امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 03 فروردين 1399 ساعت 20:19:52
یادداشتی از: علی محمدی*
کرونا با امنیت فرهنگی ما چه می کند؟

جماران: از اولین خبرهای شیوع ابتلای انسان به ویروس تقویت شده کرونا، در کشور چین زمان زیادی نمی گذرد و اعلام رسمی ابتلای هم میهنانمان به کرونا ویروس، اول اسفند و از شهر قم به آگاهی ما رسید و شاید در آن زمان، تصور نمی کردیم به زودی این ویروس، همه زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مدت که کمتر از یک ماه از انتشار این ویروس در سرزمین ما می گذرد، صاحب نظران ارجمند و کارشناسان محترم از منظرهای مختلف، به آثار این ویروس پرداخته اند اما اینجا در چند سطری درباره «تأثیر کرونا بر امنیت فرهنگی» می پردازیم.

امنیت

امنیت در لغت به معنی عدم تشویش و ترس، آسودگی و اطمینان خاطر است (نویدنیا 1385، 57)، از سوی دیگر می‌توان امنیت را دور و مصون بودن از خطرات و تهدیداتی که منافع و هنجارهای اساسی یک فرد و یا جامعه را با خطر نابودی مواجه می‌کنند، دانست (حجت زاده 1383، 6).

«امنیت» جزو ضروری ترین و کهن ترین نیازهای انسان در طول تاریخ حیات خود در پهنه زمین بوده است، از این رو مکاتب و ادیان مختلف در اهمیت آن، نکات فراوانی را بیان کرده اند.

اهمیت و جایگاه خاص «امنیت» در آیات متعدد قرآن کریم مورد توجه قرار داده شده است، به عنوان نمونه؛ خداوند متعال در آیه 55 سوره نور می فرماید: «وَلَیبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا: آن‌ها که در راه ایمان و عمل صالح گام بر دارند خداوند وعده‌شان داده است که به مقامی والا برساند که دیگر ترس و هراسی نداشته و به امنیت نائل آیند.» این آیه به ما می گوید که امنیت از والاترین پاداش های خداوند به بندگان مؤمن خود است.

در فرمایشات معصومین علیهم السلام، «امنیت» یکی از گواراترین نعمت های خداوند معرفی می شود، تا جایی که؛

پیامبر اکرم – ص – می فرمایند: دو نعمت هستند که قدرشان ناشناخته است: امنیت و سلامت (محمدی ری شهری 1388، 21) ، امام امیرالمؤمنین – ع - می فرمایند: آسایش زندگی در [گرو] امنیت است (همان، 23). هر شادمانی نیاز به امنیت [و آرامش] دارد (همان، 23). نعمتی خوش‌تر از امنیت نیست (همان، 23) و امام صادق – ع – نیز در این زمینه می فرمایند : سه چیز است که همه مردم به آن ها نیازمندند: امنیت، دادگری، و فراوانی (همان، 23).

فرهنگ  

فرهنگ جزو مفاهیم پر مناقشه ای است که تقریباً به تعداد افراد صاحب نظر در زمینه فرهنگ شناسی، تعریف شده است،  تا جایی که محمود روح الامینی در کتاب «گرد شهر با چراغ در مبانی انسان شناسی» می نویسد : «هرسکویتس از حدود دویست و پنجاه تعریف یاد می کند. کروبر به سیصد تعریف اشاره دارد و گاه نیز رقم چهارصد تعریف را برای فرهنگ می بینیم.» (روح الامینی 1382، 41).

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تعریف فرهنگ می نویسد: نظام واره ای است از «عقاید و باورهای اساسی»، «ارزش ها، آداب و الگوهای رفتاری» ریشه دار و دیرپا و «نمادها» و «مصنوعات» که ادراکات، رفتار و مناسبات جامعه را جهت و شکل می دهد و هویت آن را می سازد (نقشه منهدسی فرهنگی کشور، ص 16).

امنیت فرهنگی

امنیت فرهنگی ایجاد وضعیتی مطمئن، آرام بخش و خالی از هرگونه تهدید و تعرض در انسان و جامعه است (صالحی امیری و محمدی 1392، 22)، امنیت فرهنگی عبارت است از «ایجاد وضعیتی مطمئن، آرامش بخش و خالی از هرگونه تهدید و تعرض در انسان نسبت به دین، افکار، اخلاق، آداب و رسوم، باورها، ارزش ها، میراث فرهنگی، آثار ادبی و...؛ به عبارت دیگر، مصونیت فرهنگ فرد و جامعه از هر گونه تعرض و تهدید را امنیت فرهنگی گویند (صالحی امیری 1386، 56).

کرونا با امنیت فرهنگی ما چه می کند؟

انتشار ویروس کرونا، لایه های پنهان فضای فرهنگی ما را آشکار کرده و برخی از عناصر فرهنگ ما را دستخوش تغییر قرار داده، که در زیر به برخی آن ها اشاره می شود:

کرونا و رسانه

بخشی از جامعه به خاطر بهره اندک از سواد رسانه ای، به شدت از زباله ها و آلودگی های اطلاعاتی و رسانه ای تأثیر پذیرفته و دچار رعب و وحشت شده و با بازنشر همان اطلاعات، موجب ترس و نگرانی دیگران نیز می شوند. زباله ها و آلودگی های رسانه ای، با هدف ایجاد ناامنی فرهنگی، با شیوه های مختلفی تولید و منتشر می شوند؛ مهم ترین شیوه های یادشده عبارت اند از:

اسم گذاری؛  شیوه ای که برای تحریک مردم، رویکرد «رد هر فکر و عقیده ای بدون بررسی شواهد» را اتخاذ کرده، در محتوای برخی رسانه ها در رابطه با کرونا، مشهود است. مثلاً انتشار آمارهای متفاوتی از سوی آنها در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و جان باختگان؛ که سعی در غیرقابل قبول انگاشتن آمار رسمی و شکست خوردن تمهیدات مسئولان برای کنترل ماجرا دارد.

تنویر و تلطیف؛ از این شیوه برای «پذیرش و تصدیق چیزی بدون بررسی شواهد» استفاده می شود و در پیام های رسانه ای این روزها فراوان دیده می شود. به عنوان نمونه: انتشار اظهارات یک مسئول شهری یا استانی یا حتی یک سلبریتی ... که اطلاعات درستی مرتبط با فضای کرونا ندارد. این انتشار صرفاً به خاطر جایگاه این افراد، صورت می پذیرد تا موجب پذیرش از سوی مردم می شود؛ حال آنکه در مورد آن اظهارات، شواهدی در دست نباشد.

انتقال؛ یعنی «اقتدار، حرمت و منزلت امری مورد احترام، برای قابل قبول تر شدن به چیز دیگری منتقل شود». در این شیوه، تولید کننده محتوای رسانه ای با موضوع کرونا، برای پذیرش پیام خود از سوی مردم، به استخدام اظهارات (گزینش شده یا غیرگزینشی) شخصیت هایی با پایگاه اجتماعی خاص، می پردازد.

تصدیق؛ یعنی «شخصی که مورد احترام یا منفور است بگوید فکر، برنامه یا محصول یا شخص معینی خوب یا بد است». متأسفانه به خاطر معتبر انگاشتن برخی منابع خبری خارجی و نیز برخی شخصیت ها، اطلاعات نادرست آن ها در مورد کرونا، مورد پذیرش بخشی از جامعه قرار می گیرد.

مغالطه؛ که شامل «گزینش و استفاده درست یا نادرست، مشروح یا مغشوش و منطقی یا غیرمنطقی است؛ به این منظور که بهترین یا بدترین مورد ممکن را برای یک فکر، برنامه، شخص یا محصول ارائه کنند». مغالطه در این روزها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که اطلاعات مختلف کرونایی، به گونه ای دست چین و مهندسی  می شوند که هدف تولیدکننده پیام را تأمین کنند.

کسانی که دانش و مهارت «سواد رسانه ای» دارند می دانند که: آگاهی های درست را فقط از منابع معتبر دریافت کنند. منابع متفرقه در پیام های خود، ارزش ها و عقیده های خود را می گنجانند؛ آن ها به دنبال بهره های سیاسی یا تجاری یا هر دو هستند. افراد مختلف می توانند دریافت های متفاوتی از پیام هایی که ما از منابع متفرقه بازنشر می کنیم، داشته باشند.       

کرونا و ظهور ارزش های فرهنگی متخالف در جامعه

ویروس کرونا با همه تهدیدهای خود، فرصتی است برای مطالعه و مشاهده ارزش های فرهنگی حاکم بر جامعه.

با کمی دقت و بررسی، به دست می آید که :    

 دولت با تشکیل ستادی برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا، تلاش می کند با تمرکز تصمیم گیری های مربوط، آسیب های این ویروس را به حداقل برساند.  جامعه پزشکی به همراه سایر عوامل مرتبط، با وجدان کاری شایسته ای مشغول خدمت به بیماران هستند. ایشان سعی می کنند با روشن گری در مورد این ویروس، جامعه را از موهومات خارج کنند تا مردم بر اساس یک بینش واقعی، در مورد کرونا رفتار کنند.

رسانه های معتبر و صداوسیما هم بعضا تلاش می کنند با تولید برنامه های مختلف در مورد این ویروس، اعم از گفتگوهای تخصصی، مخابره اخبار و گزارش های مختلف، در پیش گرفتن رویکردی منطقی را در مواجهه با ویروس کرونا و امور مرتبط به آن، در مردم ایجاد و تقویت کنند. تا اینجای ماجرا، حکایت از حاکمیت ارزش  های فرهنگی «اخلاق» و «عقلانیت» در جامعه دارد.

اما برخی  رفتارها هم دیده می شود که کاملا با ارزش های پیش گفته در تعارض است؛ مثلاً:    

بعضی از مراکز عرضه لوازم بهداشتی و برخی افراد جامعه در خرید از این مراکز، رفتارهای منفعت طلبانه و خودخواهانه ای از خود به نمایش می گذارند؛ در این بین برخی از کاربران شبکه های اجتماعی با تولید محتواهایی خلاف واقع یا بازنشر مطالب غیرواقعی، به ایجاد و دامن زدن به فضای غیرمعمولی جامعه کمک می کنند.                                                                                                  

  مجموع این رفتارها ناشی از عدم  نهادینه شدن ارزش های فرهنگیِ اصیل انسانی و اسلامی در بخشی از جامعه دارد. سودجویی و خودخواهی در این شرایط خاص، حکایت از افول اخلاق در بخشی از جامعه دارد و این افول در این زمانه -که به واسطه فن آوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی، روایت های پنهان، به راحتی آشکار می شوند - از چشم و گوش مردم، پنهان نمی ماند.

از آسیب های بالقوه این رفتار، می تواند کاهش حساسیت جامعه نسبت به رعایت مرزهای اخلاقی باشد. آن خوش اخلاقی و این بداخلاقی، هر دو جزو واقعیت های فضای فرهنگی جامعه ما است.

آن خوش اخلاقی؛ بیانگر موفقیت نهادهای پرورشی و فرهنگی در جامعه است و این بداخلاقی، نشان دهنده عدم موفقیت همان نهادها، و این تعارض می تواند رازگشای حقیقتی دیگر باشد و آن می تواند همان فرمایش خداوند باشد که در آیه 84 سوره اسراء می فرماید: «کل یعمل علی شاکلته: هر کس بر مبنای خلق و خوی خویش رفتار می‌کند» یعنی با همه  اصالتی که برای «محیط » در اثرگذاری مدیریت رفتار افراد جامعه قایل هستیم و تأثیری که «محیط» می تواند بر شخصیت افراد داشته باشد اما در نهایت، این «فرد» است که اصالت دارد.

آن ها که در این آزمون، خوش اخلاقی کردند و می کنند، در واقع با ندای فطرت خود، همراهی می کنند و کسانی خوش اخلاقی نمی کنند به ندای خودِ الهیِ خود، بی توجهی می کنند. این روزها هم چون آئینه ای است که شخصیت واقعی ما را به خودمان نشان می دهد، همه ما می توانیم از تصویر این آئینه، درس و عبرت بگیریم                                                                                                                                                    

کرونا و هنجارها

در فضای شکل گرفته کنونی، برخی با رعایت هنجارهایی که اقتضای این دوره را دارد، تلاش می کنند با رعایت راهبرد قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا با عمل به اصول پیش گیرانه، مسوولیت اجتماعی خود در قبال دیگران را به نحو شایسته ای اجرا کنند. ایشان به توصیه های بهداشتی توجه می کنند، حتی المقدور در خانه می مانند، دید و بازدیدها را به زمان شایسته خودش موکول کرده اند، به مسافرت نمی روند، مناسک دینی در مجامع را تا عادی شدن شرایط ترک کرده اند و... ؛ اما برخی دیگر، متأسفانه بدون درک شرایط بحرانی و بدون کم ترین توجه، روال طبیعی زندگی خود را ادامه می دهند و هم چنان با هنجارهای مربوط به دوران ماقبل کرونا پیش می روند، به نظر می رسد؛ ضرورت دارد که حکومت برای چنین افرادی مجازاتِ سختِ بازدارنده تعریف کند تا ایشان به رعایت هنجارهای مربوط به فضای کرونایی، تن در دهند.

*مدرس دانشگاه

***

منابع:

حجت زاده، عبدالحسین. 1383. ایالات متحده؛ امنیت سرزمینی و عوامل تهدید کننده آن. نگاه. شماره 45.

روح الامینی، محمود. (1382). گرد شهر با چراغ در مبانی انسان شناسی. تهران: عطار

صالحی امیری، سید رضا. (1386). مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی. تهران: ققنوس.

صالحی امیری، سید رضا. و سعید محمدی. 1392. دیپلماسی فرهنگی. تهران: ققنوس.

محمدی ری شهری، محمد. (1388). فرهنگ نامه امنیت ملی. قم: دارالحدیث.

نویدنیا، منیژه. 1385. تأملی نظری در امنیت اجتماعی، با تأکید بر گونه‌ های امنیت. مطالعات راهبردی. شماره 1.





  تعداد بازديدها: 1354


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
راهپیمایی سی امین سالگرد کشتار "سربرنیتسا" در بوسنی و هرزگوین/ آسوشیتدپرس
روایت آهنگران از اخطاری که از امام(ره) گرفت
۷ نکته درباره مسئله «نفوذ»
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله و حضرت سجاد (علیهما السلام) در هیئت انصارالخمینی(ره) 1404/4/19
حضرت امام سختی‌های جنگ را چگونه فرماندهی می‌کردند؟/ روایت شهید صیاد شیرازی
آیت‌الله ایازی: امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد
مراسم عزاداری هیأت جامعه اسلامی ورزشکاران در حسینیه جماران؛
سید محمود علوی: مقاومت ملت ایران، هدایت هوشمندانه رهبری و عزت ملت ایران، ولوله‌ای در دنیا ایجاد کرده که اندازه ندارد/ ضربات کوبنده فرزندان ایران اسلامی تزلزل بر صهیونیست‌ها و ارباب‌های آنها انداخت
اطلاعیه:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله و حضرت سجاد (علیهما السلام) در هیئت انصارالخمینی(ره)
تصویر کمتر دیده شده از دو شهید موشکی ایران در جوانی روی کشتی؛ شهیدان حاجی‌زاده و طهرانی مقدم
دعوت رئیس‌جمهور کلمبیا برای اقدام بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی
پروژه پدافندی «ایمان» چگونه دشمن را فریب داد؟
یادداشتی از: مهرداد خدیر
با سعید جلیلی مصاحبه کنید تا پزشکیان پاسخ دادن را یاد بگیرد!
هشدار صریح گروه هکری حنظله: عقب نمی‌نشینیم، افشا می‌کنیم
حضور کاترین شکدم به عنوان نفوذی برایمان عبرت نشد/ سرزنش دولت سیزدهم برای فرصت دادن به طالبان برای جاسوسی در ایران
سرویس اطلاعاتی فرانسه: برنامه هسته‌ای ایران حداکثر چندین ماه عقب افتاده است؛ عمده ذخایر اورانیوم دست‌نخورده مانده
سفارت چین در تل آویو: به ایران موشک و پدافند هوایی ندادیم
یادداشتی از: سید عبدالجواد موسوی
معترضان به پزشکیان از سفیر اسرائیل تا حسین شریعتمداری
مشاور فرمانده کل سپاه: اگر دشمن به کشورمان حمله کند آن روز تماشایی خواهد بود/ جبهه مقاومت هم به میدان می‌آید
یادداشتی از: مهرداد خدیر
تفکیک هوش‌مندانۀ نتانیاهو از ترامپ در مصاحبۀ پزشکیان با روزنامه‌نگار آمریکایی/ تندروها از جیب خود هزینه کنند نه از جان مردم
یادداشتی از: حجت الاسلام احمد مازنی
سنت بنیان‌گذار در مورد آتش‌بس و خاتمه جنگ

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
گزارش تصویری:
برگزاری شب نهم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/13
گزارش تصویری:
برگزاری شب پنجم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/9
گزارش تصویری:
برگزاری شب هفتم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/11
یادداشتی از: زنده یاد حجت الاسلام داود فیرحی
اباعبدالله(س) در آستانه سرنوشت
آیت الله مسعودی خمینی: به‌عنوان یک طلبه کوچک از مقام معظم رهبری تقاضا دارم که عفو عمومی اعلام بفرمایند
گزارش تصویری:
برگزاری شب دهم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/14
یادداشتی از: مصطفی خورسندی*
وحدت‌آفرینی در هیئت‌ها
عملیات سپاه علیه پنج جاسوس رژیم صهیونیستی در خاش
اختصاصی:
3 اثر عاشورایی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
گزارش تصویری:
برگزاری شب ششم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/10
اختصاصی:
آزادگان عالم در خیمه حسینند "پوستری عاشورایی از خانم شیرین نوشیروان"
شیخ نعیم قاسم: دفاع از وطن نیاز به اجازه گرفتن ندارد
آیا قصاص قبل از جنایت می‌شود کرد؟/علامه جعفری پاسخ داده
اختصاصی:
اللهم اجعل محیای محیامحمد و آل محمد "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
یادداشتی از: حجت الاسلام سید محمود صادقی
هشدارهای پنهان و آشکار زیارت عاشورا
روز عاشورا امام چگونه عزاداری می‌کردند؟
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هیئت انصارالخمینی (ره) در روز عاشورا 1404/4/15
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری شب شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/15
برچیدن غنی‌سازی، عزت ملی را پامال و باب تحمیل‌های بیشتر را باز می‌کند
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/4/16


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2170
تعداد بازدید دیروز: 8318
بازدید کل: 76208090
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.