تاريخ انتشار: 23 اسفند 1395 ساعت 21:11:54
برگزاری مراسم پنج شنبه آخر سال در حرم مطهر امام خمینی(س)


پنج شنبه آخر سال و زیارت اهل قبور وعده دیدار با یاران خفته در خاک است.همان یارانی که در زمان دور و نزدیک کنارمان بودند و امروز جزئی از خاطرات مان هستند.این رسم قدیمی شاید هنوز مانند گذشته رنگ و بوی خاص نداشته باشد اما این آیین همچنان باقی است.

پنجشنبه آخر سال رسم و رسومی دارد،بر مزار عزیزان از دست رفته شان سفره هفت سین پهن می کنند و با روشن کردن چراغ و شمع یاد و خاطرات شان را زنده نگه می دارند.با گذاشتن سبزه و پاشیدن گلاب بر سر قبور به خصوص مزار شهدا به استقبال سال نو می روند.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره)، به منظور احیای یاد و خاطره عزیزان در خاک خفته و یادبود درگذشتگان بیت  امام خمینی(س) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مراسم شب جمعه آخر سال در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشاء در روز پنج شنبه 95/12/26 با حضور اعضای بیت امام راحل،شخصیت های کشوری و مقامات لشکری،خانواده های معظم شهدا،جانبازان ، ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مرحومه خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی(ره)،حجج اسلام والمسلمین حاج مصطفی و حاج  احمد خمینی یادگاران امام،حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین اشراقی، محمدحسن اعرابی و محمود بروجردی دامادهای گرامی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند که اکنون در کنار ما نیستند و یاد و خاطره شان را در آخرین پنج شنبه سال 95 گرامی می داریم.

  تعداد بازديدها: 1890
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=75821
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.