تاريخ انتشار: 20 اسفند 1391 ساعت 08:24:24
راستی کفن پوش ها کجا هستند ؟

فضای سیاسی کشور چند روز است که تحت تاثیر دو نام است: هوگو چاوز و محمود احمدی نژاد. اولی که چند روز است به دیار باقی شتافته است و دیگری هم چند روزی است که در واکنش به دیار باقی شتافتن چاوز،تحرکاتی را فعلا در سه مرحله انجام داده است.
در مرحله اول این تحرکات ، رئیس جمهور ابتدا به محض شنیدن خبر مرگ چاوز پیامی منتشر کرد و در بندهای آخر آن پیام اعلام یقین کرد که وی در رکاب حضرت عیسی و مهدی موعود برای کمک به برپایی عدالت باز خواهد گشت ادعایی که با واکنش برخی روحانیون مواجه شد. در مرحله دوم  هیات دولت به مناسبت درگذشت چاوز یک روز را عزای عمومی اعلام کرد کاری که برخی معتقدند دولت برای علمای بزرگ ایران هم انجام نداده و در مرحله سوم دیدار رئیس جمهور با مادر چاوز هم حکایتی برای خود داشت.
حکایتی که سرانجام محمد رضا زائری از روحانیون کشور را به واکنش وا داشت وی در یادداشتی خطاب به دغدغه داران دین و شریعت آنان را به یک مطلب هشدار داد. وی ماجرای دیدار و مصافحه احمدی نژاد با مادر چاوز را با دست دادن سید محمد خاتمی با یک خبرنگاران زن ایتالیایی مقایسه کرد و این گونه نتیجه گرفت که اگر آن زمان دینمداران به خاطر غربت رهبری آن همه به خاتمی واکنش نشان دادند، امروز هم رفتار رئیس مشابه رئیس جمهور را از نظر دور نگه ندارند. وی در این باره نوشت:
دوستان اصول گرا و حافظ شریعت که یک فیلم غیرواضح از سفر یکی از رقبای سیاسی به ایتالیا را بارها عقب و جلو می کردند تا ثابت کنند سرانگشتان او به دست زنی برخورد کرده یا عکس لیوان آب او را در یک مهمانی دست به دست می گرداندند تا نشان دهند بر سفره حرام ایستاده امروز در برابر هتک حرمات و ارتکاب محارمی که برخی در همین کشور به خاطر ذره ای مشابه آن از گزینش ها رد شده اند و سرنوشت آنها تغییر کرده کجایند؟
کسانی که با کمترین بهانه حکم ارتداد و قتل صادر می کردند و منتظر بودند تا در سخنرانی ها و نوحه خوانی هایشان احساسات مردم را برای برهم زدن زندگی و کار این و آن تحریک کنند آیا امروز برای به بازی گرفتن مفهوم رجعت و ارزش شهادت و قداست قرآن و حساسیت حدود شرعی و توهین های مکرر به جایگاه ولایت فقیه و حیف و میل بیت المال و تهدید بنیان های دینی نظام اسلامی اهمیتی قائل نیستند ؟ آنان که برای تنهایی و غربت رهبری نعره حیدری داشتند چرا امروز برای تنهایی و غربت رهبری ناله ای هم برنمی آورند ؟ راستی کفن پوش ها کجا هستند ؟
اگر چه تا امروز سایه چاوز همچنان بر تحولات سیاسی ایران دامنه دار بوده است، اما امید آن هست که آن مرحوم که خود به دیار باقی شتافته است، سایه اش را هم از سر فضای سیاسی این کشور کم کند، شاید آرامشی که این مردم می خواهند به تدریج حاصل شود. برگرفته از تابناک
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=38295
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.