تاريخ انتشار: 05 تير 1394 ساعت 22:32:46
حمله تروریستی در فرانسه/کشف جسد سربريده شده

فرانس پرس نوشت: یک تن جمعه صبح در حمله ای که عامل آن احتمالا از افراطیون نزدیک به داعش بوده است در کارخانه ای در سن کانتن فالویه Saint-Quentin-Fallavier در نزدیکی لیون واقع در مرکز فرانسه کشته شد و شمار زیادی در این حمله زخمی شدند.
به گزارش انتخاب ؛ یک منبع نزدیک به پرونده اعلام کرد عامل احتمالی این حمله درحالی که پرچم اسلامی در دست داشت وارد کارخانه شد و چندین کپسول گاز را منفجر کرد .
به گفته یک منبع نزدیک به تحقیقات ، یک جسد بدون سر در نزدیکی این محل کشف شد.
کشف جسد سربريده شده در فرانسه
حمله به کارخانه تولیدات شیمیایی در ایزر فرانسه دو زخمی بر جای گذاشت و جسد سربریده شده یک نفر نیز در نزدیکی آن یافت شده است.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، در این رابطه یک نفر مظنون بازداشت شده است. منابع نزدیک به وزارت کشور فرانسه اطلاع داده اند برنارد کازنوف، وزیر کشور به سرعت به عازم محل انفجار در سن-کنتن-فالویر(Saint-Quentin-Fallavier) از شهرهای شهرستان ایزر خواهد شد.
00:16:04.08
بي بي سي: مشاهده پرچم اسلامگرايان در نزديک ماجراي ليون فرانسه    
شبکه تلویزیونی بی بی سی در خبری فوری از مشاهده پرچم اسلامگرایان در ماجرای فرانسه خبر داد.
به گزارش این شبکه، ساعتی پیش جسدی سربریده در شهر لیون فرانسه پیدا شد. در نزدیک محل پیدا شدن این جلسه، پرچم اسلامگرایان دیده شده است. 
وزير کشور فرانسه هويت عامل حمله ليون را اعلام کرد    
شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: وزیر کشور فرانسه اعلام کرد عامل حمله لیون ساکن این شهر و فردی به نام یاسین صالح بود.
کنفرانس خبري رئيس جمهور فرانسه درباره انفجار در فرانسه
رئیس جمهور فرانسه حمله به کارخانه مواد شیمیایی در ایزر فرانسه را اقدامی تروریستی خواند و از بازداشت فرد مظنون خبر داد.
فرانسوا اولاند که در حال حاضر در شورای اروپا در بروکسل به سر می برد در نشستی خبری درباره حادثه انفجار صبح امروز در ایزر فرانسه گفت: در این حمله، خودرویی که توسط یک نفر هدایت می شده و شاید یک نفر هم همراه داشته است، با سرعت بالا خود را به ساختمانی که جزء مراکز حساس و خطر آفرین طبقه بندی شده و سیلندرهای گاز در آن قرار داشته، زده است. بی تردید هدف آن ها از این اقدام ایجاد انفجار بوده است. این حمله ماهیت تروریستی دارد، زیرا همزمان با آن جسدی بدون سر به همراه نوشته هایی پیدا شده است. در این لحظه که سخن می گویم این حمله یک کشته و دو زخمی در پی داشته است.
اولاند افزود: وزیر کشور همراه با دادستان، بلافاصله عازم محل حادثه شده است. فرد مظنون به ارتکاب این حمله دستگیر و هویتش شناسایی شده است. تجهیزات و نیروهای ژاندارمری به میزان قابل ملاحظه ای در منطقه مستقر شده اند. مزاکر حساس و خطرساز تحت مراقبت های بیشتر و شدیدتر قرار گرفته اند و همه تدارکات لازم برای جلوگیری از هرگونه فاجعه دیگر و هشدار درباره هر مورد دیگری انجام شده است. وزیر کشور پس از اظهارات من در این زمینه صحبت خواهد کرد و اطلاعات مفید و فقط اطلاعات مفید را ارائه خواهد کرد، زیرا تحقیقات در حال انجام است و می دانید که به دادستانی ضد تروریسم سپرده شده است. 
رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد: در این زمان لازم است که با قربانیان اعلام همبستگی کنیم. اعضای شورای اروپا نیز امروز صبح همبستگی خود را با فرانسه در این زمینه ابراز کردند. همه می دانند که این گونه مسائل در همه کشورها رخ می دهد و تنها در کشور ما نیست. این موضوع احساسات را بر می انگیزد اما تنها احساسات پاسخ کافی به این گونه اقدامات نیست بلکه به اقدام، جلوگیری و بازدارندگی نیاز است. لازم است که به ارزش ها تکیه کنیم و هرگز تسلیم ترس نشویم و بر همه اوضاع و شرایط مسلط باشیم. اختلافات بی ثمر به وجود نیاوریم. از سوء ظن های تحمل ناپذیر بپرهیزیم. خلاصه این که باید اقداماتی را که مردم فرانسه از ما انتظار دارند انجام دهیم. باید از آن ها محافظت کنیم و در عین حال ضمن مشخص کردن حقیقت، گروه ها و یا اشخاصی را که مسئول این گونه اقدامات هستند، ریشه کن کنیم.
اولاند ادامه داد: من پس از این صحبت ها شورای اروپا را ترک می کنم و ادامه کار را به همکارانم می سپارم و خود نشستی را عصر امروز در ساعت پانزده و سی دقیقه در کاخ الیزه برگزار می کنم. در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که به دست می آید اقداماتی را که لازم باشد صورت می دهیم. در نهایت می گویم که فرد مظنون بازداشت شده است و هویت او مشخص شده است. تحقیقات در حال انجام است و ارائه اطلاعات بیشتر را به مسئولان رسیدگی به پرونده می سپارم و آن ها با صلاحدید خود و در نظرگرفتن حفظ کارآیی سرویس های امنیتی و اطلاعاتی اطلاعات لازم را در اختیار رسانه ها قرار خواهند داد.

  تعداد بازديدها: 1130
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65519
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.