تاريخ انتشار: 12 آذر 1395 ساعت 00:06:48
سفر هیاتی از انصارالله به چین

گزارش های دریافتی حاکی است که هیاتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش و به دعوت دولت چین در این کشور بسر می برد تا با مقام های پکن درباره بحران یمن گفت وگو کند.

اطلاعات دقیقی درباره دیدارهای این مقام ها منتشر نشده اما گفته می شود محور بحث ها حول بحران یمن و ارتباطات سیاسی طرفین، جلب حمایت چین برای حل و فصل مشکلات موجود و تقویت راهبرد مقابله با غرب و مهاجمان عربستانی به یمن بوده است.

البته از دیگر بحث های مهم طرفین یافتن راهکارهایی برای حل و فصل سیاسی یمن و پایان دادن به خشونت ها و حملات عربستان به این کشور عنوان شده است.
این هیات که ریاست آن را سخنگوی جنبش بر عهده دارد به همراه «مهدی مشهات» و «حمزه الحوثی» از دیگر اعضای آن و به دعوت وزارت خارجه چین به این کشور سفر کرده است.
همزمان اعلام شده که اعضای این هیات قرار است با شماری از مقام های چین از جمله «دونگ لی» رئیس اداره امور آسیای غربی و آفریقای شمالی این کشور دیدار و گفت وگو کند.
گفتنی است، وزارت امور خارجه چین به مناسب سفر این هیات ضیافتی برای آنان ترتیب داده و بر اساس گزارش تارنمای «یمن یون» اعلام شده است که گفت و گوهایی در جریان سفر هیات در باره بحران یمن، کمک های بشردوستانه و جنبه های نظامی و سیاسی بحران صورت می گیرد که مسلما نتایج مطلوبی در برخواهد داشت.
چین بارها تاکید کرده است که بحران هایی نظیر سوریه و یمن باید بر اساس راهکارهای سیاسی حل و فصل شده و خشونت ها پایان یابد چرا که زور حلال مشکلات نیست.
پیشتر نشریه «وال استریت ژورنال» گزارش کرده بود که از سال گذشته میلادی به این طرف هیات هایی از انصارالله به چین، روسیه و برخی کشورهای دیگر رفته اند تا در باره راه های برون رفت از این بحران و مقابله با ائتلاف غرب و عربستان با آنان گفت و گو کنند.
این گزارش می افزاید که حوثی ها هیات هایی را روانه دیگر کشورها از جمله چین کرده اند تا ملاقاتهایی با مقامات این کشور درباره بحران سیاسی موجود در یمن داشته باشند.
احمد حقی رئیس سیاسی حزب و از طرفداران حوثی ها با اشاره به سفرهای صورت گرفته به کشورهای مختلف از جمله چین می گوید: ما به دنبال جلب و جذب حمایت بین المللی هستیم و اینکه یک رهیافت سیاسی مطلوب برای پایان دادن به بحران یمن یافت شود و برای این منظور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
سال گذشته یک هیات از حوثی های یمن به روسیه نیز سفر کرد و در آنجا درباره روابط سیاسی و اقتصادی، طرفین بحث و تبادل نظر کردند.
عربستان همراه با برخی کشورهای عرب از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
*ایرنا

  تعداد بازديدها: 1544
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74537
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.