امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 25 اسفند 1398 ساعت 22:52:36
یادداشتی از: دکتر هادی خانیکی
در فراگیری کرونا از چه بترسیم و از چه نترسیم؟

جماران: تجربه‌های جوامع کنونی به‌طور عام و جامعه ایرانی به‌طور خاص، آموخته است که باید با زیستن در «جامعه خطر» - به تعبیر اولریش بک، جامعه‌شناس آلمانی-  آشنا بود، در آن توانا شد و از «طبیعت بحرانی» و «جامعه در معرض تهدید» سبک‌های جدید به زیستن را در همه وجوه انسانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آموخت. ضرورت‌های «حکمرانی خوب»، «توانمندی جامعه مدنی» و «مسئولیت اجتماعی شهروندان» برآمده از همین واقعیت گریزناپذیر است. افق‌های ناشناخته و ناگشوده مدام در حال پیدایش و گسترش است.

بحران‌های جدید زیستی و اقلیمی و اجتماعی در دور و نزدیک جهان اکنون مشهود و مشهورند؛ پیدایش و گسترش «ویروس کرونا» که در کمتر از چند ماه در عالم از مرحله اپیدمی (همه‌گیری) به پاندمی (عالم‌گیری) رسید و ذهن و روان و زندگی جامعه ایرانی را از روال متعارف به وضعی متفاوت کشاند، از این شمار است. کرونا تنها بر سطوح سخت و فیزیکی ننشسته و فقط مجاری تنفسی شهروندان ما را در معرض تهدید قرار نداده است؛ کرونا به همه لایه‌های معرفت، دانش، نگرش، سنت، آیین و مناسبات فردی و اجتماعی و حاکمیتی وارد شده و پرسش‌ها و روش‌های جدیدی در برابر همه نهاده است.

ویروس کرونا ما را مجبور کرده است که چیزهای نو بیاموزیم و به شیوه‌های نو زندگی کنیم. مسئولیت بزرگ ما در خانه، در اجتماع، در آموزش، در کسب‌وکار و در مدیریت و حکم‌راندن این است که چگونه از «مرزهای زندگی برای همه» حفاظت کنیم.

پرسش‌ها و مسئولیت‌ها در همه‌جا و از سوی همه یکسان فهمیده نمی‌شود و نتیجه آن‌که، به‌سادگی سر از اقدام مشترکی درنمی‌آورد. مسئله کرونا اگرچه ابتدا در حوزه سلامت به‌چشم آمد، اما با شتاب به میدان‌های سیاست، مدیریت، ‌اقتصاد و اجتماع وارد شد. اکنون اپیدمی و پاندمی دیگر رویدادهای اقلیمی و سرزمینی برای کرونا نیستند؛ مرزهای معرفت دینی، آرامش ذهنی و روانی، همبستگی اجتماعی، معیشت و کسب‌وکار، امنیت ملی و مدیریت سیاسی هم به‌صورت همه‌گیر و عالم‌گیری درگیر کرونا شده‌اند. کرونا چه زود برود و چه دیر بماند، «جهان زیستی» دیگر خلق کرده است؛ جهان زیستی که در آن خطراتی دیگر، بایدها و نبایدهایی دیگر و به‌طور خلاصه «ادراکی دیگر» ایجاد شده است. ولی پرسش این است که آیا ادراک مشترکی از «آینده کرونا» در جامعه ما شکل گرفته است؟

حاکمیت، نهادهای مدنی و حتی غالب شهروندان در این روزها به‌درستی از «خطر شیوع کرونا» سخن می‌گویند، اما به‌نظر نمی‌رسد که در عمل، یک مسئله و یک راه‌حل را در آن زمینه دنبال کنند. به زبان دیگر، گویی یک احساس، یک ادراک از کرونا و یک اقدام برای مهار بحران کرونا و وضعیت آینده آن در همه‌جا میدان‌دار نشده است. مشخص نیست که در این میان از چه، باید در کجا و تا چه حد ترسید و از چه چیز نباید ترسید. زمان ارتباطات بحران، شیوه آگاهی‌دادن و سازوکارهای آموزش همگانی و جلب مشارکت شهروندان کجاست؟

ابعاد ناشناخته اما گسترده و درهم‌تنیده بحران کرونا ایجاب می‌کند که اشتراک نظر و همکاری در سه‌ سوی نهادهای مدنی، شهروندان و نهادهای حاکمیتی پیرامون «میزان جدی‌بودن بحران» و در عین حال «توانایی عبور از آن» به‌وجود آید. باید این فهم از مسئله کرونا را به اشتراک گذاشت که کرونا خطر جدید جامعه و جهان ماست اما می‌توان با رویارویی سنجیده و فعالانه و به‌هنگام با آن، افق‌هایی تازه به‌ روی زندگی گشود. به‌گفته نیچه «آنچه تو را نکشد تنها قوی‌ترت می‌کند».

از زاویه ارتباطات، اکنون دو پرسش در این مواجهه پیش ‌روی ماست: نخست اینکه در سه حوزه نهادهای حاکمیتی، جامعه مدنی و عموم شهروندان، در شرایطی که جامعه گرفتار «ضعف سرمایه اجتماعی» از جمله اعتماد، همبستگی اجتماعی و امید به آینده و «ناکارآمدی مرجعیت‌های سیاسی و ارتباطی» است، چگونه می‌توان ادراک از بحران کرونا و شیوه‌های مهار آن را در دو سوی نهادهای رسمی و مردم، به هم نزدیک کرد؟ دوم اینکه در میانه دو راهبرد رایج کنونی یعنی «مدیریت ترس» یا «عادی‌سازی»، چطور می‌توان راهی ترکیبی و معطوف به حساس‌شدن جامعه و مشارکت فعال شهروندان در عبور از بحران برگزید؟ واقعیت آن است که جامعه برای این کار هم نیازمند «امید به آینده» و هم تشنه «صداقت در فهم وضع خویش» است؛ پس برای آنکه بتواند خطر پیش‌ رو را به‌خوبی حس کند و در دفع آن به‌درستی بکوشد، باید نوع امیدوارانه‌ای از کنش عملی مبتنی بر صداقت در سه سطح حاکمیت، جامعه مدنی و شهروندان، سامان بگیرد.





  تعداد بازديدها: 83


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
آیت‌الله مهدی فیض قمی درگذشت
ذبح منافع ملی در دعوای «شرق گرایان» و «غرب گرایان» / تاملی بر ماجرای توئیت جنجالی سفیر چین در ایران
علی مطهری:
گستاخی سفیر چین در مورد کرونا باید پاسخ داده شود
توییت جنجالی سفیر چین خطاب به سخنگوی وزیر بهداشت
فرجام مسئول عملیات ترور شهید صیاد شیرازی چه شد؟
زندگینامه شهید صیاد شیرازی؛
با صیاد شیرازی از کبود گنبد مشهد تا لحظه شهادت
یادداشتی از: دکتر مصطفی عباسی مقدم*
پالایش اندیشه‌ها در سایه کرونا
سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج)
پوستر:
هفته سربازان گمنام گرامی باد
شهید مرتضی مطهری :
آیا شفاعت یک نوع پارتی‌بازی است؟
فتوای آیت الله صافی گلپایگانی درباره ادای نذورات در شرایط کرونایی به صورت طعام و پخش شربت: چنانچه نذر به صورت قبل ممکن نباشد، ادای آن واجب نیست
امام خمینی(ره):
حضرت صاحب(عج) ذخیره الهی برای اجرای عدالت است/ مهدی منتظر از کعبه ندا می‌دهد و بشریت را به توحید می‌خواند
خبر مهم همتی:
۱.۶ میلیارد دلار از دارایی های توقیق شده بانک مرکزی رفع توقیف شد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
آیا امام زمان(عج) تنهاست؟
یادداشتی از: اسماعیل علوی
مهدویت و افق های پیش رو
یادداشتی از: محمد هدایتی
لحظه پوپولیستی و توهم آینده
صبحِ روشنی " قصیده ی فراق " سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
آشنایی کوتاه با زندگی امام عصر(عج)؛
نرجس خاتون چگونه به همسری امام عسکری(ع) انتخاب شد؟/روایت حکیمه خاتون از لحظه به دنیا آمدن امام زمان(عج)/ منظور از توقیع چیست؟
یادداشتی از: دکتر ابوالفضل فاتح
تحولات پسا کرونا: گسست یا پیوست؟
رییس جمهور: در دین ما یاس معنا ندارد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
ياران جه غريبانه
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حاکمیت توسکا
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
آرتمیس
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
جدید ترین ورودِ گروه فشار به عرصه شریعت !
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد
۲ واکسن کرونا، وارد مرحله آزمایش های انسانی شدند / ۶۰ واکسن دیگر در مرحله پیش‌بالینی قرار دارند
یادداشتی از: سجاد ستایشی*
مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی امام خمینی (س)
فتاوی آیت‌الله صانعی در خصوص گرفتن روزه درشرایط شیوع کرونا
برکت و فضیلت ماه شعبان و توصیه برای استفاده بیشتر از این ماه در کلام آیت الله حق شناس
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
به عمل کار برآید
یادداشتی از: حجت الاسلام رسول جعفریان
کرونا پنبه علم و تمدن و دمکراسی را زد!
یادداشتی از: مرتضی باقری
سخنرانی بسیار تکان دهنده شیخ فلسطینی
چگونه از بیمار مبتلا به کرونا در خانه مراقبت کنیم؟
یادداشتی از: سیدمحمدمهدی شهیدی
آیا شما خودتان هستید؟! توصیه‌هایی برای "خودبودن" و زندگی اصیل
رهبر مسلمانان اسپانیا در اثر ابتلا به کرونا درگذشت+عکس
یادداشتی از: مرتضی نظری
آموزش و پرورش در ایرانِ پساکرونا
یادداشت جان گری فیلسوف انگلیسی در «نیو استیس من»:
چرا بحران کرونا نقطه عطفی تاریخی است؟
گریه های بلند امام به هنگام خواندن مناجات شعبانیه
یک بام و دو هوای اصولگرایان سکوت در برابر فتاح، حمله به روحانی
یادداشت:
ما تربیت نشدیم
کرونا در اسرائیل؛
چرا نتانیاهو مسئولیت تامین تجهیزات پزشکی را به موساد سپرد؟ / الخلیج آنلاین: موساد با حمله به کشتی‌های تجاری در مدیترانه، مقدار زیادی تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا را ربوده


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5578
تعداد بازدید دیروز: 9412
بازدید کل: 31025850
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.