تاريخ انتشار: 29 مهر 1395 ساعت 11:30:30
اخراج مسئول دفتر شبکه الجزیره قطر در اربیل

یکی از کارمندان دفتر شبکه الجزیره قطر در اربیل به خبرنگار ایرنا گفت که مقامات امنیتی اقلیم کردستان عراق به 'حامد الحدید' مسئول دفتر این شبکه خبری قطری به دلیل نشر اخبار همسو با تروریست های تکفیری داعش و توهین به نیروهای مردمی و نظامی عراق اطلاع داده اند که باید ظرف 24 ساعت کردستان عراق را ترک کند.
 
وی که نخواست نامش برده شود افزود: ظرف روزهای گذشته شبکه الجزیره در تلاش بود با برجسته سازی پیروزی های تروریست های تکفیری داعش نیروهای عراقی و از جمله نیروهای پیشمرگ کرد را شکست خورده نشان دهد.
 
'هلگورد حکمت' سخنگوی وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق نیز ضمن تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در اقلیم کردستان عراق هرکسی همسو و طرفدار داعشی های تکفیری باشد از این منطقه اخراج می شود.
 
همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل رسانه های عربی همسو با عربستان و قطر و ترکیه ای به خصوص شبکه های الجزیره قطر و العربیه عربستان در تلاش هستند ضمن موفق نشان دادن داعش در این درگیری ها، نیروهای عراقی را نیروهایی مذهبی معرفی کنند که با اهل تسنن می جنگند.
 
در همین ارتباط نشریه الشرق الاوسط که با پول عربستان سعودی بطور رایگان در اقلیم کردستان عراق منتشر می شود با تیتر درگیری های موصل با موشک های طائفی آغاز شد، تلاش کرد عملیات آزادسازی موصل را به عنوان یک حرکت مذهبی و طائفی برعلیه اهل تسنن نشان دهد، این درحالی است که کردهای عراق در جنگ علیه داعش اهل سنت هستند و در صفوف نیروهای امنیتی عراق و الحشدالشعبی حدود 20 هزار جنگجوی سنی حضور دارد.
منبع: ایرنا

  تعداد بازديدها: 961
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=73944
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.