امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1398 ساعت 21:59:03
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
رابطه حوزه، روحانیت با مهدویت

جماران: پانزدهم شعبان سال 255 ق  حضرت حجت، مهدی قائم آل محمد(عج)پای مبارک به عرصه گیتی نهاد. اما به خاطر فضای امنیتی که از سوی حاکمان بنی عباس اعمال می شد، بایستی این اتفاق به صورت نامحسوس و به دور از چشم ایادی آنان انجام می گرفت. چهاردهم شعبان حکیمه خاتون، عمه ی امام  عسکری (علیه السلام) به خانه ی آن امام همام آمد تا از احوال بانویش بپرسد.آن روز تا غروب نزد نرگس بود، وقتی خواست بر گردد، امام مانع شد و فرمود: عمه جان امشب اینجا بمان و با ما افطار کن، زیرا امشب نیمه ی شعبان است و به زودی آن مولود شریف که خداوند زمین را به وجودش حیات دوباره خواهد بخشید به دنیا می آید. حکیمه با ناباوری پرسید: آقای من! از چه کسی؟ من در وجود نرگس آثار حملی نمی بینم. امام فرمود: از نرگس و نه از غیر او.

حکیمه با شگفتی به سوی نرگس رفت، او را در آغوش گرفت و بوسید، اما باز اثری از حمل در او ندید. امام عسکری(علیه السلام ) تبسمی کرد و فرمود: هنگام سپیده ی صبح حقیقت برتو آشکار می شود، ماجرای نرگس مانند ماجرای مادر موسی است که آثار حمل او آشکار نبود و کسی تا هنگام تولد از آن اطلاعی نداشت، چون فرعون در پی حضرت موسی بود و شکم مادران حامله را می درید فرزندم مهدی(عج)سرنوشتی همانند موسی دارد. (منتهی الآمال ،شیخ عباس قمی، ج2 ، ص421)

سحرگاهان وقت موعود فرا رسید  درحالی که نرگس خاتون دست دردست عمه حکیمه داشت، ناگهان درد زایمان گرفت و ناله ای سر داد و شهادتین گفت. در این هنگام نوری میان حکیمه و نرگس خاتون حایل شد و عمه چند لحظه ای چیزی نفهمید ، بعد به خود آمد و نور خیره کننده ای را در پیشانی  بانویش مشاهده کرد. سپس در کنارش نوزادی را در حال سجده دید که شهادتین می گفت و به امامت سایر ائمه تا امام  حسن عسکری(علیهم السلام) اقرار می کرد. (همان ، ص422  )

 

به دستور امام یازدهم، حکیمه جلو رفت و نوزاد را در آغوش گرفت، به سینه چسبانید و او را بویید، بعد نوزاد را درپارچه ای پیچید و تقدیم امام کرد. امام فرزند نورس خویش را روی دست چپ نگه داشت و در حالی که با دست راست  او را  مراقبت و نوازش می  کرد، اذان به گوشش خواند ، نامش را «  محمد » ، کنیه اش را « ابوالقاسم » و لقبش را « مهدی » گذاشت.

پس از این واقعه ی تاریخی، نرگس خاتون چندان نزیست و بنا بر قولی پیش از شهادت امام عسکری (علیه السلام) چشم از جهان فرو بست. امام یازدهم نیز در سال 260ق به شهادت رسید. از این تاریخ بود که غیبت صغرا آغاز شد. در این ایام چهار نفر از علمای عصر بنام های: ابوعمرو عثمان بن سعید عمری(5سال)، پسرش محمدبن عثمان(40سال)، ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی(21سال) و علی به محمد سمری(3سال)،مجموعا69سال به نیابت از حضرت مهدی (عج) رهبری شیعیان را بر عهده گرفتند. در سال 329ق، چون نایب چهارم در آستانه رحلت قرار گرفت، توقیعی از ساحت مقدس امام دوازدهم خطاب به او به این ترتیب صادر شد:

«بسم الله الرحمن الرحیم، ای علی بن محمد سمری! خداوند اجر وثواب برادران دینی تو را در مصیبتت بزرگ گرداند. تو تا شش روز دیگر از دنیا خواهی رفت. پس کارهای خود را جمع کن وکسی را جانشین معرفی نکن، زیرا غیبت کبرا آغاز شده است.ظهور تحقق پیدا نمی کند، مگر با اذن خدای تبارک و تعالی. دوران غیبت طولانی خواهد شد، چنانکه دل ها سنگین شود و ظلم فراگیر. در آینده بعضی ادعای مشاهده و رویت  خواهند کرد. هر کس چنین ادعایی کند، دروغگو و افترا زننده است. ( کتاب الغیبه،شیخ طوسی،ص395 وتتمه المنتهی،ص353 )  

 

همزمان با رحلت نایب چهارم و آغاز غیبت کبرا، رهبری سیاسی- اجتماعی و دینی مردم به فقهای جامع شرایط سپرده  و ارجاع داده شد.« و اما الحوادث الواقعه فارجعوا الی روات احادیثنا، فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم» ( وسائل الشیعه ، شیخ حر عاملی ، ج18 ، ص 509 ) 

البته زمینه های این کار تشکیلاتی از سال ها پیش توسط امامان معصوم پیشین آغاز و آماده شده بود و هر کدام آن گرامیان در عصر امامت خویش هر از چند گاهی در وقت مقتضی مردم را به عالمان دین و محدثان خبره ارجاع می دادند و آنها را برای دوران غیبت آماده می کردند .در کتب تاریخی و حدیثی معتبر نمونه های متعددی داریم که ائمه معصومین(علیهم السلام)  در حوادث واقعه مردم را به عالمان عصر خویش مثل: زراره بن اعین، ابوبصیر اسدی، محمدبن مسلم، ذکری بن آدم، عبدالعظیم حسنی و...ارجاع دادند. بنابر این حوزه ، روحانیت و مرجعیت در واقع رابط میان مردم و امامان معصوم در طول تاریخ(چه در زمان حضور و چه در زمان غیبت) بودند و هستند که به نظر می رسد با توجه به شواهد و قرائن تاریخی فوق  ایفای نقش این تشکیلات در حکومت جهانی حضرت  حجت (عج) به مراتب وسیع تر و عمیق تر و نیاز به روحانی کاردان، فقیه کارآمد و مرجع جامع شرایط بیشتر از هر زمان دیگر خواهد شد.





  تعداد بازديدها: 301


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت عید سعید غدیر خم
تمام تماس های تلفن ثابت به ثابت در سراسر کشور در عید غدیر رایگان است
اختصاصی:
علی امیر المومنین (ع) اثری آیینی از خانم شیرین نوشیروان
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
حواس پرتی در جایگاه مهمی به نام شورای نگهبان!!
یادداشتی از: سید حمید طباطبایی
تفاوت هاشمی رفسنجانی با آملی لاریجانی!؟
یادداشتی از: سید حمید طباطبایی
تفاوت هاشمی رفسنجانی با آملی لاریجانی!؟
آیت الله غرویان:
قدرت برای انبیاء، ائمه و امام خمینی هدف نبود؛ وسیله بود/ امام می خواست از این ابزار برای اهداف اخلاقی و عرفانی استفاده کند/ در امام واقعا عطش قدرت نبود
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوسی ام)
از مجمع یزدی تا کاخ حوزه لاریجانی
حجت الاسلام تقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز:
آیات یزدی و آملی اگر حرفی دارند رودررو بزنند / آنچه میان این دو اتفاق افتاد، در شان علما نیست / دشمنان خوشحال می‌شوند که این‌ها به جان هم افتاده‌اند
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوبیست ونهم)
نشست ۴+۲ تهران
واکنش آیت الله مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین به اظهارات آیت الله یزدی: این سخنان خلاف نظریه امام، رهبری و سایر علماء است/ نباید مقابل کسی که گفت «من مرجع هستم» بایستیم / چرا بعد از اینکه صادق لاریجانی ۱۰ سال رئیس قوه قضائیه بودند صحبت می‌کنید؟
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوبیست وهشتم)
بازی باستی هلیزسیم
احادیثی نورانی از إمامم علی بن محمد النقی الهادی (ع)
حجتی کرمانی:
انقلاب احتیاج به یک شیمی ‌درمانی همه‌جانبه دارد
رئیس مجلس خواستار اجرای کامل قانون ایثارگران شد
واکنش صریح آیت الله سید جعفر کریمی به سخنان منتسب به آیت الله یزدی
واکنش آملی لاریجانی به سخنان آیت الله یزدی
جشن باشکوه عید غدیر در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود
قطار انقلاب سودان به ایستگاه آخر رسید+عکس
شرایط سفر اربعین اعلام شد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
علی امیر المومنین (ع) اثری آیینی از خانم شیرین نوشیروان
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوبیست وهفتم)
جریان نژادپرستی
قرآن کریم:
اگر خدا شما را يارى كند هيچ كس بر شما غالب نخواهد شد
ظریف:
تروریسم اقتصادی آمریکا روی زندگی بیماران ایرانی تاثیر گذاشته است
تسلیت سید حسن خمینی به آیت‌الله بیات زنجانی
ماجرای تخلفی عجیب در مجلس در رابطه با سریال گاندو
رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح کرد:
رئیس جمهور برای گرفتن اجماع بر برگزاری رفراندوم تاکید دارند
یادداشتی از: عبدالزهرا شاهرودی
در حاشیه انتقادات صدا و سیما از آملی لاریجانی
امام هادی(ع) گنجینه علم و کرامت؛ ماجرای فدک و کربلا در زیارت غدیریه
شرایط سفر اربعین اعلام شد
آیت الله غرویان:
با ضرب و زور جلوی مرجعیت گرفته نمی شود/ مردم ادبیات تند و تیز را نمی پسندند/ نباید مرجعیت را یک مقام حکومتی کنیم
هشدار وزیر اطلاعات در خصوص دو قطبی شدن فضای دانشگاه ها
واکنش مرتضی جوادی آملی به سخنان آیت الله یزدی: باید حوزه ها را با زبان و لحن دیگر راهبری کرد/ با این سخن ها هرگز نمی توان مسیر فکری دولت تعیین کرد
ظریف:
نباید در پس مقاومت مردم پنهان شویم و هزینه‌ای بر آنها تحمیل کنیم / ما صاحب اختیار مردم نیستم؛ مردم هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند
احادیثی نورانی از إمامم علی بن محمد النقی الهادی (ع)
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوبیست وهشتم)
بازی باستی هلیزسیم
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوسی ام)
از مجمع یزدی تا کاخ حوزه لاریجانی
انتقادات تند آیت‌الله یزدی از روحانی، آملی لاریجانی و آیت‌الله علوی بروجردی
رئیس مجلس خواستار اجرای کامل قانون ایثارگران شد
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوبیست ونهم)
نشست ۴+۲ تهران


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 15136
تعداد بازدید دیروز: 16432
بازدید کل: 28452769
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.