تاريخ انتشار: 17 خرداد 1394 ساعت 19:17:15
پژوهشگر کویتی: نظر و عمل امام یکی بود/ تشکیل داعش حربه غرب برای فشار بر ایران است

یک پژوهشگر کویتی تاکید کرد: نظر و عمل امام خمینی(س) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران یکی بود.

«مصطفی عباس» پژوهشگر کویتی که در موسسه دولتی«پژوهش های علمی کویت»فعالیت می کند در گفت و گو با خبرنگار جماران اظهار کرد: امام خمینی شخصیتی با ابعاد گوناگون است که در هر بعدی به درجه والا و عالی رسیده است.

عباس افزود: رویکرد امام چه عقیده ای، چه فکری و چه فرهنگی در کارهایش و رفتارش بازتاب داشته است. امام خمینی کسی است که نظرش با عملش یکی است و همانطور که باور داشت عمل می کرد.

پژوهشگر کویتی در ادامه گفت: امام با یک چشم به انسان ها در هر جایی از جهان که بودند،می نگریست. امام خمینی به دنبال آزادی انسان از همه عبودیت ها بود،عبودیت های نفسانی،شهوانی،اقتصادی،سیاسی و استعماری بود.

وی عنوان کرد: امام به دنبال آزادی، کرامت، عزت و شرافت انسان بود.

عباس با اشاره به برقراری جمهوری اسلامی در ایران توسط امام خمینی گفت که امام جمهوری اسلامی را در ایران برقرار کرد و امیدواریم که جمهوری اسلامی ایران گام نخست در ایجاد حکومت جهانی باشد و زمینه را برای ظهور اما زمان فراهم کند.

وی گفت:امام خود صادق بود و با ملتش نیز صادق بود لذا باید شخصیت اش الگو و اسوه ای برای همگان شود،کلامش و عملش نیز باید برای همه الگو قرار گیرد.

این پژوهشگر کویتی تاکید کرد:همان شرایطی که امام در آن به سر می برد جامعه نیز باید به سر برد به عبارتی هر کدام از ما باید همانند امام خالصانه عمل کنیم و در نظر و عمل ما نیز تناقض نباشد تا موفق شویم.

عباس در این گفت گو تصریح کرد: من نمی‌گویم هر کدام از ما باید امام شویم ولی باید سیره امام را در پیش گیریم ؛مهندس،بقال،راننده اتوبوس،استاد دانشگاه در دانشگاه ، روحانی در مسجد و دریانورد در دریاها همه باید همانند امام خمینی خالصانه عمل کنند.

این پژوهشگر کویتی  با اشاره به فعالیت گروه تروریستی داعش در برخی کشورهای عربی گفت:قدرت های بزرگ برای حفظ منابع خود از همه ابزارها استفاده می کنند و داعش یکی از این ابزارهاست این در حالی است که همه جهان ضد این گروه تروریستی هستند. 

وی تاکید کرد:غرب،آمریکا و اسرائیل که پس از انقلاب اسلامی ایران منافع خود را دسته رفته دیدند علیه ایران جنگ راه انداخته و برای قتل و کشتار و ایجاد تفرقه میان مسلمانان نیز از رسانه ها استفاده کردند.

عباس در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی برای رسیدن به اهداف خود سازمان هایی را به راه انداختند که گروه تروریستی داعش یکی از این گروه هاست.

وی تاکید کرد که غرب،اسرائیل و آمریکا داعش را تسلیح کرده و از این گروه تروریستی حمایت کردند و مزدوران خود را به عراق و سوریه فرستادند تا این کشورها را ناامن کنند  و بر ایران و آزادگان جهان فشار بیاورند.

پژوهشگر کویتی تاکید کرد که داعش با ایجاد رعب و وحشت تصویری بسیار بد از اسلام ارائه کرد و  آن را دین افراط و قتل ارائه کرد.

وی درباره راه های رویارویی به این گروه تروریستی گفت:ملت ها نسبت به داعش و دیگر گروه های تروریستی آگاهی و بیداری پیدا کردند و همچنین اراده بین المللی برای رویارویی با این گروه تروریستی که چهره اسلام را تخریب کرد،وجود دارد.

وی با اشاره به اشتباه برخی از دولت های منطقه در حمایت از داعش و دیگر گروه های تروریستی تاکید کرد:دولت هایی که در به وجود آوردن داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی دست داشتند به اشتباه استراتژیک خود پی بردند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده با همکاری کشورهای منطقه ائتلافی بین المللی برای از بین بردن داعش به وجود آید و اندیشه داعشی نیز باید با تمام ابزارها از بین برده شود.

مصطفی عباس در پایان به راه های مقابله و از بردن گروه های تروریستی و اندیشه های این گروه ها اشاره و تاکید کرد:ایجاد فضای دموکراتیک،دادن حقوق شهروندی،اجازه دادن به ملت ها برای تعین سرنوشت خود،آموزش مناسب،بهبود اقتصادی و از بین بردن بیکاری جوانان و نیز بهبود شیوه آموزش از جمله اقداماتی است که نمی گذارند جوانان به گروه های تروریستی نظیر داعش ملحق شند و امیدواریم به زودی زود این گروه ها از بین بروند.

  تعداد بازديدها: 1351
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65185
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.