امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 21 شهريور 1394 ساعت 19:40:52
افشای سوء مدیریت و دستهای پشت پرده
چرا پراید 14 میلیونی، 19 میلیون تومـان به دست مـا میرسـد؟!

گفته های علیلو البته بخش دیگری از ماجرا را روشن میکند. اینکه چرا وزیر صنعت با این شور و حرارت از خودروسازی و مدیران آن حمایت میکند و چرا همواره تلاش دارد تا شرکت های خودروساز با انتقاد مواجه نشوند. بدون شک اکنون بر همه مشخص است که اصلاح ساختار مدیریت خودرو سازی یا آنگونه که علیلو بیان کرده «جراحی صنعت خودرو» قدم اول برای خارج کردن این صنعت از وضعیت فعلی است
ماجرای مصایب خودرو و خودروسازی در کشور بعد از گذشت چندین سال انتقاد اساسی و اوج گیری انتقادات طی ماه های گذشته اکنون به مرحله ای حساس رسیده است و روزانه اطلاعات جالبی در مورد ساختارهای معیوب و پوسیده در این صنعت بدست می یاد. نکته جالب در این میان است که اکنون این اطلاعات بیش از همه معطوف به ساختار مدیریتی این شرکت ها است و آخرین اطلاعات حاکی از دست های پشت پرده دولت در ساختاری سیاسی مدیریتی خودروسازی ها است.

به گزارش «تابناک» پیش از این نیز بارها در مورد ضعف های مدیریتی موجود در صنعت خودرو سازی سخن گفته شده است و ضعف مدیریتی به عنوان یکی از مهمترین نقاط ضعف خودروسازی در کشور مورد اشاره بوده است. هرچند این موضوع نزد افکار عمومی به عنوان یک معضل و ضعف مشخص و مبرهن تلقی میشود، اما نکته اساسی که وجود دارد جزئیات سوء مدیریت ها و اقدامات خلاف قانونی است که در سطح مدیریتی شرکت های خودروسازی البته با حمایت و دست های پشت پرده دولت صورت میگیرد.

بر این اساس که «علی علیلو» عضو کمیسیون صنایع و معادن و یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور، در مصاحبه ای تفصیلی با خبرگزاری «تسنیم» دست به افشاگری های بی سابقه در مورد مدیریت صنایع خودرو سازی کشور و اقدامات خلاف قانون آنها با حمایت دولت زده است.

مدیریت سیاسی دولتی در خودروسازی ها
علیلو با اشاره به ساختار تو در توی دولتی شرکت های خودروسازی گفته است: شکل ظاهری شرکت‌های خودروسازی شرکت ثبت‌شده خصوصی است اما در باطن دولت 24 درصد در ایران خودرو و 17.5 درصد در سایپا سهامدار است که همین امر اختیارات دولت را افزایش داده است. در هر دو شرکت رئیس هیأت مدیره معاونین وزیر صنعت هستند و عزل و نصب‌ها توسط وزیر صنعت، سازمان گسترش و حتی معاونین وزارت صنعت انجام می‌شود.

علیلو با اشاره به اینکه سیاست های خودروسازی از دولت به شرکت ها ابلاغ میشود گفت: ظاهر قضیه خصوصی است اما در باطن یک مدیریت دولتی سیاسی در شرکت‌های خودروسازی حاکم است، نشانه‌های این موضوع را می‌توان در عزل و نصبها و رؤسای هیأت مدیره شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مشاهده کرد به‌نحوی که سیاست‌ها از دولت به شرکت‌های خودروسازی ابلاغ می‌شود، این در حالی است که اگر اعتراضاتی به تغییرات مدیریتی این شرکت‌ها داشته باشیم؛ آنها اعلام می‌کنند شرکت خصوصی است و با توجه به نظرات هیأت مدیره تصمیم گیری‌ها انجام شده است.

ممانعت مدیران خودروسازی از ورود سرمایه گذاران خصوصی
وی به افشای تعداد شرکت های اقماری خودروسازان در کشور پرداخته و گفته: شرکت ایران خودرو حدود 164 و سایپا نزدیک به 70 شرکت اقماری دارند که عموم این شرکت‌ها بعد از انتخابات‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری تأسیس شده‌اند. براساس آمار دریافتی متأسفانه بیشترین رشد این شرکت‌ها در دولت گذشته بوده است.

علی‌لو با بیان اینکه بیش از 60 درصد این شرکت‌ها زیان‌ده هستند، گفت: به‌دلیل آنکه حساب این شرکت‌ها تلفیقی است همه زیان‌های آنها وارد حساب شرکت مادر می‌شود، این ثمره همین مدیریت‌های دولتی و سیاسی است که به‌معنی واقعی خصوصی اداره نمی‌شود. حدود یک سال پیش سایپا حدود 3هزار میلیارد تومان بدهکار بود که در حال حاضر این رقم به 6هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است. حتی هیأت تحقیق و تفحص سرمایه گذاران خوب را هم به شرکت‌های خودروساز معرفی کرد اما آنها فقط مجاز به دیدن خط تولید شدند و در نهایت شرکت‌ها تلاشی برای حضور سرمایه گذاران انجام ندادند. علیلو گفت: آخرین راهکار ما خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو است، حتی شرکت‌هایی را هم معرفی کردیم و آنها آمدند و رفتند اما خودروسازان حاضر به واگذاری نیستند، اجازه نمی‌دهند این بافت و ساختار تغییر کند.

علی لو با اشاره به جلسه ای که نتیجه آن منتهی به دادن تسهیلات به خودروسازان شده است گفت: بنده ارائه تسهیلات به خودروسازان را خیانت می‌دانم". در تحقیق و تفحص از خودروسازان دو یا سه مورد به شرکت‌های خودروساز هزار تا دو هزار میلیارد تومان وام داده‌اند اما آنها این مبلغ را در خط تولید هزینه نکرده‌اند بلکه این مبالغ بر زیان‌های انباشته آنها هم اضافه کرده است.

35 درصد سهام یک بانک در اختیار یک خودرو ساز
علی لو در پرده ای دیگر از اطلاعات خود در مورد خودروسازان گفت: به‌عنوان نمونه 35 درصد سهام بانک پارسیان متعلق به ایران خودرو است. ما پیشنهاداتی برای عرضه این سهام مطرح کردیم، حتی گفتیم سه درصد سه درصد سهام‌ها را عرضه کنید تا در بورس شوک ایجاد نشود اما همچنان مانع تراشی‌هایی برای اجرای این موضوع وجود دارد. البته بانک پارسیان هم به‌علت بدهی ایران خودرو پول را بلوکه کرده و بهره آن را بابت طلب خود برمی‌دارد. علی‌لو اضافه کرد: علاوه بر این سایپا هم از سه سال پیش به‌دلیل سهام فروشی با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است زیرا سهام خود سایپا را با نام کارگر فروختند به‌نحوی که کل نقدینگی سایپا وارد سفته بازی شد، این موضوع یک کلاه‌برداری علنی در این شرکت است که باید ریشه‌یابی شود.

علیلو هشدار داده است: نباید شرکت‌های خودروساز یک حیاط خلوت برای سیاسیون باشد. با چه استدلالی باید یک مدیرعامل لیزینگ اقتصادی مدیرعامل یک شرکت خودروساز بزرگ شود؟ فرد انتخاب شده در عمر خود یک آچار به دست خود نگرفته و هیچ‌وقت در صنعت خودرو یا صنعت دیگری حضور نداشته است. آنها در پاسخ به پرسش ما گفتند: سایپا با مشکلات مالی مواجه بوده و به همین دلیل ما یک مدیر مالی را برای این شرکت انتخاب کرده‌ایم، این در حالی است که فرد انتخاب شده مدیر مالی هم نیست.

چرا پراید 14 میلیونی 19 میلیون به فروش میرسد؟
علیلو در پاسخ به اینکه آیا این صحبت که خودروسازان از قبال فروش هر خودرو 60 درصد سود می‌برند درست است یا خیر، گفت: نه، من این را تأیید نمی‌کنیم. کلاً خودروسازان در خودروهایی مانند پراید می‌توانند به‌صورت استاندارد 5 تا 20 درصد سود دریافت کنند، البته میزان سود بنا به صلاحدید خودروساز و با توجه به شرایط بازار امکان تغییر دارد.

علی‌لو اضافه کرد: خودروساز کمتر در فروش محصولات خود سود 25درصدی را لحاظ می‌کند. حال فرض کنید خودروساز می‌خواهد 15 درصد سود را در قیمت تمام‌شده یک پراید 12 میلیون تومانی محاسبه کند که باید این خودرو را با 14 میلیون تومان به فروش برساند، اما چرا همین پراید 14 میلیونی را 19 میلیون تومان می‌فروشند؟! در پاسخ باید گفت همه این افزایش قیمت برای شرکت سود نیست بلکه به‌دلیل سوءمدیریت‌ها هزینه‌های سربار شرکت افزایش یافته و آنها برای جبران این هزینه‌ها اقدام به افزایش قیمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های زیان‌ده خودروسازان در یک دوره‌ای از قاعده تعدیل سوء استفاده کرده و با کمک حسابرسان شرکت زیان‌ده را سودده نشان داده‌اند، تصریح کرد: حتی در این شرکت‌ها با وجود زیان‌دیده بودن پاداش‌هایی هم پرداخت شده است، بعد که گفته‌اند: "باید مالیات بدهید" می‌گویند: ما زیان‌ده هستیم. آنها به‌صورت غیرقانونی از قاعده تعدیل سوء استفاده کرده‌اند. متأسفانه زیان‌های این شرکت‌ها در نهایت بر زیان شرکت مادر افزوده می‌شود و در نهایتاً شرکت مادر برای جبران این هزینه دست در جییب مردم می‌کند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

اطلاعات جدیدی که علیلو به آنها اشاره کرده است البته مواردی است که پیش از این نیز بارها در مورد سوء مدیریت های موجود در صنعت خودروی کشور به شکل کلی بیان شده است. موضوعی که منجر به درجا زدن چندین دهه ای صنعت خودرو و زیان ده شدن این صنعت به عنوان یک نصنعت مادر در کشور است.

اما آنچه اکنون از زبان علیلو بیان شده است، بیان جزئیاتی است که شاید افکار عمومی تا کنون از آنها بی اطلاع بوده اند. جزئیاتی که به خوبی نشان میدهد دست های پشت پرده دولتی و سوء مدیریت نهادینه شده در صنعت خودروسازی کشور چگونه منجر به آن میشود که خریداران و مشتریان خودرو در کشور تاوان زیان های انباشته خودروسازان را پرداخت کنند.

حال سوالات اساسی در این میان این است که با توجه به اطلاعاتی که در مورد حضور چراغ خاموش دولت در پس صنعت خودرو وجود دارد، چرا دولت اقدام به اصلاح ساختار مدیریتی خودروسازی و خصوصی سازی واقعی آن نمیکند؟ چرا آنگونه که عنوان شده از ورود سرمایه گذاران خصوص در این شرکت ها ممانعت به عمل می آید و چرا هر گونه اقدام برای اصلاح این ساختار با مخالفت ها و مانع تراشی مدیران دولتی و خودروسازی مواجه میشوند.

گفته های علیلو البته بخش دیگری از ماجرا را روشن میکند. اینکه چرا وزیر صنعت با این شور و حرارت از خودروسازی و مدیران آن حمایت میکند و چرا همواره تلاش دارد تا شرکت های خودروساز با انتقاد مواجه نشوند. بدون شک اکنون بر همه مشخص است که اصلاح ساختار مدیریت خودرو سازی یا آنگونه که علیلو بیان کرده «جراحی صنعت خودرو» قدم اول برای خارج کردن این صنعت از وضعیت فعلی است و اگر دولت روحانی به دنبال سر و سامان دادن به وضعیت این صنعت در قالب گفتمان اقتصادی خود است، این موضوع مطالبه عمومی از این دولت است.





  تعداد بازديدها: 1933


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
کل ثروت جهان چقدر است؟
پزشکانی که صادر می‌کنیم و پزشکانی که مجبوریم وارد کنیم!
نظام سلامت در خطر فروپاشی
اندیشکده کوئینسی گزارش داد؛
حقه کهنه باکو علیه ایران در واشنگتن / الهام علی اف چگونه علیه تهران در امریکا لابی می‌کند؟
گزارشی از: فرشید عابدی روزنامه نگار
طالبان، دیپلماسی رسانه را بهتر از دیپلمات‌های آبی ایران می‌دانند؟
نجات کودک 8 ساله کرمانی از چنگ آدم‌ربایان قبل از انتقال به افغانستان
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
وضعیت معیشتی مردم خوب نیست به‌جای سایر خدمات دندان پزشکی، دندان‌ را می‌کشند
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری
گر حکم شود که مست گیرند...
حضرت ایت الله جوادی آملی: در شأن مردم ایران نیست که کمیته امدادی شوند
حجت‌الاسلام هادی سروش:
مقابله با بی حجابی نبايد فراتر از قانون باشد
علی مطهری : همان انتقادات روحانی را امروز از زبان اژه‌ای می‌شنویم/ باید روشن شود آیا شورای نگهبان می خواهد همان رویه سابق را عمل کند یا...
محمد مهاجری: دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است / آواربرداری اقتصادی بعد از دولت رئیسی کار حضرت فیل است
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/2/24
وقتی نورچشمی‌ها غرق فساد باشند، ناگزیر به قاعده شتر دیدی، ندیدی عمل می‌کنیم!
در آستانۀ 76سالگی رژیم صهیونیستی؛
هآرتص: اسرائیل صد سالگی خود را نخواهد دید
یادداشتی از: عباس عبدی
از اسب افتاده نه از اصل
گزارشی از: خانم بنفشه سام گيس
تعطيل شدن 5 مركز حمايت از زنان آسيب ديده تهران طي 32 ماه
محمد مهاجري
افكار عمومي و زيباكلام
طالبان با شلیک به معترضان در بدخشان 30 نفر را به خاک و خون کشیدند
احمد علیرضا‌بیگی ؛ قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ بر همان پاشنه انتخابات مجلس بچرند | مجلس یازدهم برخورد با تخلفات دولت را تف سربالا می‌داند
آیت‌ا... محسن غرویان*
شورای نگهبان افکار عمومی را قانع کند

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
در گفت‌وگو با آیت‌الله استادی
مخارج بی‌حساب در مجالس ترحیم
در آستانه‌ی برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا
دولت و مجلس تابع قانون هستند
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:
اقتصاد با سفارش حل نمی‌شود
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/2/17
گفتگوی با حجت الاسلام عباس امیری فر:
در مورد داماد رئیسی و برادرش /چرا همسر ایشان که جوان هم هستند باید مهمترین تصمیمات را بگیرند؟ /آقای رئیسی این افراد در دولت شما چه کاره‌اند؟
عکس:
درسی از مکتب حاج قاسم
وزیر کشور:
11 هزار و 500 شعبه برای رای‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس آماده است
امروز سعد اكبر است روزى كه دعا درحق فرزندان به اجابت ميرسد...
تصویر جدیدی از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی ایشان
رهبر معظم انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم: انتخابات نشانه‌ی اراده و تصمیم‌گیری مردم است/ هر چه مجلس قوی‌تر باشد امکان کار در کشور بیشتر است/ اهمیت مرحله‌ی دوم انتخابات کمتر از مرحله‌ی اول نیست
روزنامه جوان : لوازم خانگی ایرانی، هم از دوبی گرانتر است، هم از محصولات خارجی بی کیفیت تر
گزارشی از: داوود سلیمانی
فریاد دانشجویان امریکا
امارات با ساخت یک محله کاملا یهودی در کشور موافقت کرد
تحلیل سیاسی هفته
واکنش محمد مهاجری به پست جدید جمیله علم‌الهدی؛ وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد
یادداشتی از: جمال ریان، خبرنگار رسانه:
دخالت امارات در امور همه کشور ها
گزارشی از: رها معیری
خطر خالی شدن بیمارستان های دولتی از پزشکان مجرب
امیر حبیب‌الله سیاری: همه ابعاد شخصیت امام خمینی(س) پسندیده و درس‌آموز است/ استکبار نمی‌گذارد اجماع مسلمانان علیه اسرائیل شکل بگیرد/ عملیات «وعده صادق» نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد
نوری قزلجه، نماینده مجلس: مجلس یازدهم در نظارت بر دولت چندان موفق نبود/ به مجلس دوازدهم بدبین نیستم/ فراکسیونی متشکل از مستقلین، اصولگرایان معتدل و تعداد کمی از اصلاح طلبان تشکیل خواهیم داد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 18833
تعداد بازدید دیروز: 29912
بازدید کل: 67551162
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.