انصار الخميني (ره) :: ضرورت بازگشت به استراتژی «همه با هم» امام/ بخش دوم: «نقدهای مطلق انگارانه و غیرمسئولانه»، اثر نادیده گرفتن بخش هایی از مردم است/ پایبندی و حس تعلق به ارزش ها مهم ترین لازمه امیدواری و تحمل مشکلات است
مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ********** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 **********امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12 ********** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است********** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم************ امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ********** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781» ************امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ********** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ************ اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ************* آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***********همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ************ نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ************ پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ************ امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ************ راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 24 خرداد 1397 ساعت 19:24:43
یادداشتی از: روزبه علمداری
ضرورت بازگشت به استراتژی «همه با هم» امام/ بخش دوم: «نقدهای مطلق انگارانه و غیرمسئولانه»، اثر نادیده گرفتن بخش هایی از مردم است/ پایبندی و حس تعلق به ارزش ها مهم ترین لازمه امیدواری و تحمل مشکلات است

جماران: در قسمت قبل یک عامل مهم دفع سمّ یأس در جامعه ایران را ورود «همه» مردم به میدان بیان کردیم و بر ضرورت به رسیمت شناختن تمام اقشار، سلیقه ها و تیپ های اجتماعی اصرار ورزدیم.

واقعیت این است که انسان ها وقتی در انفعال قرار گیرند یا دست کم تصور کنند که قدرتی در تعیین مقدرات جمعی خویش ندارند به مرور زمان تعلق خاطر خود نسبت به جمع را از دست داده و به سوی بی تفاوتی یا حتی خشم و نفرت نسبت به مجموعه یاد شده می روند؛ آنان ممکن است بگویند وقتی ما تأثیری در سرنوشت خویش نداریم چرا باید برای کلیت این مجموعه دل بسوزانیم و هزینه بدهیم؟! فراموش نکنیم که پیش تر یکی از توجیهات افراد برای عدم شرکت در انتخابات همین مسأله بوده و برخی با جملاتی همچون «رأی بدهیم که چه بشود؟» و... اهتمامی به امر انتخابات نداشتند اما تجربه دوران هشت ساله 84 تا 92 بخش عمده مردم را متنبه کرد که «رأی» چه اثر بالایی را می تواند در کلیات و جزییات زندگی آنان داشته باشد؛ با این حال خطر تصور بلااثر بودن همچنان پابرجاست.

سخن امام را در واپسین سال عمر خویش فراموش نکنیم که گفتند، « سلیقه های مختلف‌‎ ‎‌باید باشد، لکن سلیقه های مختلف اسباب این نمی شود که انسان باهم خوب نباشد. من‌‎ ‎‌عرض کردم مثل طلبه ها که با هم مباحثه می کنند، آن وقتی که مباحثه می کردند جار و‌‎ ‎‌جنجال جوری بود که انسان خیال می کرد دشمن هم هستند، وقتی مباحثه تمام می شد‌‎ ‎‌می نشستند به دوستی کردن و انس. اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص‌‎ ‎‌است. اگر در یک مجلسی اختلاف نباشد، این مجلس ناقصی است. اختلاف باید باشد،‌‎ ‎‌اختلاف سلیقه، اختلاف رأی، مباحثه، جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این‌‎ ‎‌نباشد که ما دو دسته، بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف‌‎ ‎‌داریم، دوست هم باشیم». (صحیفه امام، ج21، ص: 46)

آنچه در این سخن واضح است تأکید و تایید امام بر «کثرت در عین وحدت» و به رسمیت شناختن تفاوت هاست؛ مسأله ای که گویا امروز همه ما در پذیرش آن دچار خلل هستیم؛ یکی آن دیگری را نادیده می گیرد و طرف مقابل هم لجوجانه هم مقابله به مثل می کند و هم آن طرف را تحقیر می کند. همین پدیده از عوامل شکاف و کاهش امید در جامعه است.

البته در خصوص این جمله گرانقدر امام نکات مختلفی در همین حوزه قابل بیان است که در قسمت های آتی بدان خواهیم پرداخت.

در استمرار این رویکرد، «نقدهای مطلق انگارانه و غیرمسئولانه»، دیگر اثر نادیده گرفتن بخش هایی از مردم است. بدین معنا که اگر کسی احساس نادیده گرفته شدن و سپس، انفعال کرد؛ بعد از مدتی تعلق خاطر خود به جمع را هم از دست داده یا دست کم این حس تعلق را نادیده می گیرد؛ در این جا او نقدها و نظرهایش به وضعیت کشور و عملکرد مسئولان نیز غیرمسئولانه و در موارد بسیار، غیر واقعی و غیرمنصفانه خواهد شد. آنان در ناخودآگاه خویش می گویند، «وقتی من و مطالبه ی من جایی در ذهن و عمل مسئولان ندارند چرا من باید محذورات و تنگناهای آنها و امکانات کشور را درک کنم؟!» پس بی رحمانه نقد می کنند و فی المثل در نظر نمی گیرند که کشور درآمد بالایی برای رونق اقتصاد ندارد یا دولت(به معنای قوه مجریه) در موضوع فیلترینگ و آزادی های سیاسی دست چندان بازی ندارد؛ پس آن را زیر سوال می برند و حتی رأی خود به همین دولت هم فراموش می کنند!

 

حالا همین مثال ها را به سطح کلان تر ببرید؛ اگر خدای نخواسته مردم فکر کنند جایگاه تعیین کننده سابق را ندارند حتی نسبت به آرمان های اساسی ملی و دینی این انقلاب که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده ممکن است بی تفاوت شوند و خشمگنانه به آنها هم نیش و کنایه بزنند.

پایبندی و حس تعلق به ارزش ها مهم ترین لازمه امیدواری، تحمل مشکلات کشور و درک متقابل میان نظام و مردم است؛ همانگونه که در دوران دفاع مقدس ارزش گرایی یا به تعبیر امام عامل «ایمان»، «وحدت کلمه» و همگرایی بی نظیری را در کشور به وجود آورد و نقش آفرینی تک تک مردم اجازه نداد تا یک وجب از خاک ایران در اشغال بیگانه بماند. 

البته تاکنون مردم نشان داده اند که در لحظات حساس فارغ از این خشم و ناامیدی ها عمل می کنند.

این یادداشت ادامه دارد...





  تعداد بازديدها: 224


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
عکس / مسجد تاریخی فرح‌آباد در مازندران/ میزان
تماشا کنید/ ویدیو: معمای فیضیه! / چه کسانی پشت تجمع جنجالی در قم بودند؟
سپاه قم: در برگزاری تجمع فیضیه هیچ نقشی نداشتیم / آیت الله مکارم: ناراحتی‌ام از بعضی مسائل مطرح شده در مراسم تجمع طلاب است
روحانی در کابین جت جنگی + تصویر
آیت الله هاشم زاده هریسی:
عاملان اتفاق فیضیه قم بدانند که ترامپ با دیدن این اختلاف‌ها شاد خواهد شد
در مراسم رونمایی از جنگنده ایرانی:
روحانی: آمادگی دفاعی ایران، نه به معنی جنگ طلبی، بلکه به معنای صلح طلبی پایدار است/ خواهش می کنم این یکی دو سال حزب و جناح را فراموش کنیم
اختصاصی:
"عرفه" دو اثر گرافیکی از خانم شیرین نوشیروان
دعای عرفه در منظر امام خمینی(س):
در دعای عرفه مسائلی هست که ما از آنها غافل هستیم
امروز از سوی وزیر اطلاعات صادر شد
دو پیام تبریک و یک پیام تسلیت
اس بی اس گزارش داد:
استرالیا، شریک جنایات عربستان در یمن
واکنش آیت الله فاضل لنکرانی به حادثه ی فیضیه:
به حوزه و روحانیت و انقلاب جفا شد/ برگزاری این تجمع درست در نقطه‌ مقابل دستورات رهبری است/ به هیچ وجه باور نمی کنم چنین پلاکاردهایی را یک طلبه دست گرفته باشد
بیانیه آیات عظام و سپاه
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدم)
یادداشتی از: عبدالزهرا شاهرودی
حاشیه ای بر بیانیه اخیر آیت الله مکارم شیرازی
احتکار ۶۰۰۰ میلیارد تومانی !؟
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودو نهم)
آیت‌الله آملی لاریجانی:
۱۲۰ متهم مفاسد اقتصادی اخیر در بازداشت هستند/ مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
پلاکارد «استخر فرح در انتظارت» گمانه زنی ها در مورد فوت آیت الله هاشمی را نزدیک به واقعیت نشان می دهد
هوای تجمع حوزه تا مقابل مجلس
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودو هشتم)
مافیای اقتصادی
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودو هفتم)
عکس:
سیل در هندوستان
عکس:
انتقال گاو به بازار فروش احشام عید قربان در شهر داکا بنگلادش

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
یا باقرالعلوم جدیدترین اثر ماندگار گرافیکی خانم شیرین نوشیروان
نامه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر در مورد کنترل بازار
توصیه اقتصادی
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودودوم)
درخواست علی مطهری از وزارت اطلاعات برای پیگیری شعارهای مطرح شده در تجمع مدرسه فیضیه قم:
« ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت» می‌تواند سرنخی برای نحوه فوت مرحوم هاشمی باشد/ مفهوم این شعار این است که آقای رئیس‌جمهور، ما همانطور که سر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد
تعبیر شکست از پیروزی ایران
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودویکم)
توبه نصوح چيست؟
نصرالله:
حزب الله قدرتمندتر از ارتش اسرائیل است/ رخدادهای هفت سال اخیر در سوریه با محوریت تقویت اسرائیل بوده است
یادداشتی از: محمد رضا حشمتی
چه باید کرد؟
اطلاعیه برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم مغفور حاج سید احمد موسوی
ضرورت گزیده گویی
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودسوم)
" مثنوی سیره ی مومن " سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
تصاویر دلخراش از حمله انتحاری به مرکز آموزشی مهدی موعود
صیانت از رهبری
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودچهارم)
عکس / دیدار جمعی از آزادگان با سید حسن خمینی/ جماران
مرحوم ابوترابی؛
خاطره ای تلخ از شکنجه های رزمندگان در زندان های بعث عراق/ قران پناهش داد
حکایتی گزنده از روزگار اسارت؛
سوزاندن پیرمرد با بنزین و مقاومتش در اسارت
روحانی:
نقش آیت‌الله هاشمی در مدیریت جنگ و در پیروزی سیاسی بعد از آن بسیار ارزشمند بود/ بر روح او درود می‌فرستیم
عزت الله انتظامی درگذشت/ سینما آقای بازیگر را از دست داد + سوابق و آثار
خاطره آیت الله فاضل لنکرانی از کودکی هایش و چگونگی آشنایی با امام (س)
واکنش فرماندار قم درباره تجمع فیضیه:
دستگاه‌های امنیتی به شعارهای تهدیدآمیز طلاب رسیدگی می‌کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 1367
تعداد بازدید دیروز: 11671
بازدید کل: 22891049
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.