تاريخ انتشار: 26 شهريور 1394 ساعت 00:52:24
کمیسیون برجام جناحی شده/ نمی گذاریم از نمد توافق برای خود کلاه ببافند

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی معتقد است که توافق اخیر یک توافق برد-برد است و نگاهی که این روزها به کمیسیون برجام حاکم است، یک نگاه جناحی است تا تخصصی.

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درباره حضور سعید جلیلی در کمیسیون ویژه برجام مجلس، اظهار کرد: همانطور که در جلسات کمیسیون دیدید من سئوالاتی درباره حضور ایشان در جلسات داشتم.

وی افزود: به نظر من موضوع مذاکرات هسته ای موضوعی مهم و فراجناحی و فراقوه ای است و متعلق به کل نظام؛ این که کسی بیاید از این نمد برای خودش کلاهی ببافد را برنمی تابیم و کسی به آن شخص اجازه چنین کاری نخواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس با تاکید بر اینکه مذاکرات و توافق هسته ای در چارچوب خطوط قرمز نظام و خط و مشی های مورد نظر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه این توافق، نتایج خوبی از جمله به رسمیت شناختن انرژی صلح آمیز هسته ای، کار تحقیقاتی، فعال بودن مراکز هسته ای مانند نطنز و فوردو به همراه داشته و با دستاورد همراه بوده است.

وی درباره ی ایراداتی که به برجام گرفته می شود نیز گفت: در هر مذاکره ای هم نقاط قوت و هم نقاط ضعفی وجود دارد. ما نمی توانیم همه چیز را 100 درصد داشته باشیم. آنچه که از برآیند موضوع بر می آید این است که موضوع برد - برد است.

نعمتی درباره دوره ای که سعید جلیلی مدیریت مذاکرات هسته ای را بر عهده داشت نیز به جماران گفت: 6 سال از 12 سال مذاکرات هسته ای را جلیلی و تیمش انجام داده اند. به اعتقاد من در همان دوره آقای جلیلی در خیلی از مقاطع مانند آلماتی می توانستیم به نتیجه برسیم که دلایل نشدنش را باید پاسخگو باشند و این یک سئوال جدی است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی اشرافی به موضوع وجود ندارد نمی توان فقط ایرادات را مطرح کردو بالاخره این مذاکرات توفیقاتی را هم با خود داشته است و به نظرم این نگاهی که امروز به کمیسیون برجام حاکم است یک نگاه جناحی است.

  تعداد بازديدها: 1344
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=67025
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.