تاريخ انتشار: 03 خرداد 1391 ساعت 22:55:01
انتقاد شدید شیعیان مصر از مخالفت شیخ الازهر با ساخت حسینیه در این کشور

جریان جوانان شیعه مصر از مخالفت شیخ الازهر با ساخت حسینیه در این کشور به شدت انتقاد و نسبت به وفاداری شیعیان مصر به این کشور تاکید کرد.

جریان جوانان شیعه مصر از مخالفت شیخ الازهر با ساخت مساجد و حسینیه های شیعیان دراین کشور به شدت انتقاد کردند.

این جریان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که شیعیان هیچ نیازی به ساخت حسینیه ندارند، زیرا همه منازل شیعیان، حسینیه به شمار می آیند.

جوانان شیعه مصر از شیخ الازهر این کشور خواستند نسبت به مخالفت با ساخت حسینیه تجدید نظر کند، زیرا با اینگونه اقدامات نمی توانند در برابر برگزاری عزاداری حسینی جلوگیری کنند.

جریان جوانان شیعه مصر، جریان های وهابی را به فعالیت در جهت اجرای نقشه های بیگانگان، بوجود آوردن فتنه و تبعیض طایفه ای و برانگیختن شهروندان علیه یکدیگر متهم کرد.

شیعیان مصر تاکید کردند که پیروان اهل بیت (ع) و شعائر مذهبی آنان به هیچ وجه ضرری به کشور وارد نکرده و آنان همواره به مصر وفادار مانده و در جهت وحدت مسلمانان تلاش می کنند.

گفتنی است احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در پیامی که پس از نشست با تعدادی از رهبران جریان های وهابی صادر شد، تاسیس مساجد و حسینیه های شیعیان را عامل فتنه در مصر عنوان کرد.

وی نسبت به تاسیس مساجد به اصلاح طایفه ای برای مذاهب یا گروه های خاص که از سایر مسلمانان به دور بوده و وحدت ملی و اجتماعی را در معرض خطر قرار می دهند، هشدار داد.

منبع : رسا به نقل از سایت فجر عربستان

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=17988
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.