تاريخ انتشار: 22 خرداد 1395 ساعت 01:40:39
سازمان ملل نابودی معبد باستانی "نابو" در عراق را تایید کرد

سازمان ملل اعلام کرد تصاویر منتشر شده درباره معبد باستانی "نابو" در عراق را بررسی کرده و احتمالا این بنای باستانی توسط داعش نابود شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، داعش پیش از این اعلام کرده بود که اقدام به منفجر کردن این معبد کرده است و تصاویری از آن منتشر کرده بود.

 آژانس تحقیقات و آموزش سازمان ملل (یونیتار)‌ اعلام کرد که تصایر ماهواره‌ای را که در تاریخ 3 ژوییه از شهر باستانی نمرود در شمال عراق مربوط به دوره آشوری گرفته شده، بررسی کرده است.

این آژانس با ارائه دو نمونه از تصاویر ماهواره‌ای، اعلام کرد: در مقایسه با تصاویر مرتبط با 12 ژانویه 2016،‌ ما متوجه شدیم که خسارت گسترده‌ای به ورودی اصلی معبد "نابو" وارد شده است.

داعش اخیر یک نوار ویدیویی منتشر کرده که در آن مسئولیت انفجار این معبد 2800 ساله متعلق به الهه خرد بابلی‌ها را بر عهده‌گرفته است.

در این نوار ویدیویی یک انفجار مهیب به نمایش کشیده شده. یکی از افراط‌گرایان حاضر در این فیلم هم‌چنین تهدید کرده که اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول مصر را نیز منفجر خواهند کرد.

این آژانس هم‌چنین اعلام کرد که این معبد در لیست نامزدهای قرارگرفتن در فهرست میراث جهانی هستند. هنوز زمان نابودی این معبد مشخص نیست.

در نوار ویدیویی هم‌چنین تصاویری از بولدزرهایی که اقدام به تخریب دروازه‌های ماشکی و نرگال در نینوا، نزدیک موصل می‌کنند، دیده می‌شود.

منبع: ایسنا

  تعداد بازديدها: 1198
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71824
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.