تاريخ انتشار: 27 فروردين 1390 ساعت 17:48:13
فاطمه زهرا سلام الله عليها در کلام امام خميني (ره)

امام خميني (ره) مي فرمايد:

" فاطمه (س) اگر مرد بود نبي بود. اگر مرد بود بجاي رسول الله بود. فاطمه زهرا(س) تمامي حقيقت انسان است. او موجودي است ملکوتي که در عالم بصورت انسان و صورت يک زن ظاهر شده است. فاطمه(س) زني است که تمام خواسته هاي انبيا در اوست، تمام حيثيت و شخصيت زن در وجود زهرا(س) جلوه کرده است.

تمام ابعادي که براي زن متصور است و براي يک انسان متصور است در فاطمه زهرا (س) جلوه کرده است. يک زن معمولي نبوده است، يک زن ملکوتي ، يک انسان به تمام معنا انسان ، تمام نسخه انسانيت ، تمام حقيقت زن، تمام حقيقت انسان ، او زن معمولي نيست.

اين موجود ملکوتي است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهي جبروتي در صورت يک زن ظاهر شده است.

تمام حيثيت زن و تمام شخصيت زن در او موجود بود. معنويات ، جلوه هاي ملکوتي ، جلوه هاي انساني است به تمام معنا انسان ، زني است به تمام معنا زن.

از براي زن ابعاد مختلفه است ، چنانچه براي مرد اين ورق صوري طبيعي ، نازلترين مرتبه انسان است و نازلترين مرتبه زن است و نازلترين مرتبه مرد است لکن از همين نازل حرکت به سوي کمال است .

انسان موجود متحرک است. از مرتبه طبيعت تا مرتيه غيب ، تا فنا در الوهيت. براي صديقه طاهره اين مسائل ، اين معاني حاصل است، از مرتبه طبيعت شروع کرده است ، حرکت کرده است ، حرکت معنوي ، با قدرت الهي با دست غيبي با تربيت رسول الله (ص) مراحل را طي کرده است تا رسيده است به مرتبه اي که دست همه از آن کوتاه است .

او زن به تمام معنا متحقق است.

او زني است که عالم به او افتخار دارد.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=298
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.