امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 22 خرداد 1398 ساعت 00:29:24
به بهانۀ نتیجۀ یک پیمایش
هر جا جز ایران؟! چه تلخ، چه تکان دهنده...

براساس پیمایش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعۀ ایران 29.8 درصد از مردم تمایل به زندگی در کشوری به جز ایران دارند. این گزاره را اما از نظر اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و البته رسانه ای چگونه می توان تحلیل کرد؟ 10 نکته را در این باره آورده‌ایم...

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- با کامی تلخ، می‌خواهم دربارۀ نتیجۀ یک نظر‌سنجی بنویسم که واقعاً قابل‌تأمل و به تعبیری تکان‌دهنده است.

دکتر محمد‌رضا جوادی‌یگانه استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران که در دورۀ جدید شهرداری تهران و در انتخابی درست و متناسب، معاونت فرهنگی این نهاد عمومی را نیز بر‌عهده دارد نوشته است:

«براساس پیمایش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعۀ ایران 29.8 درصد از مردم، تمایل به زندگی در کشوری به جز ایران دارند.»

بله، به جز ایران! همین ایرانِ خودمان. وطن و سرزمین‌مان با چند هزار سال قدمت که تا سرود «ای ایران» را می‌شنویم موی بر تن‌مان راست می‌شود و با غرور، گردن بر‌می‌افرازیم. همان ایران که هر چه ترانۀ سالار عقیلی را درباره‌اش می شنویم سیر نمی شویم:

ایران! فدایِ اشک و خندۀ تو/ دلِ پُر و تپندۀ تو… 

فدایِ حسرت و امیدت/ رهاییِ رمندۀ تو…  

     شاید تصور شود این نظر سنجی مخاطبان خاصی داشته که به چنین نتیجه‌ای انجامیده اما هم دکتر جوادی یگانه آدم موثقی است و هم قاعدتا در این پیمایش اصول علمی مراعات شده و هم محدود به یکی دو جا نبوده و 426 شهر مرکز شهرستان و 82000 نمونه را در بر‌می‌گیرد و مربوط به سال 1395 هم هست که اتفاقا وضعیت رضایت و امید اجتماعی  بهتر بود.

پس در این نظر سنجی نمی‌توان تشکیک کرد و داستان همان است که در توییت جامعه‌شناس ایرانی آمده است: «نزدیک به یک سوم مردم ایران تمایل به زندگی در کشوری جز ایران دارند».

این گزاره خیلی تکان‌دهنده است. واقعا تکان‌دهنده. در فرهنگ ما و خیلی از کشورها از وطن به عنوان «مام میهن» یا مادر یاد می‌شود. مثل این است که فرزندانی بگویند آرزو دارند در آغوش هر مادری باشند جز مادر خود.

اما چرا این اتفاق افتاده است؟ چرا چنین سخنی گفته می‌شود؟



1. آیا ملی گرایی ایرانیان تحت تأثیر ترجیح گفتمان ایدیولوژیک بر ناسیونالیسم در دهه‌های اخیر افول کرده است؟ اما اگر چنین باشد اتفاقا به عکس باید با گفتمان غالب هم‌داستانی کنند حال آن که می توان حدس زد کسانی که از گفتمان های سیاسی و فرهنگی راضی نیستند بخش غالب این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

2. نوع نگاه مردم با «انقلاب هوش» و ظهور رسانه‌های مدرن و هوش‌مند تغییر کرده است. تأثیر‌پذیری مردم از رسانه‌های جدید امری اجتناب ناپذیر است و قضیه جدی تر از آن است که به صرف این که عنوان های تازه ای در کتاب های درسی به این موضوع اختصاص یابد امید داشته باشیم نسلی که در معرض رسانه های جدید است هر رسانۀ نوشتاری و دیداری و شنیداریِ غیر را مصداق جنگ نرم و تهدید نرم بداند.

این رسانه ها نوع دیگری از زندگی اجتماعی را چه واقعی و چه بعضا اغراق شده یا گزینشی پیش چشم مردم قرار داده اند و از این رو افرادی که کم شمار هم نیستند احساس نارضایتی می کنند.

روزگاری شخص همۀ عمر خود را در همان منطقه‌ای که به دنیا آمده بود می‌گذراند و از بیرون خبر نداشت اما امروز و به یاری فناوری‌های مدرن و انقلاب هوش و رسانه ها اگر هم فیزیکی و جسمی سفر نکند ذهنی و غیر فیزیکی سوار بر سفینه رسانه ها به نقاط مختلف جهان سفر می کند و انگاره های او تغییر یافته است.

3. بخشی از مردم از این همه تناقض به ستوه آمده‌اند. این همه خانۀ خالی و دغدغۀ بخش قابل توجهی از جامعه تأمین اجارۀ خانه؟ این همه نقدینگی و کارآفرینان ناچار از گذار از هفت خوان و بعضا به هر طریقی متوسل شدن برای وام با بهره گرفتن؟ این همه دختر جوان و پسرانی در آرزوی زندگی مشترک؟ این همه ستایش شعور مردم در رسانۀ رسمی و قلع و قمع نصف کاندیداها در آستانۀ هر انتخابات و تازه از کار انداختن منتحبان آنان؟

شاید بخش قابل توجهی از خستگی و میل به زندگی در هر جای دنیا به جز اینجا به خاطر همین احساس باشد. یا چون منحصر به تهران هم نیست و شهرهای دیگر را نیز در برمی گیرد ناشی از احساس بیگانگی در عین زندگی در وطن باشد. مردمانی که با بومی ناگزینی مواجه اند و مدیرانی که از میان آنان انتخاب نمی شود و احساس می کنند در وطن - به مفهوم زادگاه خود-  بیگانه اند.

4. از ضرب‌المثل‌های ماست که «مرغ همسایه غاز است». مادام که مرغ همسایه را ندیده‌ای گمان می‌کنی غاز است و برای این که بدانی غاز نیست باید ببینی. وقتی سفر به خارج از کشور این همه دشوار شده و به خاطر ویزا و ارز گران عملا امکان سفر و آگاهی از بیرون مرزها برای کثیری فراهم نیست تصوراتی دارند که می تواند با واقعیت فاصله داشته باشد.

5. جالب است که پاسخ دهندگان نگفته‌اند الزاما کشورهای اسکاندیناوی که استانداردهای زندگی در آنها بالاست یا امریکا و کانادا و استرالیا و اروپای غربی که از نظر توسعه انسانی خیلی بالا به حساب می آیند (ایران، بالا و کشورهایی چون عراق متوسط به حساب می آیند). بلکه گفته اند هر جا به جز ایران.

این هر جا شاید به خاطر آن باشد که از نظر سیاسی و اقتصادی هر وضعیتی داشته باشند به نوع پوشش آنان گیر نمی دهند. انصافا یک کشور در دنیا معرفی کنید که پلیس آن پیامک بفرستد به خاطر پوشش و دو بحث پوشش و خودرو را به هم ربط بدهند. در حالی که در قانون مجازات بی حجابی و نه بد حجابی مشخص شده است. نمی گویم ارسال این گونه پیامک ها درست است یا نادرست، اما انصافا منحصر به فرد نیست؟!

روی دیگر سکه هم این است که کجای دنیا هر ماه به حساب شهروندان پول می ریزند؟ درست است که اندک است اما به هر حال می‌پردازند. 4 ساعت در مرکز قلب تهران بودیم و کل هزینه 10 هزار تومان شد. اما چرا با این هزینه برای بهداشت و آموزش و پرداخت یارانه احساس رضایت با نوع مخارج متناسب نیست؟

6. در دنیای مدرن «لذت» از «رنج» برتر دانسته می شود. نسل های جدید تحت تأثیر کتاب های موفقیت معتقدند یک بار زندگی می کنند و دوست دارند این یک بار مطابق میل آنان باشد. تازه در فرهنگ خودمان هم سعدی می گوید:

سعدیا حُبّ وطن گرچه حدیثی است شریف
نتوان مُرد به سختی که من اینجا زادم

وطن در نگاه سعدی البته تنها زادگاه است و در آن زمان قلمرو کشور مانند امروز مطرح نبوده اما او هم به صراحت می گوید چون در جایی به دنیا آمده ام دلیلی ندارد که همین جا هم بمیرم.

در دنیای مدرن اما همان گونه که مردم با انتخابات حاکمان را تغییر می دهند یا طلاق اگرچه تلخ است اما غیر عادی نیست و افراد محل و نوع کار خود را تغییر می دهند دوست دارند کشور محل زندگی خود را نیز تغییر دهند و این الزاما از سر نارضایتی و اصطکاک سیاسی هم نیست و می تواند به خاطر کنجکاوی هم باشد.

همه هم به دنبال لذت نیستند. گاه به دنبال «احترام» می خواهند جای دیگری باشند. بعضی ها هم از این نظام آموزشی به ستوه آمده اند. اصرار بر یک قالب آموزشی و تحمیل محفوظات و همۀ ایران هم با نسخۀ واحد از طاقت برخی خارج است. 

7. از غلامرضا تختی ایران‌دوست‌تر کی؟ نوۀ او اما سال هاست که در آمریکاست. چرا؟ چون پدرو مادرش ( بابک تختی و منیرو روانی پور) اهل کتاب و قلم اند و از سانسوریا کتاب ناخوانی ایرانیان یا زندگی زیر انتظارات فوق‌العاده از این نام به تنگ آمدند و رفتند. این دو نام فرزند خود را البته غلامرضا گذاشتند. روزی در مدرسه اما معلم از غلامرضای نوجوان می پرسد:

این غلامرضا تختی که این همه در فضای اینترنت حضور دارد با تو چه نسبتی دارد؟ وقتی نواده نوجوان تختی پاسخ می دهد پدر بزرگ من بوده معلم با شگفتی می پرسد: وقتی مردم کشورت پدرت را اسطوره خود می دانند پس تو اینجا چه می کنی؟

او ننوشته چه پاسخی داده و آن زمان البته در سنی نبوده تا بتواند پاسخ ژرفی بدهد اما باید دید امروز چه پاسخی دارد. ضمن این که کوچ این گونه افراد بر نوع نگاه دیگران هم اثر می گذارد.

8. نباید تصور کرد انگیزۀ همه سیاسی است. برخی دوست دارند جای دیگری باشند تا از مسابقه پول نجات پیدا کنند. اینجا همه محکوم به شرکت در مسابقه و در معرض مقایسه اند و می خواهند جایی باشند که لازم نباشد مدام بدوند و تازه نرسند. می خواهند از این مسابقه و مقایسه برهند.

9. این پاسخ که دوست دارند هر جایی باشند جز اینجا می تواند ناشی از احساس «ناشکوفایی» هم باشد. همه نمی خواهند وزیر و وکیل و پولدار شوند. می خواهند شکوفا شوند و احساس می کنند نمی توانند. فردی که دنبال شکوفایی است الزاما به دنبال غرب نیست. در پی رؤیا هم نیست. تنها به دنبال خود شکوفایی است. به تعبیر مولانا:

چون خیالی در دلت آمد نشست

هر کجا که می گریزی با توهست

دوست دارند دنبال این خیال بدوند ولو تجربۀ موفقی هم حاصل آن نباشد. زندگی اما بیش از آن که رسیدن باشد رفتن و شدن است و در فرهنگ ما به آن «صیرورت» می گویند. اقبال لاهوری می‌گوید: هستم اگر می روم، گر نروم نیستم. این شوق رفتن می‌تواند از سر میل به «هستن» باشد. اگر احساس کنند همین‌جا می‌توانند «باشند» نمی‌گویند دوست دارند بروند و می‌مانند.

10. هیچ حسی مانند احساس تعلق، آدمی را به ماندن تشویق نمی‌کند. این پاسخ را تنها می توان با شعر جاودانۀ احمد شاملو توصیف کرد:

بر خاکی نشسته‌ام که از آنِ من نیست

از رنجی خسته‌ام که از آنِ من نیست

همان شاملو البته می گفت «آبم از این کوزه ایاز می‌خورد و چراغم در این خانه می‌سوزد... در مجموع دو سه سالی از عمرم را خارج از ایران گذرانده‌ام ولی این دو سه سال را جزو عمرم به حساب نمی‌آورم.»

اما بامداد شاعر هم احساس می‌کرد چشمۀ خلاقیت او در محیط غیر پارسی زبان نمی‌جوشد و او نیز به دنبال شکوفایی بود.

آقایان! این آمار را جدی بگیرید. درست است که گاه در قالب یک آرزوست یا بخشی از آن ناشی از پدیدۀ جهانی شدن  و ممکن است یک آمریکایی یا فرانسوی هم دوست داشته باشد جای دیگری زندگی کند یا از زندگی به ستوه آمده و زبان به اعتراض می‌گشاید، اما از فقدان احساس تعلق یا کاهش آن در جامعۀ ما حکایت می‌کند.

به نظر نمی‌رسد گزینه‌ای جز افزایش حس تعلق با بها دادن به تنوع و شکوفایی شهروندان و حذف بودجه‌های غیر ضروری و اختصاص همۀ آن هزینه‌ها به تأمین اجتماعی، این روند را کاهشی کند...





  تعداد بازديدها: 103


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
" ساقی میخانه " غزلی از علی اکبر پورسلطان (مهاجر) در توصیف شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهدای کربلای حزب جمهوری اسلامی
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و نودودوم)
پرهیز از دامهای ترامپیسم
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضاییه:
پیشنهاد مذاکره فریب آمریکا برای خلع سلاح و عوامل اقتدار ملت است
سخنگوی دولت:
فروش نفت را به بیشتر از دوره قبل تحریم‌ها رساندیم / موضع دولت این است که زنگنه وزیری کاربلد و در شرایط تحریم‌ بهترین فرد است / در وزارت نفت خانمی بازداشت شده که کارمند یکی از شرکت‌های اروپایی است / در صداوسیما به قدری علیه دولت برنامه پخش شده که «گاندو» در برابر آن‌ چیزی نیست
روایت ابراهیم یزدی از دیدارش با امام خمینی در مورد درگذشت دکتر شریعتی:
به ایشان گفتم آنها که دکتر شریعتی را تخطئه می کنند، به شیوه اهل جهنم با او به تخاصم پرداخته‌اند / آیت الله خمینی می گفتند دخالت ایشان در این امر دعواها را شدیدتر خواهد کرد
روحانی:
با شنود نمی‌شود مردم را محاکمه کرد؛ مجوز شنود فقط در جرایم سازمان یافته نظیر تروریسم و مواد مخدر/ گاهی ابزار می‌گذارند برای اینکه برسند به این روز خوش که در حریم خصوصی، چه کار کرده اند / به تو چه ربطی دارد حریم خصوصی مردم؟/ امام (ره) دو قاضی عالیرتبه را به خاطر توجه به شنود عزل کرد رئیس جمهور با بیان اینکه آیا می‌توانیم با شنود مردم را محاکمه کنیم؟، گفت: با شنود نمی‌شود مردم را محاکمه کرد؛ در شنود، یک سرباز یا کارمند معمولی این نوار را پیاده می‌کند؛ نمی‌فهمد که چه است؛ قبل و بعدش نمی‌فهمد که چه می‌گوید.
رئیس سازمان زندان‌ها:
۳۰ ضربه چاقو به زندانی فشافویه در کمتر از ۹۰ ثانیه اتفاق افتاد / زندانیان با سرامیک شکسته به او حمله کردند
9 نشانه خاموش بروز مشکل در استخوان‌ها
مطهری:
باید مشخص شود که رویکرد مذاکره برخی نمایندگان با بابک زنجانی چه بوده است
وزیر راه:
۲۵ پادگان به خارج از شهرها منتقل می‌شوند
ظریف خطاب به ترامپ:
نگران 150 نفر بودید؟ چند نسل را با سلاح هسته‌ای کشتید؟ / می‌گویند سلاح شیمیایی خط قرمز ماست، اما استفاده صدام از سلاح شیمیایی بدون هیچ هزینه‌ای اتفاق افتاد / تلاش می‌کنیم کسانی که از سلاح شیمیایی استفاده کردند را به پای میز محاکمه بکشانیم / کجاست «صدام» و کجاست «علی شیمیایی»؟ / وزارت خارجه افتخار دارد که تاجر اصلی فروش سلاح شیمیایی به عراق را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد
دادستان کل کشور:
با افرادی که در خیابان‌ها کشف حجاب می‌کنند، قاطعانه برخورد شود
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و نودویکم)
ابعاد فرمان اجرایی جدید تحریم
ری‌شهری:
با "بگیر و ببند در حجاب" حس بدی از دین به مردم ندهید
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و نودم)
فرمان تحول قضایی
اطلاعیه بزرگداشت
همسر همشیره مکرمه برادر حاج ناصر سلیمانی دعوت حق را لبیک گفت
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ...
نشریه انگلیسی:
انتخاب یک رئیس‌جمهور احمق اشتباه آمریکایی‌ها بود
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادونهم)
هشیاری و وظایف سربازان
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادوهشتم)
امروز با شکوه

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
فرمانده کل سپاه:
گاهی آنقدر فاصله ما با دشمن کم است که شماره سلاح آنها را می‌خوانیم/ پشت سر منطق مذاکره، تسلیم نهفته است/ به پیروزی نزدیک هستیم / بزرگترین ضعف در آمریکا فقدان رهبری فردی روحانی است
پوستر:
اطلاعیه مراسم بزرگداشت مرحوم مغفور حاج کمال الدین قزلباش
عبدالمهدی:
هیچ کشوری حق عملیات از خاک عراق علیه دیگران را ندارد
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادودوم)
ترویج لا ابالی گری
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادوسوم)
تکذیب و ادعای تقلب!؟
رئیس‌جمهور روحانی:
دو لایحه از لوایح FATF هنوز در مجمع است / بدون تصویب آنها روابط بانکی ما با دنیا به راه نمی افتد / فردا اگر به مشکل بانکی خوردیم مردم نگویند دولت ناکارآمد بود/ منافع ملی مهم است، نه شعار؛ شعار را که همه بلدند بدهند
متن کامل مناظره جنجالی تاج‌زاده و زاکانی
سپاه:
پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا را در سواحل هرمزگان سرنگون کردیم
جزئیات ضربه وزارت اطلاعات به شبکه جاسوسی
انفجار تروریستی در حسینیه‌ای در شرق بغداد
ایندیپندنت:
محمد مرسی بیش از ۲۰ دقیقه روی زمین افتاده بود؛ بعد از ۳۰ دقیقه آمبولانس رسید/ بی‌توجهی‌های اولیه به مرسی عمدی بود
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادوپنجم)
آماده جنگ آمریکایی
اسپوتنیک روسیه:
پهپاد گلوبال هوک نه قابل رديابيست نه قابل سرنگونی؛ ایرانی ها موشک فوق افسانه ای سری ای در اختیار دارند که افسانه های آمریکایی ها را می تواند به باد دهد
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادوششم)
اولویت های مذاکره با آمریکا
المعلم:
ترکیه خاک سوریه را اشغال کرده و از داعش حمایت ‌می‌کند
نگاهی دیگر(قسمت چهارصد و هشتادوهفتم)
.... به شوشتر زدند گردن مسگری
سید حسن خمینی در مراسم ارتحال آیت الله کابلی:
امروز جوانان ایران، افغانستان، لبنان، سوریه و... خواب به هم ریختن منطقه ما را آشفته کرده اند/ صدور انقلاب به معنای صدور اسلحه نبود، بلکه به معنای یک گفتمان و اندیشه بود
دادستان کل کشور:
اینجا یک جامعه اسلامی است؛ هر کسی نمی‌تواند بگوید هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم / پشت فرمان خودرو حریم خصوصی نیست / خانمی با وضعیت نامناسب در خیابان‌ شروع به ناهنجاری و رقص کرده؛ بعداً می‌گوید مشروب خورده بودم؛ اگر کسی جسارت را به بیش از حد رساند، باید با او برخورد کرد / یک شبکه جاسوسی CIA متلاشی شد که جزئیات آن بعداً منتشر می‌شود؛ نمی‌دانید چه ولوله‌ای در CIA افتاده؛ به وحشت افتاده اند
سردار رحیمی:
آمران به معروف و ناهیان از منکر از حمایت قاطع پلیس برخوردارند
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ...


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 21801
تعداد بازدید دیروز: 22114
بازدید کل: 27646596
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.