تاريخ انتشار: 06 خرداد 1391 ساعت 23:24:35
سعود الفیصل خطاب به سفیر عربستان در قاهره: مانع از پیروزی اسلامگرایان در مصر شوید + متن نامه

وزیر خارجه عربستان سعودی در نامه ای خطاب به سفیر این کشور در مصر خواستار جلوگیری از پیروزی اسلام گرایان در انتخابات این کشور شد. مصری ها اخیرا با برپایی تظاهراتی در برابر سفارت سعودی در قاهره خواهان عدم دخالت ریاض در امور این کشور شدند. تظاهراتی که منجر به خروج چند روزه سفیر سعودی و بسته شدن سفارت این کشور انجامید.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان که کشورش با سرنگونی حسنی مبارک بدنبال پر کردن خلا رهبری در جهان عرب است با ابراز نگرانی از پیروزی جریان اخوان المسلمین خواهان روی کار امدن نیروهای سلفی در این کشور است از این رو طی ماه های اخیر با ایجاد تنش در این کشور و حمایت های مالی از جریان های وهابی موجب بی ثباتی در این کشور شده است.

مصری ها اخیرا با برپایی تظاهراتی در برابر سفارت سعودی در قاهره خواهان عدم دخالت ریاض در امور این کشور شدند. تظاهراتی که منجر به خروج چند روزه سفیر سعودی و بسته شدن سفارت این کشور انجامید.

اخیرا وزیر خارجه عربستان درنامه ای خطاب به سفیر این کشور خواهان ممانعت از روی کار آمدن جریان اسلامگرای اخوان المسلمین در این کشور شده است. متن زیر حاوی نامه اخیر سعود الفیصل در این رابطه می باشد:

سفارت عربستان سعودی در قاهره

خطاب به جناب سفیر

بنا به دستور خادم حرمین از جنابعالی تقاضا داریم تا تمامی تلاش خود را در جهت ممانعت از پیروزی اسلام گرایان و بویژه نامزد جمعیت اخوان المسلمین مصر مبذول دارید، زیرا که در صورت پیروزی این حزب در جریان انتخابات ریاست جمهوری مصر پایگاه و موقعیت عربستان در منطقه خاورمیانه به خطر می افتد.

از شما میخواهیم تا به هر وسیله ممکنی از پیروزی جمعیت اخوان المسلمین جلوگیری کنید و ما در این زمینه تمامی تلاش خود را بمنظور حمایت از شما بکار خواهیم گرفت.

یاد آور میشود که اخبار لحظه به لحظه انتخابات مصر را با رعایت ضوابط امنیتی، به دفتر امور خارجه ارسال فرمایید.

با تشکر/ سعود فیصل وزیر امور خارجه

منبع : خبرگزاری دانشجو
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=18188
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.