تاريخ انتشار: 20 دي 1394 ساعت 21:13:28
بهانه های تندروها علیه نامزدی سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات خبرگان

تندروها حملات شدیدی را علیه نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند. هدف آنان تاثیرگذاری منفی بر ذهنیت کارشناسان شورای نگهبان و متقاعد کردن آنان به رد صلاحیت سید حسن خمینی است. با این حال، به نظر می رسد آنان در اجرای پروژه خود ناموفق بوده اند.

به گزارش خرداد، سایت المانیتور با اشاره به این موضوع که انتخابات در روز 26 فوریه و درباره مجلس خبرگان بر سر کسب 88 کرسی آغاز می شود می نویسد:"این موضوع سبب شد تا اعلام خبر نامزدی سید حسن خمینی با استقبال گرم از سوی میانه رو ها و اصلاح طلبان مواجه شود. در مقابل اما عده ای از تندروها کارزار مخالفت علیه نامزدی سید حسن خمینی را آغاز کرده اند".

المانیتور در ادامه می نویسد:"تندروها ادعا و نگرانی هایی را مطرح کرده اند. برای مثال، آنان استدلال می کنند که سید حسن خمینی قربانی "توطئه" آیت الله هاشمی است که خواستار مصادره قدرت و تاثیرگذاری بر مجلس خبرگان است. حسن شریعتمداری مدیرمسئول کیهان یکی از نشریات اصلی دلواپسان نیز در یادداشت اخیر خود مدعی شده بود که عده ای برای پنهان کردن نام و مقاصد خود استفاده می کنند". این سایت در ادامه می افزاید:"حجت الاسلام مهدی طائب طلبه در یزد می گوید:"رفسنجانی  شما را علامه می خواند. این بدان معنی است که او می خواهد از شما استفاده کند. در همین راستا "حسین جلالی" رییس دفتر ایت الله مصباح یزدی نیز ادعا کرده بود که ایت الله هاشمی در حال آغاز یک "فتنه جدید" با استفاده از اعضای بیت حضرت امام (ره) است.

حجت الاسلام غرویان دیگر نامزد برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان در گفتگو با المانیتور درباره نامزدی سید حسن خمینی می گوید:"او مامزدی مستقل است. او به هیچ گروه یا حزب سیاسی تعلق خاطر ندارد. تاکید او بر مستقل بودنش نشان می دهد که و بهترین کار ممکن را انجام داده و نخواسته از نام خانودگی اش هزینه کند".

المانیتور در ادامه اشاره می کند که بخش دیگری از تندروها این استدلال را مطرح می کنند که حضرت امام (ره) اعضای خانواده شان را از پیوستن به عرصه سیاست منع می کردند. المانیتور در این باره می نویسد:"این در حالیست که  برخی دیگر از آنان از طرح این موضوع خودداری می ورزند چرا که برپایه شواهد مرحوم حاج احمد آقا پدر سید حسن نامزد انتخابات مجلس خبرگان بود و توانست رای مردم به سوی خود جلب کند.

گروه دیگری از تندروها استدلال کرده اند که سید حسن خمینی فاقد دانش کافی در حوزه فقهی است  به همین منظور نمی تواند در انتخابات شرکت کند. المانیتور اشاره می کند که علیرغم ادعای تندروها در این باره که سید حسن خمینی و ورودش به عرصه رقابت های انتخاباتی می تواند زمینه ساز شکاف در درون نظام باشد می نویسد:"او این ادعا را رد کرده است و در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ثبت نام اعلام کرد که نامزدی اش برای دفاع از ارکان جمهوری اسلامی ایران است".

المانیتور در ادامه به نقل از حجت الاسلام غرویان اشاره می کند که تندروها از طریق اتهامات مختلف صرفا تلاش می کنند تا بر رویکرد شورای نگهبان درباره سید حسن خمینی تاثیری منفی بگذارند. به نظر می رسد آنان با افزایش دامنه اعتراضات خود می خواهند شورای نگهبان را متقاعد کنند که او را رد صلاحیت کند. المانیتور در ادامه به نقل از یک منبع مطلع مدعی می شود که سید حسن خمینی پیش از اعلام نامزدی با مقام معظم رهبری دیدار داشته و ایشان در این زمینه ابراز مخالفتی نکرده اند".

المانیتور در پایان می نویسد:"به نظر می رسد نامزدی سید حسن خمینی و تایید صلاحیت او بالاست. او نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی است و از سوی چندین مرجع تقلید در قم مورد تایید قرار گرفته است".

  تعداد بازديدها: 1202
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=69496
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.