امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 17 دي 1397 ساعت 23:23:09
مطهری:
اگر حجاب را به رفراندوم بگذاریم، جامعه به حجاب رای میدهد/ الزام بچه دبستانی ها به پوشیدن چادر، افراط است/ باید کاری کنیم دختران در محیط جداگانه آزاد باشند


علی مطهری در سخنرانی خود با موضوع حجاب گفت: من بر اساس شناختی که از جامعه دارم می‌گویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای می‌دهد. البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمی‌کند، اما بخشی از همین خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای می‌دهند؛ زیرا آثار بی‌حجابی و بدحجابی را می‌دانند. بنابراین فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود همه به بی‌حجابی رای خواهند داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که اگر موضوع حجاب به رفراندوم گذاشته شود اکثریت جامعه به آن رای خواهند داد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در سخنرانی خود با موضوع حجاب که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: من بر اساس شناختی که از جامعه دارم می‌گویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای می‌دهد. البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمی‌کند، اما بخشی از همین خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای می‌دهند؛ زیرا آثار بی‌حجابی و بدحجابی را می‌دانند. بنابراین فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود همه به بی‌حجابی رای خواهند داد.

وی افزود: در حال حاضر جامعه ما به معنی واقعی اجبار در مورد حجاب وجود ندارد. اگر ما شکل خاصی از حجاب را اجبار کنیم مثلا بگوییم همه چادر به سر کنند یا روبنده بزنند این به معنی اجبار است، اما وضعیت الان به شکل حجاب اجباری نیست و اگر غیر از وجه و کفین بقیه بدن پوشیده باشد حجاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که در حال حاضر گشت ارشاد فعالیت چندانی ندارد یادآور شد: البته ما هم سخت گیری را نمی پذیریم اما الان هم درباره حجاب سختگیری نمی شود به هر حال موضوع حجاب صرفا جنبه فردی ندارد و عدم رعایت آن به کل اجتماع ضربه می زند بنابراین در این جا الزام اشکالی ندارد اساسا فلسفه حجاب این است که جامعه تحریک نشود.

مطهری در ادامه یادآور شد: ازدواج در سیستم غربی آغاز محدودیت و ممنوعیت و در سیستم اسلامی پایان محدودیت و ممنوعیت است زیرا از نظر اسلام کامیابی جنسی باید در کانون خانواده باشد. و هر زن و مردی در کانون خانواده می تواند التذاذ جنسی داشته باشند. دلیل سست بودن پایه خانواده در غرب عدم رعایت این اصل است در حالی که روش اسلام باعث استحکام خانواده می‌شود.

وی با بیان این که ریشه حجاب در اسلام توجه به خانواده است یادآور شد: از نظر اسلام زن و مرد حقوق متساوی و نه متشابه دارند. حتی شهید مطهری می‌گوید که من ثابت می کنم حقوق زنان بیشتر از مردان است.

وی در ادامه اضافه کرد: زنان در دوره ای یک شی گران بها بودند آن دوره دوره پرده نشینی زنان بود و مردان به آنها دسترسی نداشتند اما در آن دوران زن شخص نبودند بلکه شی بودند و نقش مستقیم در ساختن جامعه نداشت زیرا اساسا در جامعه حضور نداشت در دوره دیگر زن تبدیل به شخص شد استعدادهایش شکوفا شد اما کم ارزش شد زیرا حضورش در هر کوی و برزن آزاد بود و دسترسی مرد به او نیز آزاد بود در این دوره زن احترامش را از دست داد زن در مدل غربی همین است فردی که تخصص پیدا کرده و در ساختن جامعه نقش دارد اما ارزش و احترامش را تا حد زیاد از دست داد نظر اسلام این است زن هم شخص باشد هم گرانبها باشد و برای این که بی ارزش نشود تدابیری اندیشیده که یکی از آنها پوشش اسلامی است.

نایب رئیس مجلس عدم اختلاط در فعالیتهای اجتماعی و به حداقل رساندن روابط زن و مرد را از دیگر ضروریات در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: اجتماع باید محیط کار و فعالیت باشد و هرگونه کامیابی جنسی منحصر در کادر خانواده باشد این تز اسلام است و بر این اساس ما نباید در جامعه تحریک جنسی داشته باشیم.

مطهری بهداشت روانی جامعه، استحکام خانواده ، استواری اجتماع و حفظ ارزش و احترام زن را از مزایای پوشش اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از فلسفه های حجاب استحکام پیوند خانوادگی است به این معنا هر زن و مردی صرفا با همسر خود پیوند داشته باشند. ما در جمهوری اسلامی تلاشمان این بود همین روش را پیاده کنیم و افراط و تفریط نشود.

نایب رئیس مجلس گفت: غرب دچار بیماری برهنگی است تا 60 - 70 سال پیش چنین چیزی وجود نداشت اما الان غربیان به این سمت متمایل شدند در کشور ما هم آنجا که گرایش به فرهنگ غربی دارند دچار همین اسیبها هستند به عنوان مثال آمار طلاق در شمال تهران و مناطق مرفه بیشتر است و همین نشان می دهد ریشه اصلی طلاق مسائل فرهنگی است نه مسائل اقتصادی. ما باید سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم که رکن مهم آن اهمیت دادن به نهاد خانواده است.

مطهری درباره تعدد زوجات در اسلام نیز گفت: خداوند این قانون را برای اداره جامعه گذاشته البته این موضوع برای همه جایز نیست و حتی المقدور باید رضایت همسر اول فراهم شود، نمی شود گفت این حکم بدی است زیرا برای حل این معضل اجتماعی پیش بینی شده است اگر مردی به دنبال هوسرانی شود شرایط برای او فراهم است اما کسی که زن دوم می گیرد تعهداتی هم دارد این را در کنار تز دنیای امروز بگذارید که در آن می گویند یک زن بگیر و چند معشوقه داشته باش.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که اختلافی درباره حد حجاب وجود ندارد افزود: آنچه اجماع بین فقها است این است که حجاب پوشش بدن به استثنای وجه و کفین است.

مطهری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت پوشیدن مانتوی جلو باز گفت: ممکن است این موضوع در بخشنامه یک اداره ای آمده باشد این اشکالی ندارد و یک اداره پوشش خاصی را به عنوان قانون خود قرار دهد.

مطهری همچین گفت: سرکش ترین غریزه، غریزه جنسی است به همین خاطر است که می گویند به نامحرم خیره نگاه نکنید و در محیط خلوت با هم نباشید به هر حال خدا زن را خودنما و مرد را چشم چران آفریده و برایشان این قوانین را گذاشته است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به وجود مصادیقی از افراط در مورد حجاب گفت: این که ما بچه دبستانی را ملزم به چادر یا پوشیدن رنگ خاص کنیم افراط است ما باید کاری کنیم دختران در محیط جداگانه آزاد باشند حتی محیط جداگانه برای خانم ها درست کنیم مثل همین پارکهای اختصاصی زنان که کاری خوبی است که می تواند در آنجا ورزش و تفریح کند و آفتاب بگیرند وقتی الزام به حجاب می‌کنیم باید این امکانات را هم داشته باشیم. البته قبول دارم در مواردی افراط شده یا در گزینش ها چنین نگاهی وجود داشته است ما نباید از اسلام جلوتر برویم.





  تعداد بازديدها: 1468


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
یادداشتی از: محسن هاشمی رفسنجانی
واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع/ ۱۸ فرودگاه معین حج هستند
بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگلهای کشور نابود شده است
اردن کمک به صهیونیست‌‌ها را تائید کرد
جلسه نماینده اسرائیل با منافقین درپی حمله ایران
جزئیات اعزام حج عمره از ۳ اردیبهشت
۱۲ سوال جدی درباره پرونده حجت الاسلام کاظم صدیقی
این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد
علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
خرمشهر تا باران پهپاد و موشکی
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
براساس آمار تورم مسکن از بهار 1400 تا بهار 1402؛
جهش 2 ساله قیمت مسکن؛ آمارهای استانی چه می‌گوید؟
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
7 نکته درباره حمله تلافی جویانه ایران و احتمالات بعدی
نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
یادداشتی از: روزبه علمداری
سخنی با مدعی العموم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
خبر مهم پلیس راهور؛ جرائم رانندگی تا ۵۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
توصیه‌ مهم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
عکس دیده نشده از شهید زاهدی در کنار شهیدان سلیمانی و مغنیه
جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی
۹ مبنای فقهی برای اثبات اول ماه قمری
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5793
تعداد بازدید دیروز: 37776
بازدید کل: 66490235
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.