تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1393 ساعت 23:32:34
علی مطهری: مطبوعات آزاد موجب کاهش مفاسد اقتصادي و رانت‌خواري

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: اگر هر يک از مسايل فرهنگي دولت يازدهم را بخواهيم با دولت دهم مقايسه کنيم، وضعيت فرهنگي در دولت فعلي بهتر شده و نمونه آن نيز جشنواره فيلم فجر سال قبل بود.

به گزارش ايرنا، علي مطهري در آيين روز معلم بجنورد اظهار کرد: دولت يازدهم در زمينه مسايل فرهنگي مظلوم واقع شده و تاکيد بيش‌از حد عده‌اي بر روي فرهنگ نيز غير طبيعي است.

وي اضافه کرد: در دولت گذشته اگر نمايندگان سوالي از رييس‌جمهوري در مورد مسايل فرهنگي بخصوص حجاب مطرح مي‌کردند، مورد تمسخر قرار مي‌گرفتند و نمونه‌هاي زيادي در اين زمينه وجود دارد.

نماينده تهران افزود: نمايندگان در دولت احمدي نژاد بعضا حتي مي‌ترسيدند که پيرامون مسايل فرهنگي سووالاتي داشته باشند، چرا که با پاسخ‌هاي سربالا از سوي دولت مواجه مي‌شدند.

وي افزود: با وجودي که در دولت يازدهم هنوز مجوز فيلمي‌داده نشده و يا اگر مجوزي صادر شده، هنوز فيلمي‌ساخته نشده که بخواهيم قضاوتي داشته باشيم ولي در کليت مسئله خوب بوده است.

اين نماينده مجلس گفت: وضعيت کتاب و پوشش نيز در دولت يازدهم به نسبت دولت قبلي تغيير چنداني نداشته و همانند دولت قبلي است و نبايد مسايل فرهنگي را با نگاه سياسي بسنجيم.

وي به توقيف مطبوعات در کشور اشاره و با انتقاد از آنچه که توقيف مطبوعات بدون نظرخواهي از هيات نظارت بر مطبوعات خواند، اين کار را باعث ناديده گرفته شدن جايگاه هيات نظارت دانست.

عضو کميسيون فرهنگي وجود مطبوعات آزاد را موجب ترقي و توسعه کشور و کاهش مفاسد اقتصادي و رانت خواري دانست و اظهار کرد: مطبوعات آزاد مي‌توانند جلوي فساد اقتصادي و رانت خواري را بگيرند و در جامعه اي که مطبوعات آزاد باشند يک خبرنگار مي‌تواند جلوي کار خلاف يک وزير را بگيرد. نماينده قوه مقننه در هيات نظارت بر مطبوعات افزود: البته ممکن است مطبوعات در کار خود اشتباه داشته باشند که در جاي خود طبق قانون با تخلف آنان برخورد مي‌شود، ولي توقيف يکباره مطبوعات فقط موجب بيکاري 100 تا 200 نفر مي‌شود.

مطهري وضعيت کرسي آزادانديشي در دانشگاه‌ها را نامطلوب توصيف کرد و گفت: ايجاد کرسي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها نيازمند فراهم کردن شرايطي است که افراد بتوانند در مورد مسايل مختلف از جمله مسايل اجتماعي و سياسي اظهارنظر آزادانه داشته باشند و پس از اظهار نظر نيز با عنوان خطوط قرمز مورد مواخذه قرار نگيرند. مطهري افزود: اکنون اگر کسي در کرسي آزاد‌انديشي بخواهد انتقادي را به برخي حوزه‌ها داشته باشد با عکس‌العمل‌هايي مواجه مي‌شود و با اين شرايط کرسي آزاد انديشي شکل نخواهد گرفت. به گفته وي کرسي آزاد‌انديشي در دانشگاه‌ها نبايد به معناي تعريف و تمجيد از حوزه‌هاي مختلف باشد.

  تعداد بازديدها: 1421
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=60183
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.