امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 24 دي 1400 ساعت 22:47:38
یادداشتی از: حجت الاسلام مهدی حاضری
از موازنه عدمی تا نه شرقی و نه غربی

​حضرت امام نیز همچون مرحوم مدرس، از ابتدای ورود به میدان مبارزه، همواره نگاهی یکسان به قدرت های تجاوزگر داشته و تفاوتی بین امپریالیسم آمریکا و کمونیسم شوروی که دو سردمدار ظلم و چپاول در آن عصر بودند قائل نمی شدند. ایشان در کنار توصیه و سفارش به دولتمردان برای داشتن روابط سیاسی و دیپلماتیک مناسب با تمام کشورهای جهان، توصیه اکید به استقلال و ندادن امتیاز به قدرت های سلطه جو و ابر قدرت های توسعه طلب و قلدر می کردند.

جماران: کشور ایران در سه قرن اخیر همواره صحنه دخالت ها و تجاوزهای بی شمار دولت های قدرتمند و چپاولگر غربی و شرقی بوده است که مردم ما خسارت های زیادی  از این بابت  دیده و خاطرات بسیار بد و نامیمونی از آن دوران دارند. جنبش مشروطیت که با سردمداری علما و روحانیون روشن بین جامعه و حمایت توده مردم از آن به پیروزی رسید، فریادی بود علیه این شرایط نابسامان کشور ولی بازهم این تلاش در چنبره دخالت های دولتین روس و انگلیس که تقسیم کار کرده و هر یک به حمایت از جناحی از آن برخاستند، گیر افتاده و در نهایت به ظهور استبداد رضاخانی ختم شد.

در این مقطع که مردم مظلوم و ستم کشیده  ایران علی رغم مشارکت نداشتن کشورشان در جنگ بین الملل اول، تاوان دخالت و تجاوز کشورهای روس و انگلیس در ایران را پس داده و با قحطی و بیماری فراگیر دست و پنجه نرم می کردند. یک روحانی یک لا قبا، با دستانی لرزان علیه هردو قدرت ایستادگی کرد و شعاری را مطرح ساخت که سر لوحه و شعار اصلی حضرت امام در برقراری نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت. آری "موازنه عدمی" شعار مرحوم آیه الله سید حسن مدرس بود که می گفت:

من از هر دولتی که بخواهد ذره ای دخالت در امور ما بکند، می ترسم و باید توازن عدمی را نسبت به هم مراعات کرد، نه توازن وجودی؛ یعنی شما برای خودتان، ماهم برای خودمان. ( مدرس در پنج دوره تقنینیه، ج1، ص433).

 او در جایی دیگر می گوید: هرکس تمایل به سیاستی بنماید، ما یعنی ملت ایران، با او موافقت نخواهیم نمود، چه رنگ شمال، چه رنگ جنوب و چه رنگ آخر دنیا.( مدرس شهید نابغه ایران، ص 411)

از نظر مدرس: ایرانی مسلمان باید مسلمان و ایرانی باشد. هر رنگی غیر از این داشته باشد، دشمن دیانت ما، دشمن استقلال ماست. ( مدرس در پنج دوره تقنینیه، ج1، ص196).

شاید بتوان گفت استاد و الگوی تمام عیار حضرت امام در حوزه سیاست ورزی و کشور داری مرحوم سید حسن مدرس بوده است. حضرت امام از هیچ یک از علمای اسلام در حوزه علم سیاست  به اندازه مدرس تعریف و تمجید نکرده و نیز ایشان در حالی که در طول عمر خود هرگز اقدام به ساخت مسجد و مدرسه نکرده و برای اینگونه امور به سختی و در شرایط خیلی خاص اجازه صرف وجوهات شرعی می دادند، بعد از پیروزی انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی دستور ساخت گنبد و بارگاه بر مزار شهید مدرس دادند. ایشان در حکم خود می نویسند:

مرحوم مدرس، که القاب برای او کوتاه و کوچک است، ستاره درخشانی بود بر تارک کشوری که از ظلم و جور رضاشاهی تاریک می ‌نمود. و تا کسی آن زمان را درک نکرده باشد. ارزش این شخصیت عالیمقام را نمی ‌تواند درک کند. ملت ما مرهون خدمات و فداکاریهای اوست.و اینک که با سر بلندی از بین ما رفته است، بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را هرچه بهتر بشناسیم و بشناسانیم؛ وبا خدمت ناچیز خود مزار شریف‌ دور افتاده او را تعمیر نماییم.( صحیفه امام، ج19، ص73)

 همچنین عکس تنها فردی که حضرت امام اجازه داده اند بر روی اسکناس های جمهوری اسلامی چاپ شود، عکس سید حسن مدرس است. امری که در مدت چهل سال پس از پیروزی انقلاب در مورد عکس هیچ فرد دیگری غیر از حضرت امام رخ نداده است. ایشان در حکمی خطاب به رئیس بانک مرکزی می نویسند:  سزاوار است که [بر] اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌ رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود. خداوند رحمت فرماید ایشان را.(همان، ص431)

حضرت امام نیز همچون مرحوم مدرس، از ابتدای ورود به میدان مبارزه، همواره نگاهی یکسان به قدرت های تجاوزگر داشته و تفاوتی بین امپریالیسم آمریکا و کمونیسم شوروی که دو سردمدار ظلم و چپاول در آن عصر بودند قائل نمی شدند . ایشان در سخنرانی معروف خود در چهارم آبان سال 1343 که منجر به تبعید پانزده ساله ایشان به خارج از کشور شد می فرمایند:

 آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر. ( همان، ج1، ص420)

ایشان در طول دوران پانزده ساله تبعید هم علی رغم همه فشارها و توصیه های برخی از شاگردان و یاران نزدیک خود و برخی از رهبران مبارزه در ایران، حاضر نشدند کوچکترین همراهی و تأییدی از گروه ها و جریان های مبارزی که علی رغم ظاهری اسلامی، سر در اندیشه های مارکسیستی و کمونیستی داشتند انجام دهند و همواره آن ها را طرد کرده و دست رد به سینه آن ها زدند.

ایشان درزمان هجرت به پاریس و در اوج دورانی که با رژیم شاه و حامی اصلی اش آمریکا در گیر شده و شرایط بسیار سختی را در رهبری مبارزه سپری می کردند، در مصاحبه ای با خبرنگاران به صورت آشکار و علنی در مورد دولت  شوروی می فرمایند:

 ‎‌شوروی چون امریکا و انگلیس برای بلعیدن سرمایه های ایران دست به هرجنایتی زده و‌‎ ‎‌می زند.‌ (همان، ج4، ص160)

‌‌ ایشان در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، زمانی که در مسکو نسبت به سفیر ایران بی احترامی صورت گرفته بود، دستور می دهند مشابه آن برخورد با سفیر شوروی در تهران انجام گیرد.آقای محسن رفیق دوست اولین وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاطرات خود می گوید:‌ احمدآقا به من زنگ زدند و گفتند: «حضرت امام فرمودند سفیر شوروی را بخواه و او را تخفیف بده!» من گفتم: «ما چیزی با آنها معامله نکرده‌ایم که به او تخفیف بدهم!» گفت: "نه. منظور امام این است که به او خفّت بده. او را بخواه و خوار کن».

به وزارت خارجه گفتم می‌خواهم با سفیر شوروی ملاقات کنم. آن موقع وزیر سپاه بودم و وزارتخانه اول میدان فردوسی بود. قرار گذاشته شد. سفیر که پیرمردی بود به نام بولدوریف و فارسی هم خوب بلد بود به اتفاق افسر سیاسی سفارت آمده بود. معمولاً سفیر با مترجم می‌آید، ولی چون او فارسی بلد بود نیازی به مترجم نداشت. وقتی اینها آمدند و در اتاقم را باز کردند تا وارد شوند، با لحن اهانت‌آمیزی گفتم: «همان‌جا بایست.» در اتاق را هم بست و همان‌جا با افسر سیاسی ایستاد. گفتم: «سؤالی از تو دارم، این خرس‌های قطبی کی از خواب بیدار می‌شوند؟» او گیج شده بود و گفت: «منظورتان از خرس‌های قطبی چیست؟» گفتم: «این رهبر‌های شوروی.» گفت: «بیشتر توضیح بدهید.» گفتم: « خرس‌ های قطبی اول پاییز خوابند. در طول پاییز و زمستان و بهار را خوابند و وقتی آفتاب تابستان مستقیم به آنها می‌تابد بیدار می‌شوند. تا به خودشان بیایند اول پاییز می‌شود و دوباره به خواب زمستانی می‌روند. این خرس‌های قطبی که در حاکمیت شوروی هستند هنوز خیال می‌کنند صدام طرفدار شوروی است. صدام امریکایی است و این مطلب را به ایشان بگویید که صدام امریکایی است که اگر خواستند شما بیا و از من بخواه تا من دلایلش را به شما بگویم. مطلب دومی که می‌خواهم بگویم این است که ما در کشور شما 70 میلیون بمب داریم و چاشنی آنها در اختیار ماست. کاری نکنید که ما این چاشنی‌ها را آتش بزنیم و کشورتان را به مشکلاتی مبتلا کنیم که نتوانید حل کنید.» گفت: «منظورتان مسلمانان شوروی هستند؟» گفتم: «بله.» گفت: «چشم!» گفتم: «گم‌شو. برو بیرون!» این ملاقات اولم با سفیر شوروی بود. از این‌که این حرف را به آنها زدم ناراحت شدم، ولی تمام شد. امام گفت من هم انجام دادم.

بلافاصله خدمت احمدآقا رفتم و گزارش را به ایشان دادم ایشان هم به اطلاع امام رساندند. امام هم خندیدند و گفتند این به نفع انقلاب بود. دو هفته بعد وزارت خارجه زنگ زدند که سفیر شوروی اجازه ملاقات می‌خواهد. با همان افسر سیاسی آمد. دم در ایستاد. پرسید: «بایستم یا بیایم داخل؟» گفتم: «بیا داخل!» نزدیک میزم آمد. یک صندلی کنار میز قرار داشت. باز هم ایستاد. گفت: «بنشینم؟» گفتم: «بنشین.» نشست. برایش چای آوردند. کاغذی در آورد و گفت: «من پیغام شما را عیناً بدون هیچ حذفی به رهبران شوروی ابلاغ کردم و آنها این پیغام را بسیار عالی ارزیابی و توصیف کردند.( خاطرات محسن رفیق دوست، ص202)

 حضرت امام در مورد سیاست نه شرقی و نه غربی نظام، هیچ گونه مماشاتی نداشته و حاضر به کوچکترین اغماضی نبودند. ایشان در کنار توصیه و سفارش به دولتمردان برای داشتن روابط سیاسی و دیپلماتیک مناسب با تمام کشورهای جهان، توصیه اکید به استقلال و ندادن امتیاز به قدرت های سلطه جو و ابر قدرت های توسعه طلب و قلدر می کردند، برهمین اساس در اردیبهشت سال 1361 و در اوج دوران جنگ، زمانی که جاسوسی عوامل حزب توده در ایران محرز گردید، علی رغم حمایت شدید شوروی از این حزب، نظام دستور دستگیری سران و عوامل آن ها در میان نیروهای مسلح از جمله ناخدا افضلی فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد. این امر سبب خروج شوروی از سیاست بی طرفی در جنگ ایران وعراق و ارسال مدرنترین تجهیزات نظامی از جمله تانک های پیشرفته T72 به عراق گردید.(خاطرات هاشمی رفسنجانی در جنگ، ج1، ص313)

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در خاطرات خود می گوید:

ایشان پس از پیروزی انقلاب، در حالی که کشور از همه طرف درگیر دشمنی های دولت آمریکا بوده و گروهکهای ضدانقلاب که سر در آخور دولت آمریکا داشته و این دولت همه گونه پشتیبانی مالی و تسلیحاتی ازآن ها می کرد و هر لحظه،  گوشه ای از میهن به آشوب  کشیده می شد. حاضر نشدند کوچکترین امتیازی به دولت متجاوز شوروی بدهند و در برابر هجوم و تجاوز این کشور به کشور مسلمان افغانستان سکوت کنند. حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر آشتیانی از اعضای دفتر حضرت امام می گوید:

شبی که قوای شوروی افغانستان را اشغال کرد. شب هنگام، تقریباً نیمه ‌های شب که به صبح نزدیک می ‌‌شد، به ناگاه سفیر شوروی در تهران وارد دفتر امام در قم شد. اعضای دفتر و از جمله خود من از حضور سفیر شوروی در دفتر امام در آن وقت شب بسیار متعجب بودیم. ...هر چه از او سؤال کردیم که چه مسأله‌ ای پیش آمده که چنین سرزده و در این موقع از شب به اینجا آمده‌ اید؟ پاسخ می ‌‌داد من کاری ضروری و حساس با حضرت امام دارم و باید ایشان را ملاقات کنم. پرسش ‌های ما و پاسخ ‌های گنگ سفیر شوروی تا ساعت 8 صبح ادامه یافت و عاقبت ایشان خدمت امام رسید. سفیر شوروی خبر اقدام اشغال خاک افغانستان توسط قوای نظامی شوروی را به اطلاع حضرت امام رساند. امام با حالتی عصبی و مستحکم رو به سفیر شوروی کرده و گفتند: «شما کار اشتباهی کردید. شما در اینکار هیچ موفقیتی به دست نمی‌ آورید و بی ‌تردید روزی به اشتباه خود اقرار خواهید کرد». پابه پای آفتاب، ج1، ص239)

همچنین در 12دی ماه همین سال سفیر شوروی در مکزیک در مصاحبه ای به درخواست کمک ایران از این کشور اشاره می کند و متعاقب آن اعلامیه ای جعلی منتسب به امام برای درخواست ایشان ازسفارت شوروی در کشور منتشر می گردد که حضرت امام پس از شنیدن این خبر در اطلاعیه ای شدیدا آن را محکوم کرده ومی فرمایند:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌به اطلاع ملت شریف ایران می رساند:‌

نوشتۀ سراپا دروغی در تاریخ 12 شهر صفر 1400 به اسم «دفترخمینی» خطاب به‌‎ ‌‌سفارت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در تهران پخش شده است مبنی بر کمک‌‎ ‌‌خواستن از دولت شوروی در همکاری نظامی موقت. دفتر خمینی این مطلب را تکذیب‌‎ ‌‌می کند؛ و دخالت شوروی را در افغانستان محکوم؛ و جسارتِ نسبتِ چنین امر دروغ‌‎ ‌‌فاحش را به دفتر خمینی دوباره محکوم می کند. دولت ایران با قدرت اسلامی و همت‌‎ ‌‌والای ملت، مقابل تمام قدرتها ایستاده و از کیان خود دفاع می کند، و اجازه نمی دهد‌‎ ‌‌دولتی در کشور اسلامی دخالت کند. دشمنان کشور و اسلامند که چنین دروغ فاحش را‌‎ ‌‌نسبت می دهند. باید ملت ایران این ریشه های فاسد شایعه افکن را با همت والای خود از‌‎ ‌‌بُن برکَند. والسلام علی عبادالله الصالحین.‌ (صحیفه امام، ج12، ص114)

سال 1365 که به عنوان نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی عازم سفر حج بودم، در فرودگاه مصاحبه ای شد که در آن نسبت به مسایل سیاسی که در حج می بایست مطرح باشند، صحبت کردم. از جمله گفتم ما در مراسم برائت از مشرکین امسال برای وحدت مسلمانان شعارهایی داریم بر علیه امریکا و متجاوزین صهیونیست و مسایل لبنان، در آن مقطع، اسمی از شعار علیه شوروی نبردم، بلکه گفتم شعارهایی علیه امریکا اسرائیل و قدرتهای کفر و الحادی مطرح خواهیم کرد. بعد که به مکه رفتیم حاج احمدآقا به من تلفن کردند و پیغام داد که امام فرموده شمادر آنجا رعایت سیاست شعار نه شرقی نه غربی را بکنید، همانجوری که به آمریکا و سیاست هایش حمله می کنید،کنار آن با صراحت به شوروی هم حمله کنید و هیچگونه تبعیضی بین این دو ابر قدرت قایل نشوید. من آن موقع ملتفت نشدم که قضیه چیست. عرض کردم چشم ما حتماً این کار را میکنیم. وقتی مراسم حج انجام شد و به ایران برگشتیم، حاج احمدآقا به من گفت: فلانی می دانی اصل قضیه که من پیغام به شما دادم چه بود؟ گفتم نه. گفت: ما هم متوجه نبودیم، امام فرمود من مصاحبه ایشان را که در فرودگاه کرده گوش دادم که به صراحت امریکا و اسرائیل را اسم برد، ولی در لفظ شوروی تصریح نکرد. بعد امام فرمودند نباید ایشان باز در مکه اینطوری شوروی را در لفافه بگوید. نه، باید اسم شوروی را به صراحت ببرد و تجاوز شوروی به افغانستان را هم باید با صراحت مطرح کند.( برداشت هایی از سیره امام خمینی، ج2، ص284)

امید که مسئولان فعلی نظام جمهوری اسلامی نیز این منش و سیره حضرت امام را سرلوحه کار خویش قرار داده و در کنار مراوده ومذاکره عزتمند با همه کشورها و قدرت های غربی و شرقی، کوچکترین وادادگی و کرنشی در قبال سیاست های تجاوزکارانه آن ها از خود نشان ندهند.





  تعداد بازديدها: 2033


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
خرمشهر تا باران پهپاد و موشکی
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
براساس آمار تورم مسکن از بهار 1400 تا بهار 1402؛
جهش 2 ساله قیمت مسکن؛ آمارهای استانی چه می‌گوید؟
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
7 نکته درباره حمله تلافی جویانه ایران و احتمالات بعدی
نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
یادداشتی از: روزبه علمداری
سخنی با مدعی العموم
مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
خدا، انسان، جهان
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
4 نکته درباره حمله ایران به اسرائیل / خط قرمز در برابر خط قرمز / آغاز عصر جدید خاورمیانه
آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
جوان عزیز ؛ این "دفاع" ضروری بود
در دیدار عیدانه عنوان شد:
حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
در بیانیه‌ای مطرح شد؛
سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم
اختصاصی:
دو پوستر ماندگار با موضوع "وعده صادق" از خانم شیرین نوشیروان
آغاز عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی
سفیر سابق آمریکا در کوبا به 15 سال زندان محکوم شد
یادداشتی از: خانم صدیقه بهزادپور
ارز غیرواقعی، تورم و گرانی واقعی
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا
رفتاری هوشمندانه در قبال جنایات اسراییل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
اتباع بیگانه مشکل بزرگ ضد امنیتی ایران در آینده خواهند بود

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
صحبت‌های عجیب پناهیان در درباره پیامبر و امام علی (ع) (فیلم)
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
خبر مهم پلیس راهور؛ جرائم رانندگی تا ۵۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
تظاهر اسرائیل به اجرای قطعنامه سازمان ملل
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
آیین چهلمین روز رحلت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی؛
سید علی خمینی: هیچ کدام از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فقه جعفری نیست/ مرحوم بجنوردی در پروژه ی «فقه معطوف به قانون» تعریف می شود/ اگر فقه مبدل به قانون نشود، در جامعه امروز نمی تواند اجرا شود
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد
انتقاد شدید استاد اقتصاد به اظهارات خاندوزی :
مومنی: از اظهارات سخنگوی اقتصادی دولت نگران شدم/ رشدی که حاصل شده، نسبتی با توسعه ندارد/ این شیوه گفت و گو با مردم، با واقعیت، صدق ورزی و شفافیت فاصله زیادی دارد/ نمک به زخم مردم می پاشید/ برنامه دولت قبل را تمدید کردید اما به آنها بد و بیراه می گویید
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
طی بیانیه ای مطرح شد؛
سپاه: به ملت قهرمان و انقلابی ایران اطمینان می‌دهیم مجازات پشیمان کننده دشمن تحقق خواهد یافت
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
توصیه‌ مهم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم
عکس دیده نشده از شهید زاهدی در کنار شهیدان سلیمانی و مغنیه
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
راه مخالفت با "علوم و معارف عقلی" بُن بست است!


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 26126
تعداد بازدید دیروز: 36502
بازدید کل: 66472792
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.