امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 19 خرداد 1394 ساعت 13:00:07
گزارشی از کنفرانس امام خمینی(ره) در هامبورگ

کنفرانس امام خمینی(ره) و امّت وسط با سخنرانی شخصیتهای فکری و فرهنگی و با حضور عروس امام خمینی در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان اسلام، عارف واصل، حضرت آیت­ الله العظمی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در روز شنبه 16 خرداد در مرکز اسلامی هامبورگ با حضور پر شور جمع  کثیری از مسلمانان و شخصیت­های علمی فرهنگی از ملیت های مختلف آلمانی، ترکی، افغانی، پاکستانی، لبنانی و عراقی برگزار گردید.

در این همایش با شکوه، که با عنوان « امام خمینی(ره) و امّت وسط » برگزار گردید، سخنرانان به بررسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) پرداختند و سخنانی را در این زمینه ایراد نمودند که همزمان به زبانهای ترکی و آلمانی نیز ترجمه شد .

اولین سخنران این همایش حجت الاسلام مبشّر، از مرکز فرهنگی حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم در شهر هانوفر بود. وی ابتدا اشعاری در مدح حضرت امام خمینی قراءت کرد و در ادامه  به آیه 143 سوره مبارکه بقره اشاره کرد که خداوند تبارک و تعالی می­فرماید: « وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّ‌سُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا» و سپس افزود: خداوند اسلام ناب محمّدی را حد و مرزی برای تعیین اسلام واقعی قرار داده است. اسلام ناب اسلامی است که قرآن آن را تفسیر و معرفی کرده است. اسلامی که با خونریزی ، جنگ و فساد مخالف است و انسان را از آن نهی می کند. امّت وسط بودن یعنی اعتدال در تمام مسائل مادّی و معنوی. امام خمینی (ره) در تمام مسائل زندگی اعتدال را رعایت می کردند. ایشان در روابط اجتماعی و  سیاسی نیز همیشه حدّ اعتدال را رعایت می کردند.

سخنران بعدی این همایش  آقای محمد رضا بختیاری نماینده جوانان از گروه امّت وسط شهر کلن بود. وی در بخشی از سخنان خود که به زبان آلمانی ایراد کرد،  یکی از علل ماندگاری قیام امام خمینی (ره) را نیّت پاک و خالص امام بیان نمود و افزود: حضرت امام علی (ع) می فرمایند: اگر سخنی از قلب و دل پاک بیان شود بر قلب ها می نشیند. قلب انسان باید با حقیقت  پر شود در غیر این صورت انسان به گمراهی کشیده خواهد شد. نیّت و هدف امام خمینی (ره) پاک و مقدس بود لذا قیام ایشان تا به امروز پایدار مانده است. باید آرمانها و راه امام خمینی (ره) را به خوبی بشناسیم و از آن پیروی کنیم تا به وحدت و نیز امّت وسط برسیم.

* سخنرانی نماینده اتحادیه علمای ترک زبان از کشور هلند

سخنران بعدی این همایش آقای شیخ اسرافیل نماینده اتحادیه علمای ترک زبان از کشور هلند بودند. وی در بخشی از سخنان خود که به زبان عربی و ترکی ارائه شد، کلید موفقیت انقلاب امام خمینی (ره) را ایمان راسخ و توکل به خدا و ثابت قدم بودن در هدف بیان نمود و افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به مردم ایران بلکه به همه مسلمین جهان خدمت کرده­اند. اینکه امروزه خیلی از جوانان با دین و اهل بیت (ع) آشنا هستند، از برکات حرکت و نهضت  امام خمینی (ره) است. وی در کنار ایمان راسخ و توکل به خدا، مردم و هدف خود را باور داشتند. ساده زیستن و همدلی با مردم کلید نصرت امام بر دشمنان بود.

اظهارات رئیس انستیتوی علوم اسلامی هامبورگ

سخنران بعدی این همایش حجت الاسلام رضوی راد رئیس انستیتوی علوم اسلامی هامبورگ بودند. او در بخشی از سخنان خود از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی فرامرزی، فراملیتی و فرامذهبی یاد کرده و افزودند: امام خمینی (ره) یک مدرسه، مکتب و نهضت بودند. شخصیت امام (ره) فراتر از یک شخصیت مذهبی، سیاسی و انقلابی بود. ایشان کسی بودند که ابتدا در خود انقلاب و اصلاحات به وجود آوردند. ایشان 40 سال قبل از انقلاب ایران در خود انقلاب درونی به وجود آورده بودند و با  این انقلاب  در خود بود که توانستند انقلاب اسلامی  ایران را رهبری کنند.

خطیب مذکور در ادامه افزود: قدّیس سازی باعث محرومیت نسل های آینده بشری از شناخت واقعی شخصیت های تاریخی می شود. لذا خداوند در قرآن کریم می فرماید: « ای پیامبر بگو من انسانی هستم مثل همه شما... » و بدینوسیله می خواهد از قدّیس سازی جلوگیری نماید. از طرف دیگر تنزّل بخشیدن شخصیتهای بزرگ تاریخ مانند حضرت امام خمینی (ره) کاملا غلط می باشد. امروزه نسل جدید باید با ارتقاء علم و دانش و نیز شناخت آرمانهای امام خمینی (ره) در جهت زنده نگه داشتن انقلاب و آرمانهای امام راحل کوشا باشند.

سخنرانی روحانی اهل سنت از کشور اتریش

سخنران بعدی این همایش آقای شیخ یحیی از علمای اهل تسنن مقیم اتریش بود. وی در بخشی از سخنان خود که به زبان آلمانی بیان کرد، از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار ارزشهای اسلامی در عصر جاهلیّت مدرن یاد کرده و افزود: گرچه امام خمینی (ره) از لحاظ فکری و جسمی در بین ما نیستند ولی فکر و اندیشه و راه امام هنوز باقی است. امام یک شخصیت زرین در تاریخ بودند و باقی خواهند ماند. امام با خدمات زیادی که برای مسلمانان انجام دادند در تاریخ ماندگار شدند و امروزه در خیلی از کشورهای جهان مانند پاکستان، ترکیه، نیجریه و ... از ایشان به نیکی یاد می شود. امام (ره) بنیانگذار ارزشهای اسلامی در عصر جاهلیّت مدرن بودند. امّت وسط و معتدل هدف اصلی امام بود. البته این اعتدال در زندگی امام (ره) کاملا مشخص و مشهود بود و ایشان در هر زمینه ای اعتدال را رعایت می کردند.

سه شاخصه مهم انقلاب و مبانی فکری امام(ره)

سخنران بعدی این همایش جناب آقای ظهوری سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ بود.  وی در بخشی از سخنانش شناخت کامل نسبت به مبانی فکری حضرت امام خمینی (ره) را برای رسیدن به وحدت و امّت وسط برای کشورهای اسلامی ضروری دانست و افزود: امروزه دنیا و بالاخص کشورهای اسلامی بیش از گذشته نیاز به شناخت مبانی فکری حضرت امام خمینی (ره) دارند. انقلاب و مبانی فکری امام (ره) سه شاخصه مهم داشت: 1. عقلانیت و اعتدال امام در دوران رهبری و قبل از رهبری. امام (ره) همواره مخالف تفرقه بین مسلمانان و کشورهای اسلامی بودند. اگر شخصیت امام به بلوغ کامل و تزکیه نفس نمی رسیدند نمی توانستند راههای نصرت و پیروزی را طی کنند. اخلاص و تواضع امام کلید ورود امام به قلبها و رمز موفقیت ایشان بود. 2. دومین شاخصه امام بعد معنوی ایشان بود که شامل اخلاق محوری، انتقادپذیری و اخلاص و توکل میشد 3. عدالت محوری نیز به عنوان سومین شاخصه امام (ره) باید الگویی باشد برای همه کشورهای اسلامی.

اظهارات عروس امام خمینی(ره)

سخنران بعدی این همایش خانم دکتر فاطمه طباطبائی (همسر مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی) بودند. ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به آیه 143 سوره مبارکه بقره به تشریح امّت وسط از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخته و افزود: با توجه به آیات قرآن کریم و تفاسیری که شده است، امّت وسط امّتی هستند که اشتراکهای دینی دارند و ایمان به پیامبر واحد دارند  و انسانها را به خوبی و وحدت دعوت می کنند. تعریف دیگر برای امت وسط این است که گروهی هستند که از افراط و تفریط پرهیز می کنند. در تفسیر دیگری گفته شده است که امت وسط شاهد و مشهود هستند یعنی واسطه بین پیامبر (ص) و مردم هستند و علما نیز این واسطه خواهند بود.

امّت وسط کسی است که خدا را بشناسد و خدا را بشناساند یعنی شاهد و مشهود باشد و پیرو حقیقی خدا و پیامبر (ص) باشد. امام خمینی (ره) همیشه می فرمودند: عالم محضر خداست. ایشان همیشه رفتار انسانی داشته و در عمل و گفتار دقت و نظم داشتند. امام می فرمودند: برای من شیرین تر است که بگویید خدمتگزار تا رهبر.

امّت وسط کسی است که به مردم راه درست را نشان بدهد و امر به معروف و نهی از منکر کند. اعتدال گرا و مصلح باشد. امام راحل همیشه سعی می کردند خیر و شر را به مردم بفهمانند. ایشان در راستای اهداف خود از همه چیز خود گذشتند. امام همواره برای رشد اخلاقی و فکری مردم و جامعه تلاش می کردند. ایشان تا پایان عمر اعتدال را رعایت می کردند چون افراط و تفریط رفتار شیطانی است.

از امام (ره) در مورد درست زندگی کردن سؤال شد، فرمودند: واجبات را انجام دهید و محرمات را ترک کنید. امام حتی در بحث عبادت هم می فرمودند باید تعادل را رعایت کرد و آهسته باید نفس را رام کرد.

ایشان می فرمودند: قرآن کتاب انسان سازی است پس هر کس می خواهد انسان باشد باید به آموزه­های قرآن کریم عمل نماید. قرآن عامل اتحاد و وحدت است. قرآن باید  بر قلب ها حکومت کند. آرمان قرآن حکومت عدل در سراسر جهان است.

سخنرانی رئیس اتحادیه علمای اروپا

آخرین سخنران این همایش حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و رئیس اتحادیه علمای اروپا بود.  وی در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از حضور پر شور همه شرکت کنندگان، بالاخص روحانیون محترم، از امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی فرا تاریخی یادکرد و افزود: امام شخصیتی فرا منطقی‌و فرا منطقه‌ای و فرا تاریخی‌است. در دنیا هر کسی‌که ندای‌عدالت و آزادی سر بدهد مورد اجابت قرار می‌گیرد. در خصوص آیه ۱۴۳ سوره مبارکه بقره و آیه ۷۸ سوره مبارکه حج که به بحث امّت وسط اشاره شده است باید جلسات متعددی برگزار کرد تا حق این آیات اداء شود. امام شخصی‌اعتدال گرا بودند. که البته متن خود قران هم همین است که می‌خواهد انسان را متعادل تربیت کند. آن هم در همهٔ حوزه‌ها  اعم از اخلاقی‌، رفتاری و نیز عملی‌و این موضوع از آموزه های مهم و جدّی قرآن کریم است. یک معنی‌دیگری که از این آیه شریفه می‌توان برداشت کرد همانطورکه مرحوم علامه طباطبایی نیز میفرمودند اینست که: پیامبر اکرم (ص) واسطه میان خدا و خلق است او وحی و قانون الهی را دریافت می کند و به انسانها آموزش می دهد و پس از پیامبر (ص) امامان معصوم (ع) نقش واسطه را دارند. چون امامان معصوم (ع) آشنای به زبان قرآنند باید واسطه میان پیامبر اکرم (ص) و مردم در تبیین آموزه های قرآن هم باشند و در حقیقت نمی توان قرآن و عترت را بر اساس سفارش پیامبر (ص) از هم جدا کرد و به همین جهت ظلم به یکی ظلم به دیگری را به دنبال خواهد داشت لذا آن نقش وساطت توسط امامان معصوم (ع) انجام می گیرد و پس از آن کسانی که به معارف قرآن و عترت نزدیک ترند. در عصر ما آن کسی که بیشترین سهم را در این خصوص داشته است امام خمینی (ره) بوده است. ایشان با جامعیّت علمی و معنوی و به عنوان یک رهبر الهی و مصلح دینی نقش محوری را در هدایت مسلمانان و بلکه آزادیخواهان عالم داشته اند. آن عارف واصل و فقیه اهل بیت (ع) توانسته اند نقش احیاگری آموزه های دینی را در این عصر با رویکرد جامع به دین داشته باشند.

از امام خمینی (ره) می‌توان به عنوان یک پیام رسان یاد کرد و نام برد.پیام رسان کسی‌است که در ابتدا پیام را درست، دقیق و جامع دریافت کند  و بتواند آن را خوب و کامل منتقل کند. خدا در قران کریم میفرماید، اگر می‌خواهید به راه سعادت برسید از خدا و پیامبر پیشی‌نگیرید. « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّـهِ وَرَ‌سُولِهِ » امام در احیای معارف اسلامی نقش وساطت را داشتند. امام در تمامی مباحث مربوط به انسان صاحب نظر بودند و خود در محضراستادان بزرگی چون مرحوم آیت الله شاه آبادی و مرحوم آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی به اخلاق و صفات الهی آراسته شدند.

 هرچند خود ایشان هم متخلق و عارف بودند. در نتیجه امام یک پیام رسان واقعی بودند. این پیام رسان باید از خیلی‌مسائل عبور کند. یک پیام رسان واقعی باید از ظوهر دنیوی بگذرد. امام در سفر من الخلق الی‌الحق که سفری به سمت توحید است از ظواهر و کثرات عبور کرده و به جایگاه یک موحد واقعی رسیدند.

امام در مقام نظر و عمل مراتب توحید را با سلوک علمی و عملی طی نمودند. در مرحله دوم به واسطه حق به مردم می‌رسند. یعنی سفر بالحق الی الحق. و می‌خواهند دانش الهی و توحید را به خلق برسانند. امام نقش تعلیمی و تربیتی خود را به بهترین شکل انجام داده اند.

 البته چنین شخصیتی‌باید ابتدا خود متحول شود تا بتواند مردم را متحول نماید. حضرت امیر  میفرمایند: اگر کسی‌قصد تربیت کسی‌را دارد باید از خود شروع کند و خود را تربیت کند تا به تقوا برسد. شهید مطهری در ملاقاتی که در فرانسه خدمت امام رسیده بودند، میفرمودند: امام را به ۴ ایمان یافتم:  1. ایمان به خدا 2. ایمان به راه 3. ایمان به هدف و مقصد 4. ایمان به امّتش

 

انقلاب امام، با انقلاب‌های دیگر فرق می‌کند. انقلاب امام دارای محتوای الهی بود. نگاه امام نسبت به دین یک نگاه حد اکثری بود به این معنا که در همه امور مربوط به انسان به او برنامه می دهد. ایشان از این طریق حاکم بر قلبها شدند و تفاوتشان با بسیاری از حاکمیت ها همین بود. زیرا بسیاری از حاکمیت ها، حاکمیت بر تن است. این انقلاب با انقلابهای دیگر به شکل ظاهری و محتوایی قابل مقایسه نیست و با فرمولهای امروز قابل فهم نیست و لذا برخی این انقلاب را بدون تعریف دانسته اند یعنی با ضابطه ها و قوانین انقلابهای دیگر دنیا قابل فهم و تعریف نیست.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در بخش دیگری از سخنان خود از امام خمینی (ره) یک مربّی و پیام رسان الهی یاد کرده و افزودند: امام خمینی (ره) هم معلم بودند و هم مربّی. ایشان به عنوان یک پیام رسان الهی به رسالت دینی و الهی خود عمل کردند و در اجرای آن با شجاعت وارد میدان شدند و از احدی به غیر از خدای متعال خوفی نداشتند. « لَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ»

ایشان با سلوک علمی و عملی بر کشور دل خود حاکم بودند و هیچگاه بر اساس هوی و هوس قدمی بر نمی داشتند و رضایت الهی را بر اساس وظیفه و تکلیف الهی بر همه چیز مقدّم می دانستند.

ایشان با هر طاغوتی مبارزه می کردند و با طاغوت در ایران که ظلم و ستم را بر مردم روا می داشت مبارزه کردند و انقلابی با تعریف و ادبیات دیگری غیر از ادبیات انقلابهای دیگر دنیا مانند آنچه که در فرانسه، روسیه و چین اتفاق افتاد پدید آوردند و می توان ادّعا کرد که انقلابهای دیگر بر اساس مدرنیته بوده است و انقلااب ایران اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و دینی بوده است.

امام راحل به عنوان یک مربّی واقعی هدایت می کردند که انسانها چگونه با طاغوت نفس مبارزه کنند. ایشان با مکتبشان تحوّلی عظیم در گرایدش به دین به معنای دقیق به وجود آوردند که امروزه در مراکز علمی و آکادمی دنیا شاهد جنبش دینی و بازنگری در همه حوزه های دینی هستیم.

امام (ره) اعتقاد به کرامت انسان را به عنوان اصلی ترین حقوق انسان می دانست و پایه حفظ کرامت و جایگاه شخصیت انسان را با مبانی معرفت شناختی و وجود شناختی صحیح انسان تفسیر و تبیین می نمودند. ایشان معتقد بودند همه انسانها بدون آن که تبعیض در بین آنها قائل باشد باید از واقعیت کرامت بهره مند گردند و نباید در حدّ شعار سخن حمایت از کرامت انسان را سرداد. این مراسم با شکوه با پذیرایی از کلیه شرکت کنندگان پذیرایی به پایان رسید.

منلبع: حوزه





  تعداد بازديدها: 1164


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
دستگیری اعضای شبکه شیطان‌پرستی در غربِ تهران
یادداشتی از: خانم مطهره شفیعی
نسخه خانم معاون برای مردان متمول
حمایت بشار اسد از رویکرد امارات در قبال جزایر سه گانه
یادداشتی از: عباس عبدی
نتيجه حمايت از وزير
یادداشتی از: دکتر مهدی قمشی/ استاد دانشگاه شهید چمران اهواز
چگونه با تغییر اقلیم کنار بیاییم؟
در حمایت از رژیم صهیونیستی
سران اتحادیه عرب حمله به کشتی‌های اسرائیلی را محکوم کردند
یادداشت:
اجلاس منامه و شعارهای بی‌پشتوانه
واکنش‌ها به مصوبه جدید مجلس
مخالفت حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی با تعطیلی روز شنبه
حسین علایی: نارضایتی در جامعه نشانه‌ فاصله گرفتن از تفکر امام است/ امام حکومت را خدمتگزار و تابع آراء مردم می‌دانست/ اگر مردم از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی هستند علامت این است که اقتصاد مورد نظر امام در جامعه فعال نشده است
یادداشتی از: ابوالفضل گرمابی
سقوط «پروژه عدالت»
یادداشتی از: مهرداد احمدی شیخانی
تبعات تکیه حکومت به مردم
دفتر دکتر حسن روحانی:
دستگاه قضایی تمام ابعاد پرونده فرش‌های سعدآباد را منتشر کند/ استراتژی دولت سیزدهم انحراف افکار عمومی از پرونده فساد چای دبش است
محمد مهاجری:
ما اصولگراها هر وقت رقیب جدی نداریم به جان خودمان می‌افتیم/ مجلس دوازدهم رئیس نخواهد داشت، مبصر خواهد داشت/ بعضی آدم‌ها به مجلس آمده‌اند که جبهه پایداری‌ها پیش آنها لیبرال حساب می‌شوند
نشست «ضرورت بازخوانی و تبیین اندیشه های امام خمینی برای نسل نو در ایران و جهان»؛
آیت‌الله احمد بهشتی: نباید بگذارید افکار و اندیشه‌های امام خمینی(س) در نوارها یا کتاب‌ها بماند/ آزاد ارمکی: باید در اندیشه‌های امام بازاندیشی کنیم/ کمساری: باید محتوای مناسب با ذائقه نسل جوان تهیه کنیم
حجت الاسلام ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم: حوزه علمیه قم نزدیک ۴۰۰۰ استاد دارد/ این‌ها آیا حاکی از یأس است؟/ اساتید حوزه با وجود فشارها روی معیشت شان، جایگاه خود را با تمام وجود حفظ می‌کنند/ آزادی بیان در حوزه در اوج است
پوستر:
این اشتباهات را در زمان سیل انجام ندهید!
گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند
یک وعده شکست خورده دیگر دولت رئیسی / بانک ها : پول نداریم وام ودیعه مسکن بدهیم
برای سرقت زیر ۲۰ میلیون پرونده تشکیل نمی‌شود !؛ مردم انتظار دارند اگر توانی وجود دارد صرف مبارزه با سارقان شود
نقش دامادها در دولت‌های مختلف
دامادهای خبرساز در پاستور

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:
اقتصاد با سفارش حل نمی‌شود
تصویر جدیدی از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی ایشان
وزیر کشور:
11 هزار و 500 شعبه برای رای‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس آماده است
امروز سعد اكبر است روزى كه دعا درحق فرزندان به اجابت ميرسد...
رهبر معظم انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم: انتخابات نشانه‌ی اراده و تصمیم‌گیری مردم است/ هر چه مجلس قوی‌تر باشد امکان کار در کشور بیشتر است/ اهمیت مرحله‌ی دوم انتخابات کمتر از مرحله‌ی اول نیست
گزارشی از مراسم رونمایی از کتاب «کارگزار صدیق»؛
سید حسن خمینی: امروز «انقلاب درونی» نیاز داریم/ بادامچیان: انقلاب ما مربوط به یک حزب، گروه یا قشر خاص جامعه نیست
در دیدار‌های جداگانه رئیس جهمور در قم مطرح شد
انتقاد جدی مراجع عظام تقلید از دولت بخاطر وضعیت اقتصادی مردم
روزنامه جوان : لوازم خانگی ایرانی، هم از دوبی گرانتر است، هم از محصولات خارجی بی کیفیت تر
اختصاصی:
سه پوستر آیینی در توصیف حضرت فاطمه (س)، حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع)
امیر حبیب‌الله سیاری: همه ابعاد شخصیت امام خمینی(س) پسندیده و درس‌آموز است/ استکبار نمی‌گذارد اجماع مسلمانان علیه اسرائیل شکل بگیرد/ عملیات «وعده صادق» نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد
تحلیل سیاسی هفته
بررسی نسبت حکمت عملی امام خمینی (ره‌) با اندیشه عرفانی و فلسفی ایشان؛
دکتر فاطمه طباطبایی: در امر به معروف، حقیقت جامعه را باید درک کرد/ حاج احمد آقا می گفت امام مردم را شناختند و مردم امام را خوب شناختند
کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم
حسین علایی: امام خمینی(س) حاکمیت را حق آحاد مردم می‌دانستند/ کاهش مشارکت مردم در انتخابات، یعنی اکثریت مردم سیاست‌های جاری کشور را قبول ندارند/ کسی که با رأی هشت درصد مردم به مجلس می‌رود که نماینده اکثریت مردم نیست
کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
حمله هوایی اسراییل به دفتر فرهنگی مقا‌ومت عراق در دمشق
ایجاد جامعه اسلامی بدون حاکمیت اسلامی امکانپذیر نیست
تأکید رهبر انقلاب بر معرفی ائمه به جهانیان/ اکثر ائمه در دنیای غیراسلام ناشناخته هستند
آیت‌ا... محسن غرویان*
شورای نگهبان افکار عمومی را قانع کند
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/2/24
پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 13952
تعداد بازدید دیروز: 25645
بازدید کل: 67625026
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.