امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 01 شهريور 1398 ساعت 01:41:53
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین فیض مشکینی
انتقاد یک مدرس حوزه از خطّ و نشان کشیدن برای جایگاه مرجعیت شیعه

یک مدرس حوزه علمیه و قاضی به برخی خط و نشان کشیدن ها برای مرجعیت واکنش نشان داد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فیض مشکینی در کانال تلگرام خود نوشت: این روزها درباره ی بایدها و نبایدها و خط و نشان کشیدن ها برای جایگاه مرجعیت شیعه حرف های تأسف آوری می شنویم. تأسف آور تر این که این کلمات از برخی از کسانی شنیده می شود که جایگاهشان جایگاه دفاع از مرجعیت است. مهم تر این که خود این بزرگان باید پاسخگوی وضع موجود باشند.

وی در تبیین چرایی سخن خود گفت: در مدت چند سال در مرکز مدیریت حوزه، با گروهی از همکاران، سوابق علمی نزدیک به پنجاه هزار نفر از طلاب سراسر کشور را بررسی و به نتایج مهمی رسیدم. مختصری از این نتایج در مدت چند سال در نشریه ی وزین حریم امام، نشریه ی آستان امام خمینی(قدس سره) چاپ شد که شاید روزی مجموعه را منتشر کنم.

فیض با بیان اینکه یکی از نتایج مهم این بررسی، عدم تناسب بین سطح علمی و شهرت بسیاری از فضلای حوزه بود، افزود: در رتبه بندی، که زمان ترک کار، در چهار جلد، به مدیر محترم سپردم، نخبگان گمنام و نامداران نانخبه کم نبودند. با بهره گیری از این تجارب، حدود ده سال قبل، طرحی برای ساماندهی القاب، عناوین و مدارج علمی طلاب حوزه های علمیه تدوین کردم و به حضور همین بزرگوار ارائه نمودم. استقبال بسیار گرمی نمودند و اظهار داشتند که مسئله ی القاب حوزوی مشکل بسیار بزرگی است. غالبا از طرف خود صاحبان یا مدعیان القاب حوزوی، انتقادات و گلایه های بسیاری می شنویم. خوشحال و امیدوار شدم. در طرحی که تهیه کرده بودم، ورودی حوزه های علمیه، در صورت موفقیت در پنج گام تحصیلی، مستحق لقب «حجت الاسلام و المسلمین» می شود. با موفقیت در این پنج گام، که حدود ده سال طول می کشد، وارد دایره ای می گردد، که بر اساس سنت دیرینه ی نزدیک به هزار ساله ی حوزه های علمیه، فقط بزرگان علمی و مراجع حوزه خواهند توانست درباره ی وضع علمی او اظهار نظر کنند. وظیفه ی مدیریت حوزه، فقط معرفی این نخبگان به مراجع و علمای تراز اول است. آنان پس از مدتی که لازم می دانند، و پس از آموزش و سنجش مداوم و چه بسا طولانی، اجازه ی اجتهاد در زمینه های مختلف صادر خواهند کرد و دیگر جایی برای ادعای گزاف از سوی کسی نخواهد ماند.

وی یادآور شد: پس از مدتی نزد یکی از دست اندرکاران گلایه کردم که چرا این طرح پیگیری نشد! گفت: تو چقدر ساده ای! توقع داری یک جمع، طرحی را تصویب و اجرا کند، که نتیجه ی آن از دست دادن القاب بسیاری از افراد همان جمع بشود! بگذریم. ایشان در آن زمان عضو هیأت رئیسه ی خبرگان بودند. رئیس شورای عالی حوزه های علمیه بودند. الآن هم می توانند تصمیماتی بسازند، که حاکمیت بپذیرد و عمل کند. به قول سعدی: «هر که شاه آن کند که او گوید/ حیف باشد که جز نکو گوید»خدا خیرتان بدهد! اگر آن روز این کار را شروع کرده بودید، الآن فقط یک جمع کوچک چند صد نفره از نخبگان وجود داشت، که صلاحیت اظهار نظر درباره ی کسانی که احتمال مرجعیتشان می رود، داشتند. دیگر جایی برای اظهار وجود فاقدان صلاحیت علمی نبود. البته شاید جامعه ی مدرسین، مجمع محققین، مجمع عمومی جامعه ی مدرسین و . . . با اعضای فعلی تجزیه می شدند، اما یک جمع علمی فراگیر و معتبر جای همه را می گرفت. دیگر نیازی نبود بزرگ‌ترین توهین به حوزه های علمیه بشود، چه توهینی!

این مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: یک دانشگاه کوچک در یک شهر، به کسی مدرک علمی می دهد، تمام نهادها این مدرک را به رسمیت می شناسند و هیچ کس یا نهادی به خود اجازه نمی دهد از او امتحان بگیرد، که آیا صلاحیت علمی، در حد کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری دارد یا نه. چرا، در حالت تعدد داوطلبان هر سمتی مصاحبه، امتحان، یا مسابقه ای برای تشخیص لایق ترین فرد انجام می شود، اما کسی صلاحیت حد اقلی او را رد نمی کند. اما شما کاری کرده اید، که صلاحیت مدارک حوزوی توسط نهادهای جمهوری اسلامی پذیرفته نمی شود. اصلا کسی به گواهی اجتهاد صادره از حوزه و مراجع تقلید اهمیت نمی دهد.

وی با انتقاد از مجموعه مدیریت حوزه های علمیه کشور و ارتباط آن با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد:  بگذریم از این که جامعه ی مدرسین در حال حاضر تبدیل به یک جمع بسته ی سیاسی شده که اعضای آن منصوب مقام رهبری نیستند، منصوب مراجع نیستند، منتخب طلاب، فضلا و مدرسین حوزه نیستند، مؤسسین اولیه هم که در قید حیات نیستند، اعضای سابقه دار آن به دلیل کهولت سن توان حضور در جلسات ندارند یا به دلایل دیگری شرکت نمی کنند و معلوم نیست این جامعه با چه پشتوانه ای انتظار دارد مرجع تشخیص مرجعیت و نصب و عزل مراجع باشد. 





  تعداد بازديدها: 145


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
جزئیات طرح شناور شدن ساعت کاری دستگاه‌های دولتی تهران
زلزله گیلان و قزوین را لرزاند
نخست‌وزیر سابق قطر:
ایران تا ابد همسایه ماست و ما قدردان این کشور هستیم
در مراسم رونمایی از دو کتاب«فاجعه جهل مقدس» و «در دادگاه جهل مقدس»؛
محقق داماد: امان از زمانی که مدیریت جامعه به دست کسانی باشد که جاهلند و ندانند که جاهلند
پیام تسلیت وزیر اطلاعات در پی درگذشت آقای اسدالله عسگراولادی
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وهفتم)
شکوه مقاومت
یادداشتی از:غلامرضا بنی اسدی:
پناهیان و ماجرای «واعظ غیر متعظ»
" نشنال اینترست":
سیاست فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است
پناهیان و ایده «پول‌ها را جمع کنیم تا به جیب صهیونیست‌ها نرود» / پس از حوزه علمیه، «دبیرستان» پناهیان هم از راه رسید / «دبیرستان» پناهیان چقدر درآمد خواهد داشت؟ / از شهریه ۱۰ میلیونی «دبیرستان» تا برنامه ریزی برای تاسیس «دبستان» / آیا مدافع شفاف بودن آرای نمایندگان، درمورد فعالیت‌های اقتصادی خود شفاف‌سازی می‌کند؟
هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدام است؟
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
ابوذر زمان؛ فریادگر آزادی و اتحاد و همدلی:
یادداشت:
تفرقه افکنی از تریبون نماز جمعه و سرمایه‌ای که به خطر می‌افتد
موسوی تبریزی:
حرف‌های برخی از مداحان در شأن دین و ائمه نیست
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وششم)
داستان ظهوری که ریشه در آموزه های شیعی ندارد.
گزارش تصویری از مراسم شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
از سوی رئیس دفتر ایشان صورت گرفت؛
تشریح نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در عرصه مذهبی و سیاسی
گزارش تصویری از مراسم روز عاشورا در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل و پنجم)
دید موسی یک شبانی را به راه
به همت آقای حاج حسن وفایی
سخنانی گهر بار از امام سجاد علیه السلام
توییت کرد؛
واکنش محمود صادقی به اظهارات پناهیان

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
گزارش تصویری از خاتمه ی مراسم شب نهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/17
گزارش تصویری از مراسم شب دهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/18
حادثه در کربلا چندین کشته و زخمی برجای گذاشت/ یک دیوار بتنی مقابل حسینیه تهرانی فرو ریخت
در کانون توحید تهران مطرح کرد؛
فلسفه قیام عاشورا از نگاه داود فیرحی/ چرا امام حسین(ع) به «بازگشت به سنت» اصرار دارد؟
سروش محلاتی:
اختیارات، توام با پاسخگویی و مسئولیت پذیری باشد/ آن روز است که دیگر خودسری نخواهیم داشت
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وچهارم)
امیدهای عاشورایی
در مراسم شب عاشورای حرم امام(س)؛
وزیر اطلاعات: برای حفظ حکومت اسلامی هم نباید مرتکب خلاف شرع شد
توسط آقای سعید رحیمی
تصاویری گرافیکی از مراسم عزاداری در هیئت انصارالخمینی(ره)
یادداشتی از: سید سراج الدین موسوی*
دعایی و ما ادراک ما دعایی؟
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل و پنجم)
دید موسی یک شبانی را به راه
گزارش تصویری از مراسم روز عاشورا در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
گزارش تصویری از مراسم شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
از سوی رئیس دفتر ایشان صورت گرفت؛
تشریح نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در عرصه مذهبی و سیاسی
توییت کرد؛
واکنش محمود صادقی به اظهارات پناهیان
به همت آقای حاج حسن وفایی
سخنانی گهر بار از امام سجاد علیه السلام
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وششم)
داستان ظهوری که ریشه در آموزه های شیعی ندارد.
هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدام است؟
موسوی تبریزی:
حرف‌های برخی از مداحان در شأن دین و ائمه نیست
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
ابوذر زمان؛ فریادگر آزادی و اتحاد و همدلی:
یادداشتی از:غلامرضا بنی اسدی:
پناهیان و ماجرای «واعظ غیر متعظ»


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2987
تعداد بازدید دیروز: 11010
بازدید کل: 28789863
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.