند که خودشان داعش را ساختند و در حال حاضر شرایط متفاوت است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: من به یاد دارم که در سال نخست، القاعده و داعش را خطاب قرار داده و به آنها گفتم که شما به سوریه آورده شده‌اید تا در آنجا جمع شوید و از شما در نبرد برای تحقق هدف آمریکا و اسرائیل بهره برده شود و پس از آنکه مورد استفاده قرار گرفتید، شما در پایان کار از بین برده خواهید شد و در آغاز از شما خواستم تا آگاه باشید و به هیزمی برای آتش آمریکا و اسرائیل تبدیل نشوید.

وی افزود: اما حماقتشان به آنها این فرصت را نداد و گمان کردند که آنها از آمریکا و ترکیه برای تشکیل دولت خود استفاده می‌کنند و این اوج حماقت است. داعش در عراق در پایان کار خود قرار دارد و دیگر هیچ آینده‌ای برای داعش نمانده است و در سوریه نیز هیچ آینده نظامی یا سیاسی در سوریه نخواهد داشت.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عملیات انتحاری فقط بیانگر شکست استراتژیک و نظامی است و این تلافی جویی و نه جنگ است و این آینده داعش و النصره است. در حال حاضر، داعش و النصره از سوی همگان از جمله آمریکا و ائتلاف بین المللی و از سوی ترکیه و روسیه هدف قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: پس از آنکه سوریه را تخریب کردید، چشم بازمی‌کنید و می‌بینید که آمریکا فریب‌کار بود و با این وجود، اسرائیل هر روز با استدلال‌های مختلف همچون ضربه زدن به مواضع حزب الله، در سوریه مداخله می‌کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در حال حاضر، این طرح استکباری و سلطه بر سوریه شکست خورده و سوریه پیروز مانده است اما همچنان منتظر پیروزی تعیین کننده است داعش و النصره و گروه‌های تکفیری رو به زوال هستند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: سایر گروه‌های مخالف در میان سفارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی سرگردان هستند و فقط بر برخی از گروه‌های ملی می‌توان حساب باز کرد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: به تمام کسانی که در جبهه دشمن در سوریه می‌جنگند، می‌گویم که این طرح شکست خورده است، نتانیاهو به مسکو رفت تا به پای پوتین بیفتد چراکه نتانیاهو از شکست داعش هراس دارد، به این دلیل که شکست داعش شکست خود نتانیاهو است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: شما دانسته یا ندانسته در جبهه آمریکا و اسرائیل جنگیدید، آیا این همه خون‌ها برای شما کافی نیست، من از شما می‌خواهم تا سلاح خود را زمین انداخته و از جبهه آمریکا و اسرائیل بیرون آمده و به جبهه مقاومت بپیوندید و شرایط همچنان فراهم است. از آغاز گفتیم که محور مقاومت در سوریه و عراق و یمن شکست نخواهد خورد و در هم شکسته نخواهد شد.

*انتخاب

  تعداد بازديدها: 1762
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=75875
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.