تاريخ انتشار: 03 آبان 1394 ساعت 07:37:29
داعش ماهيانه 40 تا 50 ميليون دلار از قاچاق نفت به دست مي آورد

دستگاه های اطلاعاتی عراق اعلام کردند گروه تکفیری صهیونیستی داعش ماهیانه بین 40 تا 50 میلیون دلار از طریق قاچاق نفت به دست می آورد.

به گزارش «انتخاب»، بنا بر اعلام سرویس های اطلاعاتی عراق، این گروه تروریستی با تصرف مناطق نفت خیز و چاههای نفتی بسیار در سوریه و عراق، روزانه 30 هزار بشکه نفت خام تولید می کند و با فروش غیرقانونی آن، ماهیانه 40 تا 50 میلیون دلار درآمد کسب می کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نفت به اصلی ترین منبع درآمد تروریست ها تبدیل شده است و این امکان برای آنها فراهم شده است تا با قاچاق آن صندوق های خلافت خود را پر کنند.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش نفت تولید شده در مناطق تحت کنترل خود را در سوریه و عراق، با تخفیف زیاد، بین 10 تا 35 دلار در هر بشکه به قاچاقچیان می فروشد و این در حالی است که قیمت متوسط جهانی نفت اندکی کمتر از 50 دلار است. اما حتی این فروش نفت به زیر قیمت بازار، روزانه بین دو میلیون تا سه میلیون دلار برای آنها درآمدزایی می کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه در نشست سالانه « باشگاه گفتگوی بین المللی والدای » در سوچی روسیه با استناد به اطلاعات موجود گفت دارایی داعش در حال حاضر حدود 30 میلیارد دلار است.

  تعداد بازديدها: 1299
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=67832
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.