تاريخ انتشار: 24 اسفند 1395 ساعت 19:23:30
انتقاد نعمت زاده از تبلیغات اتوبوسی کالاهای خارجی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : مساله تولید داخل و استفاده از کالای داخلی بحثی جدی است و در این زمینه زنان می توانند خانواده ها را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند.

به گزارش جماران ، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسمی که به مناسبت میلاد با شکوه حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن در وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد با بیان اینکه اشتغال مهمترین بحث در امور اقتصادی است تصریح کرد : با وجود اینهمه جوان تحصیلکرده مساله اشتغال جز با اعتماد به نیروهای جوان و مستعد کشورحل نمی شود.

وی با انتقاد از تبلیغ اجناس خارجی بر روی اتوبوسهای درون شهری گفت : شرم آور است که از طرفی خواهان کار و ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم و از طرف دیگر اتوبوسهای ما تبلیغ کالای خارجی را انجام می دهند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : البته این مساله در تلویزیون ما که ملی است قطع شد چراکه طی چندین جلسه این مساله را مطرح کردیم و آنها هم رعایت می کنند.

نعمت زاده اضافه کرد : تقریبا می توان گفت مشابه همه کالاهای مصرفی را در داخل کشور تولید می کنیم و دراین حال چرا باید کالای خارجی را در دستگاههای دولتی و نیمه دولتی و عمومی تبلیغ کنیم؟ این نشان می دهد که هنوز مشکلات فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اروپا نمی بینیم که کالای ما را روی اتوبوسها تبلیغ کنند چرا که آنها تعصب دارند افزود : اما ما در کشورمان با افتخار این تبلیغات را انجام می دهیم.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به پستهای سازمانی که خانمها در وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت آنها را احراز کرده اند اظهار کرد : در طول مدت دولت یازدهم جمعا 81 پست سازمانی و مسوولیت در سطوح بالا به خانمها محول شده و امیدواریم در دولت آینده بتوانیم معاون وزیر هم از بین خانمها داشته باشیم.

در ادامه این مراسم مشاور وزیر در امور بانوان با بیان اینکه باید زنان و مردان در مقابل کار برابر مزد برابر هم بگیرند گفت : بر اساس این تفکر در دو سه سال اخیر هم در داخل وزارتخانه و هم در سطح جامعه زنان شاغل در بخش تولید و تجارت را بررسی و موانع رسیدن به این هدف را شناسایی و سعی در از بین بردن آنها داشته ایم.

سهیلا جلودارزاده از ارائه نقشه راه ارتقای شغلی زنان وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و گفت : بر اساس این نقشه راه زنان بر اساس تعدادشان حائز پستهای مدیریتی خواهند شد.

وی با اشاره به راه اندازی کمپین حمایت از تولید داخل ادامه داد: در مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت که 50 درصد کارکنان آن زن هستند ، در این کار سهیمند و این حرکت باعث حفظ کارخانجات و تولید و تولید ثروت و بالا رفتن ارزش پول ملی و رفاه نسبی جامعه می شود . 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در سالهای گذشته عمدی در کار بوده که صنعت و معدن و تجارت به توفیقات خود دست نیابد اما الان آن دوره گذشته است .

وی با بیان اینکه من از دولت آقای روحانی دفاع می کنم گفت : در دولت قبل زیر ساختهای اقتصادی از بین رفته ، کاهش ارزش پول ملی و فساد و ... به کشور لطمه زده است اما اگر می خواهیم بچه هایمان در رفاه باشند و مشکلاتشان حل شود باید خدمت به تولید کننده و حمایت از آن را وظیفه خود بدانیم.

  تعداد بازديدها: 1508
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=75834
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.