تاريخ انتشار: 20 اسفند 1395 ساعت 19:07:50
گزارش روزنامه کویتی از توانمندی‎های دفاعی ایران


گسترش و توسعه توانمندی های دفاعی کشورمان برای مقابله با تهدیدات بیگانه و دستیابی به دانش جدید برای ساخت سلاحهای بومی و مدرن، بازتاب گسترده ای در مطبوعات کویت داشت .

نشریه پرتیراژ الانباء کویت با انتشار گزارشی نوشت: مقامات بلندپایه ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند که برای دستیابی به سلاح های جدید قصد دارند بیش از پیش به توانمندیهای بومی تکیه نمایند و از نمونه این تجهیزات ساخت سلاحی پیشرفته تر و مدرن تر از سامانه موشکی 'اس 300 ' است.
 
الانبا اضافه کرد: مقامات ارتش ایران تاکید کرده اند که دستیابی به فن آوری نظامی تنها برای حفظ استقلال کافی نیست و ایران به نیروی جوان کاربردی و ایمان قدرتمند عناصر خود تکیه می کند.
 
این روزنامه نوشت: ایران به آزمایش مکرر تسلیحات نظامی و سامانه 'اس 300' می پردازد و در تمرینات مستمر اهداف دشمن فرضی را نابود می کند و موشک های بالستیک دشمن را هدف قرار می دهد.
 
الانبا در ادامه نوشت: مقامات ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که این کشور دارای نیروی زیادی برای مقابله با تهدیدات است و دشمنان ایران از اراده راسخ در این زمینه برخوردار نیستند.
 
نشریه القبس نیز با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت : ارتش ایران همزمان با دیگر سامانه های نظامی به تازگی از سیستم پدافندی موشکی 'باور373' نیز بهره برداری کرده است و بر گام برداشتن در جهت پیشرفت در صنایع نظامی تاکید داشته و دارد.
 
القبس نوشت : آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی مقام ایران بر اهمیت بومی سازی اقتصاد ایران تاکید دارد و گفته است که جمهوری اسلامی ایران باید در زمینه تحقق طرح هایش به خودکفایی دست یابد.
 
این روزنامه تاکید کرد : ایران همزمان با گسترش توانمندی های نظامی خود به انتقادات سازمان ملل در زمینه پرونده های حقوق بشری نیز پاسخ داده و این مواضع را رد کرده است.
*ایرنا

  تعداد بازديدها: 1256
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=75797
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.