امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 06 تير 1401 ساعت 00:56:33
یادداشتی از: مهرداد خدیر
نگاهی متفاوت به ماجرای بلوار چمران شیراز/ گسست در انتقال نسلی هنجارها

عصر ایران؛ بازی مشترک نوجوانان دختر و پسر در زمین اسکیت بلوار شهید چمران شیراز در حالی‌که از حجاب دخترکان خبری نبوده به خبر مهم این روزها بدل شده و این بحث درگرفته که آیا توطئه‌ای در کار بوده یا نه و آیا با بچه‌های 14 و 15 ساله هم برخورد کرده‌اند یا نه؟ فرماندار شیراز خوش‌بختانه گفته هیچ نوجوانی در بازداشت نیست و تنها چند نفر از «عوامل» را دستگیر کرده‌اند. خلاصۀ ماجرا از زبان او از این قرار است


     «ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش‌های شهرداری در بلوار چمران شیراز برگزار شد که بنا بر تصاویر منتشر شده، شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.»


     فرمانده انتظامی شیراز هم روز جمعه سوم تیرماه گفت: « تعدادی از افراد بدون رعایت ملاحظات شرعی و موازین قانونی در پایان مراسم ورزشی روز سه شنبه اقدام به کشف حجاب کردند و روز پنج‌شنبه دوم تیرماه با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از مسببان و عوامل مرتبط با این تجمع شناسایی و دستگیر شدند.»


     دربارۀ این اتفاق چند نکته را می توان مطرح کرد:


      اول این‌که اعلام بازداشت نشدن نوجوانان و اصرار بر این که عوامل پشت پرده را دستگیر و برگزار کنندگان مسابقه را بازداشت کرده‌اند فارغ از این که پشت‌پرده‌ای در کار بوده یا نه قابل تأمل است. چون زیبندۀ پلیس نیست با نوجوانان که هم سن و سال فرزندان و بعضا نوه‌های خودشان هستند مثل دزد و قاچاقچی وارد کلنجار شود و بچه های 14 و 15 ساله را تحویل دادسرا بدهند تا مجازات شوند. در حالی که پسربچه را به خاطر بازی مختلط اسکیت نمی‌توان مجرم تلقی کرد و جریمۀ نداشتن روسری در دختران هم مشخص است و هر چه باشد شبی را با زنان خطاکار در زندان به سر کردن  نیست.


  دوم این که بچه‌ها از 5 مجموعۀ خانواده، محله، مدرسه، رسانه و جامعه تأثیر می‌پذیرند. در حال حاضر اما رسانه جایگاه اول را دارد و خانواده دوم است. منتها رسانه دیگر صدا و سیما نیست که بچه ها پای کارتون هاچ زنبور عسل یا حنا دختری در مزرعه بنشینند یا روزنامۀ اطلاعات که پدربزرگ برای مطالعۀ صفحۀ ترحیم بخرد. مراد از رسانه شبکه های اجتماعی و اینستاگرام و یوتیوب است و فضای مجازی که با کرونا مدرسه را هم تحت الشعاع گرفت. جدای این مدرسه به لحاظ اثر تربیتی از حیز انتفاع به شکل سابق ساقط شده و محله هم معنی پیشین را از دست داده و جامعه نیز در قضاوت و ارزش گذاری کاملا دوپاره است. 

 نزد گروهی بی‌حجابی همان بی‌عفتی است و در باور دیگران یک سبک زندگی و استدلال می کنند پوشش، امری عرفی است و به حکومت ربطی ندارد و حتی در کشورهای اسلامی اجباری نیست. خود آدم بی حجاب هم وقتی در خانه با تعمیرکار غریبه تنهاست یا در مهمانی خانوادگی با عروسی یا جلسه کاری یک یونیفورم واحد را نمی‌پوشد و به عرف بستگی دارد. زندگی واقعی سریال صدا و سیما نیست که با همان روپوش که به رخت‌خواب می روند سر سفره می‌نشینند و بعد در خیابان ظاهر می شوند.

  چنان که اشاره شد مفهوم  محله هم مانند قبل نیست و بچه ها جدای این فضا بزرگ می‌شوند و خود را به جامعۀ بزرگ‌تر متعلق می‌دانند نه به یک محل. مدرسه هم که دو سال تعطیل بوده. باز هم اگر بود خود معلمین آن قدر دغدغه دارند که به کار خودشان می‌رسند و دروس انباشته و متراکم  نه به انتقال هنجارهای ایدیولوژیک رسمی.

    می‌مانَد رسانه و خانواده. روزگاری رسانه‌ها منحصر به رادیو و تلویزیون رسمی بود و مطبوعات چاپی ولی حالا شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی میدان‌دارند و سر همه در گوشی و صفحات اینستاگرام است.

  با این اوصاف تصور کنید از بچه‌هایی که در خانه با ارزش‌هایی دیگر بزرگ شده‌اند و مدام در معرض تنوع زندگی در شبکه‌های ماهواره‌ای یا فضای مجازی بوده‌اند و هستند چگونه می‌توان انتظار داشت مطابق الگوهای رسمی رفتار کنند؟ آن هم به زور؟


  مشکل کار‌به‌دستان این است که تصور می‌کنند خیابان و عرصۀ عمومی را هم می‌توان مثل اداره و مدرسه کنترل کرد. در حالی که وقتی پلیس می‌گذارید این پیام را هم منتقل می‌کنید که "جایی که پلیس نیست آزاد هستید!" مثل تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل. وقتی نیست یعنی بگذارید!

  امنیتی کردن ماجرا و انتساب به استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل البته آسان است اما این واقعیت را باید در نظر گرفت که چرا دختر و پسر نوجوان در سال 61 این گونه نبود و حالا در 1401 هست؟


  چون سال 61 پدر و مادر آن دختر 14 ساله هم باور داشتند و همان فرهنگ را منتقل می‌کردند. حالا اما پدر و مادر دختر 14 ساله اگر 40 ساله هم باشند خود طعم آن محدودیت ها را چشیده‌اند و به فرزندان خود منتقل نمی‌کنند. دست کم برخی از آنها.


  در دهۀ 60 این رسانه‌ها نبود تا بر بچه‌ها تأثیر بگذارند و از خیابان و مدرسه از صبح تا شب سرودهای حماسی متناسب با حال و هوای جنگ پخش می‌شد.

   معلم و مدرسه هم نفوذ و اقتدار فراآموزشی داشتند نه مثل حالا که بندگان خدا خودشان هزار جور گرفتاری دارند. محله و مسجد هم کارکرد گذشته را ندارد. در این فضا دختر و پسر نوجوان اساسا تلقی دیگری دارد و الزاما قصد لجاجت هم ندارد.


   صریح و روشن می‌خواهم بگویم بچه ها از پدر و مادر و رسانه بیش از تبلیغات رسمی الگو می‌پذیرند. احتمال چادری شدن دختر مادر چادری بیش از مادر بی‌حجاب است و به نظر می‌رسد انتقال ارزش های رسمی از یک نسل به نسل دیگر با اختلال رو به رو شده چه سهوی و چه عمدی. مشکلات اقتصادی و سقوط بخشی از طبقه متوسط به فرودست و ارتقای قلیلی به طبقۀ بالاتر نیز به این وضع دامن زده است. ( تورم، کثیری را ساقط و اندکی را منتفع می‌کند).

   دوستی دارم که سال‌ها در منطقه‌ای در شمال تهران مستأجر بوده است. زن و مرد افزایش اجاره‌بها را با کار بیشتر و صرفه جویی پوشش می‌دادند و خود را منطبق می کردند.

  امسال اما دیگر تاب نیاوردند و به منطقه ای رانده شدند که هیچ تعلق خاطری به آن ندارند. به وضوح دیدم دختر نوجوان او که دوستان و هم‌بازی‌های خود را از دست داده و حتی مادر او دیگر مثل گذشته حجاب سفت و سخت ندارند. حس می‌کنند وقتی ساختار رسمی به آنها فشار آورده و هر سال قدرت خرید آنها را کم می‌کند آنها هم شاید این گونه واکنش نشان می‌دهند. یا حوصله ندارند و فکر و ذکرشان جای دیگر است.

  یک مثال روشن: اگر به پدر و مادر خبر دهند فرزند نوجوان شما گوشی موبایل دزدیده و در کلانتری است ابتدا باور نمی کنند و وقتی از زبان پلیس و او بشنوند سرافکنده و شرمنده می شوند و هرگز تأیید نمی کنند. به این هنجار و ارزش که همه بر سر آن اتفاق نظر دارند و هیچ کس در بیان قبح آن دلیل نمی طلبد می گویند: معرفت.

  حالا اگر خبر دهند دخترتان بی روسری داشته اسکیت سواری می کرده آن حس را ندارند. مشکل از همین جا شروع می شود. پلیس برای برخورد با اموری است که از نظر همه بد است مثل دزدی و قتل نه موضوعاتی که بر سر آنها مناقشه است.

 در حکومت ایدیولوژیک البته می کوشند «نگرش» به «عقیده» و سپس به معرفت تبدیل شود ولی این تلاش با چالش جدی رو به رو شده و بخشی از جامعه و احتمالا اکثریت به آن تن نمی دهد. 

  قصه این است: غالب مادران نوجوانان امروزی ارزش هایی را که نسل به نسل به عنوان هنجار مسلم به خود آنها منتقل شده  به بچه های خود انتقال نمی‌دهند. به طریق اولی نسل کنونی هم انتقال نخواهد داد تازه اگر خانواده‌ای تشکیل دهند و فرزندی بیاورند!

      با این حساب مادام که خانه و رسانه همراهی نمی‌کند پلیس از یک طرف باید جواب امر به معروفی‌ها را بدهد که داریم می گیریم‌شان و از طرف دیگر مردم را که نه. بچه‌های مردم را که نمی‌گیریم.   

   حدس می‌زنم این بچه‌ها اصلا دنبال موضوع خاصی نبودند. بلکه این رفتارها را ناهنجاری نمی‌دانند. تکاپوی پدر و مادرها برای نان و بحث مرغ و تخم مرغ نباید این تصور را در حکومت ایجاد کند که بچه ها هم دغدغۀ نان دارند و شور زندگی از سرشان افتاده‌.

   سودای دموکراسی را از سر جوانان با بی اثر کردن نهاد انتخابات انداخته اند اما شور زندگی که از سر نوجوان نمی افتد! داستان محدود به شیراز و رشت و تهران هم نیست. همین حال و هوا در قم و مشهد هم هست. کما این که بچه های مذهبی هم در شهرهای اول کم نیستند. اصلا چه بسا قصد دهن‌کجی به بخش های دیگر جامعه را نداشته باشند و بگویند ما این جوری شما هم آن جوری و اصلا تظاهر سیاسی نکرده‌ایم تا پاسخ آن تظاهر سیاسی باشد.

   غرض این که  قضیه به شکلی نیست که با خطبه‌های آقای صدیقی در نماز جمعه تهران  یا با بگیر و ببند نیروی انتظامی حل و فصل شود. چرا؟ چون ارزش های گذشته از طریق خانواده‌ها منتقل نمی‌شود یا با شدت و غلظت قبل نیست و هر اتفاقی رخ داده به سبب اختلال در این انتقال است. چرا که در خانواده هایی به سهولت منتقل می‌شود و در خانواده‌هایی نه.

   به زبان ساده می‌خواهم بگویم وقتی نوجوان کاری را اشتباه نداند، والدین هم اشتباه ندانند، رسانه‌های اجتماعی - فضای مجازی - هم ندانند، هر چه هم رسانۀ رسمی و گروه‌های حامی و پلیس و تریبون نماز جمعه بگویند اشتباه است چندان اثر ندارد و تنها باید به زور متوسل شوند. اِعمال زور اما شرط عقل نیست چرا که به قدر کفایت، ملت، تحت فشار است و فشار مضاعف باعث می شود جامعه بیش از حد بجوشد و شیر سر برود. تصور کنید پدری که در‌به‌در دنبال اجارۀ خانه جدید است و مادر هم خسته از قیمت شیر و ماست باید برود کلانتری تا به او  بگویند چرا دختر 14 ساله‌ات روسری داشته یا نداشته. 

   اگر هم بگویند قانون است خوب، مطابق همین قانون، ماهواره هم ممنوع است، آن قدر مردم اعتنا نکردند که عملا منسوخ شد و حالا باشگاه رسمی فوتبال با افتخار از راه اندازی کانال ماهواره ای خبر می دهد و نشانی هم می دهد که روی فلان ماهواره بگیرید. کسی هم نمی پرسد مگر تجهیزات ماهواره ای ممنوع نبود و همان نیروی انتظامی که همین مدیر عامل باشگاه رییس باشگاه شان بود جمع آوری نمی‌کرد؟! تلگرام هم فیلتر است. مگر خبرگزاری‌های حامی فیلترینگ در آن کانالِ خبری ندارند و قس علی هذا! از نظر این بچه ها این هم کنار آنها و به قول حامد عسگری در آن غزل شاهکار:

  هزاران زخم کهنه داشتم این زخم هم رویش! 





  تعداد بازديدها: 940


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
ساخت مسجد با پول مردم، نشانه متدین بودن شهردار نیست
زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
آیت‌الله مددی، استاد خارج فقه و اصول:
کشور در خطر است/ به هیچ وجه بحث انقلابی و ضد انقلابی نکنید/ دلار به 61 هزار تومان رسیده؛ دردآور است، بیش از 9 هزار بار پول ما سقوط کرده/ ایرانی مجبور شده با این وضعیت بسازد؛ پول مثل خون است
حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی:
افکار، اندیشه‌ها و سلیقه‌های مختلف را باید به رسمیت بشناسیم
انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم
انتقاد تند وزیر بهداشت روحانی: مگر همه ما مرده‌‌ایم؟
جرات داشته باشید بگویید چرا فردوسی‌پور را کنار گذاشتید + اتهام ده سال پیش
سخنی آموزنده از شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی
دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی
نمودار:
بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1403/1/6
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 37102
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65663139
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.