تاريخ انتشار: 05 خرداد 1391 ساعت 11:15:04
جهت برپایی مراسم سوگواری؛ حرکت هیئت های عزاداری به سمت سامرا آغاز شد

با فرارسیدن سوم رجب سالروز شهادت دهمین اختر تابناک اسمان امامت و ولایت، امام علی النقی(ع) حرکت زائران و هیئت های عزاداری به سمت شهر سامرا آغاز شده است.

«علی السامرائی» از مسئولان استان "صلاح الدین" عراق اظهار داشت: حرکت زائران و هیئت های عزاداری به سمت شهر سامرا آغاز شده است.

وی افزود: این استان آمادگی کامل خود را برای تامین امنیت و ارائه خدمات به زائران اعلام می کند.

السامرائی در ادامه گفت: در جلسه ای که با حضور استانداری و نمایندگان دیوان وقف شیعه و مسئولان عتبات عالیات برگزار شد، مبلغی بالغ بر 3 میلیارد دینار برای این مهم اختصاص داده شده است.

السامرائی در ادامه گفت: برای تامین امنیت زائران امام هادی(ع) در سامرا و در مسیر خود به این شهر تدابیری اتخاذ شده است و مراحل خدمت رسانی به آنها تا پایان مراسم عزاداری ادامه خواهد داشت.

بر این اساس هزاران تن از سوگواران و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) شهرهای مختلف عراق و سایر کشورهای اسلامی، فردا در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا حضور یافته و در رثای حضرت امام هادی (ع) به سوگ می نشینند.

امام دهم، حضرت هادی(ع ) در سال 254هجری به وسيله زهر توسط معتمد عباسی به شهادت رسيد و در سامرا در خانه ای که بيست سال زندانی و تحت نظر بود و تنها فقط فرزندش امام حسن عسکری(ع) بر بالين او بود، به خاک سپرده شد.

منبع : ابنا

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=18044
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.