تاريخ انتشار: 25 شهريور 1394 ساعت 19:06:46
آيت‌الله فاضل لنکراني: دولت يازدهم وارث بحران‌هاي متعدد دولت نهم و دهم است

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: دولت يازدهم با وجود آنکه وارث بحران‌هاي متعدد از دولت نهم و دهم بود اما توانست تا حد زيادي تورم را کنترل کند و درعرصه‌هاي ديگر نيز موفق عمل کرده است

به گزارش ايلنا، آيت‌الله شيخ محمدجواد فاضل لنکراني ظهر امروز در ديدار اعضاي شوراي مرکزي سازمان جوانان حزب اسلامي کار، اظهار داشت: در مبارزه با رژيم شاهنشاهي براي تحقق انقلاب اسلامي جوانان در خط مقدم بودند و همين جوانان باعث ايجاد انگيزه براي مردم مي‌شدند.

وي افزود: بسياري از معضلات جامعه امروز را مي‌توان به وسيله جوانان حل کرد، چراکه جوانان در مقاطع مختلف و به ‌خصوص در دوره دفاع مقدس نشان دادند که توانايي کارهاي بزرگ را دارند؛ امروز هم قدرت نظامي ايران تا حد زيادي مديون رشادت‌هاي جوانان است.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار با بيان اينکه نبايد از مجموعه کابينه دولت فعلي اين برداشت صورت گيرد که دولت به دنبال پيرگرايي و عدم به کارگيري جوانان است، گفت: بعد از دولت‌هاي نهم و دهم کشور ما با بحران‌هاي متعددي در ابعاد مختلف جامعه روبه‌رو شد و هر آدم منصفي وجود بحران‌هاي متعدد سياسي، ديني، اقتصادي و فرهنگي را تاييد مي‌کند.

وي اضافه کرد: بحران‌هاي متعدد دولت نهم و دهم به عنوان ارث به دولت يازدهم رسيد و حالا در چنين شرايطي بايد از افرادي که تجربه‌هاي فراواني در اداره امور کشور داشتند، استفاده مي‌شد. افرادي که اطمينان بيشتري از موفقيت آنها در کار وجود داشت تا از گردنه‌هاي سختي که با آن روبه‌رو مي‌شديم عبور کنيم.

آيت‌الله فاضل لنکراني گفت: دولت يازدهم در شرايطي کشور را تحويل گرفت که رکود اقتصادي و تورم همزمان وجود داشت و علاوه بر آن پول حاصل از فروش نفت نيز به طور کامل به دستش نمي‌رسيد؛ علاوه بر آن با بحران فروش نفت روبرو بوديم اما با تمام اين شرايط دولت يازدهم موفق شد تورم را کنترل کند.

وي با تاکيد براينکه مسئولان کشور بايد از ظرفيت جوانان در حوزه‌هاي مختلف سياسي و اجرايي کشور استفاده کنند، گفت: اگر مسئولان از نيروهاي جوان استفاده نکنند، خودشان ضرر خواهند کرد؛ چراکه نيروهاي باانگيزه بالا را ناديده گرفته‌اند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم افزود: البته جوانان نبايد منتظر بمانند بلکه بايد خود به ميدان بيايند و من معتقدم با حضور آنها بحران‌هاي متعدد کشور به ويژه در حوزه فرهنگي حل خواهد شد؛ يعني همانطور که جوانان مي‌توانند بحران‌هاي فرهنگي را ايجاد کنند، مي‌توانند در مقابل اين بحران‌ها ايستاده و با آنها مقابله کنند.

وي گفت: جوانان بايد در همه عرصه‌هاي کشور اعلام حضور کنند و براي مثال در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي جواناني که شرايط حضور در عرصه را به عنوان کانديدا دارند بايد به ميدان بيايند و قطعا مردم هم اگر ببينند جوانان برنامه‌هاي خاصي در کشور دارند، با آنها همراهي مي‌کنند؛‌ به همين دليل بايد شاهد حضور جوانان باشيم.

پيش از سخنان آيت‌الله فاضل‌لنکراني، پيمان مجرد رئيس سازمان جوانان حزب اسلامي کار در سخناني با اشاره به ضرورت حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف کشور گفت: بعد از دوران دولت‌هاي نهم و دهم بحران‌هايي براي کشور ايجاد شد براي همين به دولت تدبير و اميد حق مي‌دهيم که با استفاده از افراد باتجربه براي جبران بحران‌هاي دولت گذشته به پيشبرد امور بپردازد، اما انتظار هم داريم که در اين ميان به کارگيري جوانان باانگيزه ناديده گرفته نشود.

مجرد در انتهاي سخنان خود با بيان اينکه متاسفانه نگاه اکثر قريب به اتفاق وزارت‌خانه‌ها ، ادارات و نهادهاي حاکميتي با افراد حزبي دچار مشکل است، گفت: براي مثال چرا بايد در اساسنامه برخي وزارت‌خانه‌ها ممنوعيت بکارگيري افراد حزبي وجود داشته باشد در حالي که بسياري از جوانان در احزاب تمرين کار براي کشور را مي‌آموزند.

  تعداد بازديدها: 1845
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=67011
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.