تاريخ انتشار: 05 خرداد 1391 ساعت 22:55:23
هشدار مجلس اعلای اسلامی عراق به شیخ قرضاوی

مجلس اعلای اسلامی عراق، حمایت یوسف القرضاوی رئیس گروه موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان از طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهوری عراق را که متهم به حمایت از تروریسم است، محکوم کرد.

مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد: "یوسف القرضاوی" با حمایت از طارق الهاشمی، پا را از حدود خود فراتر گذاشته است و در امور داخلی عراق دخالت کرده است.

مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین ابراز عقیده کرد که دفاع قرضاوی از معاون متهم و فراری رئیس جمهوری عراق، به دلایل سیاسی صورت گرفته باشد.

"علی شبر" عضو مجلس اعلای اسلامی عراق در گفتگو با السومریه، اظهار داشت: قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با دفاع از طارق الهاشمی، پا را از حدود خود فراتر گذاشته و در امور داخلی عراق دخالت کرده است. شیخ قرضاوی باید به جای دفاع از الهاشمی متهم به قتل عراقی ها، از حق و عدالت دفاع کند.

شبر با بیان اینکه، ملت عراق از قرضاوی به خاطر دفاع از الهاشمی انتقاد خواهد کرد.

تصریح کرد: دخالت قرضاوی، غیر قابل قبول است و امیدواریم دخالت وی به درخواست برخی گروههای سیاسی عراق که برای بین المللی کرن مسئله العراقیه تلاش می کنند، صورت نگرفته باشد.

خاطر نشان می شود یوسف القرضاوی روز سه شنبه در موضعی مداخله جویانه و در حمایت از الهاشمی، از جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق خواست برای به تاخیر انداختن صدور حکم درباره وی دخالت کند.

قاضی دادگاه عالی جنایی عراق یکشنبه 20 می، دومین جلسه محاکمه الهاشمی در غیاب وی را پس از شهادت چهار نفر از شاهدان از جمله مسئول مالی گردانهای انقلاب عشرین به 31 می موکول کرد.

منبع : العالم

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=18068
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.