تاريخ انتشار: 20 اسفند 1391 ساعت 09:09:24
بی‌کاری هزاران جوان شیعه در کشمیر هند

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از پایگاه اهل البیت، منطقه کشمیر در شمال هندوستان از بالاترین نرخ بی‌کاری برخوردار است که بیشتر آنان را جوانان شیعه تشکیل می‌دهند.
شیعیان کشمیر به دلیل این‌که جز اقلیت‌ها در این منطقه محسوب می‌شوند، از سوی دولت مورد توجه قرار نمی‌گیرند. بیشتر شیعیان برای پرداخت هزینه‌های استخدام در بخش دولتی به وکلای کاریابی، استطاعت مالی کافی ندارند.
این درحالی است که بیشتر جوانان شیعه کشمیری دارای تحصیلات بالا هستند اما در بی‌کاری به سر می‌برند. گفته می‌شود دولت کشمیر اقدام مناسبی در جهت حل مشکلات شیعیان انجام نمی‌دهد و به همین دلیل بحران فقر و بی‌کاری در میان این بخش از مسلمانان بسیار بالا است.
گفته می‌شود که بسیاری از جوانان شیعی کشمیر در بخش‌های خصوصی مشغول به کار هستند، با این وجود درآمد 20 تا 25 دلار در ماه، به ویژه برای کسانی که عهده‌دار مخارج خانواده هستند، این مقدار درآمد بسیار ناچیز است.
سجاد خان، جوان شیعه که مغازه کوچکی دارد اما از درآمد پایین خود گله‌مند است، می‌گوید، «2 روپیه که از بانک وام گرفته بودم را به یک وکیل کاریابی دادم اما بعدا او همه چیز را رد کرد و گفت در بخش دولتی کاری وجود ندارد.»
مقامات حکومتی طرحی را آغاز کرده‌اند که بر مبنای آن جوانان بتوانند کار اختصاصی برای خود فراهم کنند اما اجرای این طرح بسیار زمان‌بر خواهد بود. بیشتر جوانان شیعه به دلیل بی‌کاری از بانک‌ها وام دریافت کرده‌اند اما بازپرداخت اصل و سود آن برای آن‌ها مقدور نیست.
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=38309
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.