امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 09 خرداد 1402 ساعت 00:12:49
نشست رسانه ای سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)؛
محمدعلی انصاری: امام بر خطاهای دستگاه های مختلف سرپوش نمی گذاشت/ عدالت باید در متن جمهوری اسلامی باشد/ از خودانتقادی نترسیم/ رسانه ها و مجامع فرهنگی ما حق امام را ادا نکرده اند/ کارگردانان حاشیه های سال گذشته بزرگداشت امام شناسایی شدند

نشست رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(دوشنبه 8 خرداد ماه) با حضور رسانه های داخلی و خارجی در حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه دستاورد ملموس زندگی سیاسی امام در جمهوری اسلامی خلاصه می شود، گفت: مبارزه جزء ذات مکتب سیاسی امام است اما امام قبل از اینکه با آمریکا درگیر شود، کتاب «جهاد اکبر» را می نویسد و می گوید اگر می خواهید در مبارزه با آمریکا موفق شوید اول باید خودتان را اصلاح کنید. انسان باید با تأسف بگوید که هنوز بعضی از ظلم ها به حقوق دیگران صورت می گیرد و تجاوز و زیاده خواهی وجود دارد. پس اگر 34 سال از رحلت امام یا بالغ بر 40 سال از نهضت امام می گذرد و مقام معظم رهبری می فرمایند امام روح جمهوری اسلامی است، باید کالبدشکافی کنیم که این روح در کجای جمهوری اسلامی است؟ و در استقلال، آزادی و سایر مسائل مهم مردم دنبالش باشیم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در نشست رسانه ای ویژه سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: خداوند بزرگ را سپاس می گذاریم که بار دیگر به ما توفیق داد بعد از محدودیت های کرونا و شرایطی که در کشور حاکم بود، شور و حال برگزاری مراسم بزرگداشت امام را در جای جای کشور عزیزمان شاهد هستیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تأکید کرد: قطعا در هر مناسبت مرتبط با حضرت امام توقع این است که درباره امام صحبت شود. درباره امام سه محور می تواند اساس بحث و گفت و گو باشد. محور اول خصوصیات و ویژگی های فردی امام، محور دوم اهداف و آرمان های بلند امام و محور سوم دستاورد ملموس مبارزه امام و یاران امام است؛ که جا دارد من در این جلسه به محور سوم بپردازم.

وی با اشاره به اینکه دستاورد ملموس زندگی سیاسی امام در جمهوری اسلامی خلاصه می شود، اظهار داشت: سؤال اساسی این است که پیام اصلی جمهوری اسلامی چیست؟ پیام اصلی جمهوری اسلامی بعد از رأی مردم و قبول حاکمیت اسلام، به نظر من رساترین پیام جمهوری اسلامی، رساترین پیام بعثت انبیاء است که خداوند می فرماید ما برای هر امتی در تاریخ و جهان و نسل انسان ها یک پیامبر فرستادیم و هدف و رسالت آن پیامبر عبادت خدا و اجتناب از طاغوت است.

انصاری یادآور شد: طاغوت در فرهنگ ما تا امروز و روزهای آغازین انقلاب به یک گروه خاصی تقریبا اطلاق می شد و وقتی می گفتند طاغوتیان یا طاغوت در ذهن مردم این طور جلوه می کرد که یک گروه ستمگر یا زیاده خواه هستند. اما در بیان مفسرین و در نظر حضرت امام طاغوت یعنی هر چیزی که مقابل حق باشد و به تعبیر امام طاغوت دارای دو ویژگی است؛ یک ویژگی درونی و یکی هم بیرونی. لذا هر انسانی در هر جایگاهی می تواند بخشی از طاغوت باشد. هر کسی که در زندگی فردی و سیاسی خودش از مدار حق و خدا خارج شد، به تعبیر قرآن و روایات و اهل بیت(ع) بخشی از طاغوت می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید دستاورد جمهوری اسلامی در همه صحنه ها عبادت خدا باشد، تصریح کرد: معنای عبادت این نیست که دائما انسان ها نماز بخوانند و روزه بگیرند؛ عبادت یعنی هر حرکت خیری که در جامعه اتفاق می افتد. هرگونه تخطی از حکم الهی در مکتب انبیاء و جمهوری اسلامی به معنای طاغوت است. اما طاغوت درجاتی دارد و یک موقع افرادی در اوج طاغوت هستند اما طاغوت های دیگری هم هست و رسالت جمهوری اسلامی این است که نقش طاغوت و غیرخدایی را از جامعه بزداید و هر انسان منصف دارای اندیشه پاک الهی هست در جامعه نگاه می کند ببیند هیچ چیزی جز حکم خدا در آن جامعه اجرا نمی شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دارای یک پیکر و یک روح است و امام روح جمهوری اسلامی است. من تأسف می خورم که برخی پیام های امام در مقاطع حساس صادر شده و شاید برای یک بار هم به گوش ما نرسیده است. یکی از درخشان ترین پیام های امام مربوط به روز 12 فروردین، یعنی روز جمهوری اسلامی، است. وقتی اعلام می شود اکثریت مردم ایران به جمهوری اسلامی رأی داده اند امام پیام مفصلی خطاب به ملت صادر می کنند که منشور جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: وقتی بالای 90 درصد رأی مثبت به جمهوری اسلامی داده شد، امام نگفتند کار تمام شد؟! وقتی ما پیام را مطالعه می کنیم انسان دچار حیرت می شود که امام چه خواسته هایی از ما دارد. امام در پیام روز 12 فروردین می فرماید باید تمام مسائل در ایران متحول شود و دانشگاه های پیوسته به مستقل تبدیل و فرهنگ و اقتصاد ما متحول شود. تمام چیزهایی که در حکومت طاغوت بود با استقرار حکومت اسلامی باید زیر و رو شود و مردم خودشان را اصلاح کنند و اشخاص ظالمی که هستند، دیگر ظلم نکنند.

انصاری افزود: امام به عنوان یک مراقب تیزبین، حساس و بسیار دوراندیش عملکردها را نگاه می کرد و اگر دولت، مردم و نیروهای انتظامی خلاف می کردند به آنها متذکر می شد. امام در مقاطع حساس چقدر کمیته، سپاه و دستگاه های امنیتی را مورد خطاب قرار می دهد؟ و در یک جاهایی بر سر آنها فریاد زدند که چرا هنوز بساط طاغوت در مملکت پهن است؛ دستور می دهند و مأمور تعیین می کنند که با فساد مبارزه کنند. مهمتر از همه اینها امام در یک سخنرانی با صراحت می فرماید من از ملت، جوانان و خانواده شهدا عذرخواهی می کنم و بالاتر از همه اینها با صراحت می گوید من از امام زمان(عج) و پیامبر اکرم(ص) عذرخواهی می کنم. به خاطر گزارش هایی که داده اند به مردم ظلم می شود یا مردم کمبود دارند.

وی گفت: شما می بینید که اگر دولت موقت خطا می کند او کنار می گذارد. دستگاه های دیگر اگر خطا می کردند امام سرپوش بر آنها نمی گذاشت. طاغوت تنها پهلوی و قدرت های زورگو نبودند و هر چیزی که خلاف اصول اخلاقی باشد طاغوت است و امام تذکر می دهد که نکند ما هم شامل طاغوت باشیم. هر جا هم مشکلی پیدا شد توجه کنند که از کجا نشأت گرفته و بدانند که از طاغوت کنند. به قول امام طاغوت درونی از رفیق بازی ها و هواهای نفسانی است و بیرونی هم همان سیاست های غلطی است که ممکن است دشمنان و دوستان ناآگاه به ما تحمیل کنند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به آیات آیة الکرسی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی میراث امام است. تمام نامه ها، احکام، بیانات و سخنان امام حول این دو محور است که جامعه را از زشتی ها پاک کند و اصول الهی و انسانی را به جامعه تعلیم بدهد. سؤال این است که ما چقدر با اهداف امام نزدیک شده ایم و خودمان را تطبیق داده این یک مبحث بسیار مهم و تعیین کننده ای است که در تجلیل از امام باید به آن بپردازیم. باید ببینیم امام از جامعه ما چه می خواست؟ امام از مسئولین و تأثیرگذاران چه می خواست؟

وی با تأکید بر اینکه عدالت باید در متن جمهوری اسلامی باشد، افزود: مبارزه جزء ذات مکتب سیاسی امام است اما امام قبل از اینکه با آمریکا درگیر شود، کتاب «جهاد اکبر» را می نویسد و می گوید اگر می خواهید در مبارزه با آمریکا موفق شوید اول باید خودتان را اصلاح کنید. انسان باید با تأسف بگوید که هنوز بعضی از ظلم ها به حقوق دیگران صورت می گیرد و تجاوز و زیاده خواهی وجود دارد. پس اگر 34 سال از رحلت امام یا بالغ بر 40 سال از نهضت امام می گذرد و مقام معظم رهبری می فرمایند امام روح جمهوری اسلامی است، باید کالبدشکافی کنیم که این روح در کجای جمهوری اسلامی است؟ و در استقلال، آزادی و سایر مسائل مهم مردم دنبالش باشیم.

انصاری اظهار داشت: باید بپذیریم و از خودانتقادی نترسیم از اعتراض به خودمان واهمه نداشته باشیم. در فضاسازی ها دشمنان می گویند جمهوری اسلامی همین است و خواسته امام از جمهوری اسلامی این است. به جای اینکه آنها قضاوت کنند، ما از خودمان انتقاد کنیم. البته با قاطعیت می گویم هیچ کشوری در دنیا نیست که مردم به این اندازه برای انتقاد آزاد باشند و هیچ کشوری نیست که نماینده مجلس آن انتقاد کند و مورد بازخواست قرار نگیرد.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم بگوییم امروز باب انتقاد بسته شده اما بعد از انتقاد باید دنبال اصلاح رفت. اگر مردم فقیر و ناتوان هستند؛ ببینیم درد مردم از کجا شروع شده و از کجا برطرف می شود؟ ناهنجاری ها ریشه در کجا دارد؟ چرا بعضی از تعدی ها و تجاوزات در خیابان ها و منظر مردم علنی رخ نشان می دهند؟ تجلیل واقعی از امام این است که یک شعار محوری تعیین و مردم ذیل آن تلاش و تجزیه و تحلیل کنند که این شعار چگونه باید محقق شود؟ رفع ظلم و بی عدالتی به چه معنا است؟ تدبیر امور به چه معنا است؟ اتحاد مردم به چه معنا است؟

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تأکید کرد: گویندگان، نویسندگان و رسانه ها بحث کنند که معنای «امام روح جمهوری اسلامی است» چیست؟ چه کار باید بکنیم که این روح در جمهوری اسلامی تقویت شود و همچنان باقی بماند و ارادت به امام شعاری نباشد؟ امام بر دل ها حکومت می کرد و الآن هم بر دل ها حکومت می کند. امام بر جان ها حکومت می کرد که مردم جان خودشان را در راه اسلام فدا می کردند. مبارزه با آمریکا و اسرائیل اصل است اما در جامعه باید ببینیم آیا الفت، انسجام و همدلی در جامعه ما هست؟ آیا بعد از حوادث سیاسی بعضی شخصیت های سیاسی را از دست ندادیم؟ بعضی حرکت های ما شتابان و عجولانه نیست؟ بعضی از هتک حرمت ها خدایی است؟ یک مسلمان به راحتی اجازه دارد که آبروی مسلمان دیگر را ببرد؟!

وی یادآور شد: درباره راه و مکتب امام و رهبری، به همین صورت شعاری هم کم کار کرده ایم. کسی فکر نکند از امام و رهبری در کشور تصویر زیاد هست و زیاد کار می شود. در دنیا میلیاردها دلار هزینه در تبیین اندیشه خودشان می شود. گوش فلک را از تبلیغات خودشان کر کرده اند؛ آن هم ارزش هایی که به درد زندگی انسان نمی خورد. حالا یک کسی بگوید چرا سالگرد امام می گیرید؟ امام نیاز ندارد ولی ما از خدا آموخته ایم که به پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) درود بفرستیم. کسی برای امام کار زیادی نکرده است.

انصاری افزود: ما نمی خواهیم باب گله را باز کنیم. ولی باید بگوییم رسانه ها و مجامع فرهنگی ما حق امام را ادا نکرده اند. بعضی ها می گویند مؤسسه نشر آثار امام چه کرده است؟ یعنی مؤسسه نشر آثار امام با یک بودجه اندک باید کل مشکلات جهان اسلام را حل کند؟ اگر بخواهیم روح جمهوری اسلامی زنده باشد، که زنده هست، باید در همه چیز ما ملموس باشد و در کتاب ها خلاصه نشود. اگر کسی بگوید امام نیاز به این کارها ندارد، من می گویم این تفکر یا جاهلانه است و یا می خواهند تفکر امام در جامعه کمرنگ شود. البته هیچ موقع نگفته ایم برای امام خرج بی مورد کنید. تمام صداهای رسانه ای دنبال این هستند که صدای امام و آرمان امام از یاد برود.

وی اظهار داشت: مکتب امام مکتب انسان ساز و تحول آفرین است؛ روشن فکران و دانشگاهیان به امام افتخار کنند که یک تحول بنیادی در دنیا ایجاد کرده و هیچ کسی به اندازه امام نتوانسته در دنیا تأثیرگذار باشد. همین که دائما از امام حرف می زنند موج تأثیر امام است. امام که حرف شخصی نداشت و از خدا می گوید. اما ما موظفیم این رهبر انقلاب آفرین و تحول بخش را در جامعه انسانی پاس بداریم؟ چرا فقط در یک مناسبت؟ البته شاکر خدا هستیم که امروز ملت ما همان ملتی است که امام 12 فروردین به کشور آمد و همان ملتی است که 14 خرداد امام را بدرقه کرد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: در همان روز نخستین ثبت نام برای حضور در مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)، متولیان امر به ما می گویند ثبت نام پر شده و هر مناسبتی نشان می دهد که ملت پای این انقلاب ایستاده اند اما بحث ما این است که امروز روح امام و حقیقت امام امروز به نسل جوان رسیده است؟ این جوانی که به خیابان می آید و حرکت هنجارشکنانه انجام می دهد، آیا رسانه های ما مقصر نیستند؟ آیا ما مقصر نیستیم که در عملکردها جمهوری اسلامی را بد معرفی کرده ایم؟ مراسم سالگرد امام باید مراسمی باشد که مردم در سراسر دنیا جمع شوند و بار دیگر منشور جمهوری اسلامی را بازخوانی کنند و خودشان را مورد نقد خیرخواهانه قرار بدهند البته آن جایی که دشمنان دارند بر ما حوادثی را تحمیل می کنند می گذاریم به حساب اینکه در همه دولت ها بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه امام مظهر همه خوبی ها بود، اظهار داشت: قلب امام برای همه مستضعفین جهان می تپید. ما هنوز به آرمان امام نپرداخته ایم. خواسته امام این است که در همه دنیا بسیج مستضعفان شکل بگیرد. آزادی انسان ها و دفع ظلم آرمان امام است. ولی چیزی که متوجه کارگزاران و رسانه های ما است این است که از امام غافل نشوند. این جزء افتخارات ما است که در زیر چتر جمهوری اسلامی در سنگر اول دفاع از ارزش ها باشیم، کسی هم به شما نمی گوید نقد سازنده نداشه باشید.

انصاری گفت: امروز اگر خیرخواهان و مصلحان جامعه ما نگرانی دارند، نگرانی آنها به جا است؛ اگر از تفرقه نگرانی دارند، این نگرانی به جا است. اگر دغدغه نان مردم و اعتلای کشور را دارند، دغدغه های به جا است و هیچ کس نمی تواند بگوید ما در جمهوری اسلامی کمبود نداریم. آیا در کلمات رهبری زبان نگرانی و دغدغه مشاهده نمی کنید؟ نمی بینیم که بعضی وقت ها به مسئولین عتاب می کنند؟ پس دغدغه داریم و اگر کسی حرفی می زند از سر دغدغه است و جمهوری اسلامی

وی با تأکید بر اینکه امام الآن هم زنده است و ما را می بیند، تصریح کرد: امام یک شخصیت سیاسی تنها نیست؛ امام یک شخصیت عرفانی بلند آوازه ای است و اعتقاد من این است که آوازه امام در آسمان ها بلندتر از زمین است. کسانی که اهل معرفت و کرامت هستند می دانند امام اسلام را از حلقوم چه کسانی بیرون آمده و کسانی که دردمند هستند می دانند امام چه پتکی بر سر طاغوت زد. ما نباید این افتخارات را دست کم بگیریم. هرچه امروز جمهوری اسلامی نقص داشته باشد متوجه ما است و امام در روز 12 فروردین می فرماید خودتان را متحول کنید.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جزئیات مراسم سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: امسال مراسم بزرگداشت امام را برای تجلیل از امام و جمهوری اسلامی که به دنیا بگوییم این خواب را به گور خواهید برد که یک روزی جمهوری اسلامی نباشد. جمهوری اسلامی با اقتدار در همه جای دنیا هست، چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند. اسلام باید حکومت کند و مردم هم در جای جای جمهوری اسلامی باید نقش داشته باشند. بعد هم بستر فراهم شود که از سخنان رهبر عزیز انقلاب اسلامی بهره ببریم. همواره خودم یکی از مشتاقانی هستم که سخنان رهبری در روز 14 خرداد را بشنوم چون هر گاه ایشان از امام سخن گفته اند باب معرفتی برای ما باز شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که مراسم بزرگداشت امام با شکوه برگزار شود، افزود: الحمدلله مقدمات این کار فراهم شده است. من از رئیس جمهوری تشکر می کنم که دستوری به همه دستگاه ها صادر کردند و نماینده ویژه ای را در ستاد مرکزی بزرگداشت امام منصوب کرده اند. ما کارهای خودمان در ستاد مرکزی را از ماه ها قبل آغاز کرده ایم و کمیته های سه گانه ما کارهای حوزه های مختلف را آغاز کرده اند و تقریبا کارهای اساسی و عمده ای که در بخش های مختلف داشته ایم در حال نهایی شدن است و برنامه ریزی ها به خوبی انجام شده است. دستورات لازم برای اعزام جمعیت ها به تهران که عاشقانه می خواهند

انصاری اظهار داشت: در مراسم امسال به طور رسمی و تا امروز بالغ بر 700 هزار نفر جمعیت از سراسر کشور ثبت نام کرده اند و بیش از این درخواست داریم که ما وسیله رفت و آمد آنها به تهران را فراهم کنیم و متأسفانه ما وسیله حمل و نقل به اندازه کافی برای انتقال مردم به تهران نداریم. جمعیت های زیادی بنا دارند امسال برای اولین بار به صورت خودجوش و با خودروهای شخصی در مراسم شرکت کنند و ما برای این بخش از مردم پارکینگ هایی در نظر گرفته ایم و ان شاء الله بستر حضور آنها فراهم شود. حدس ما این است که حداقل بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر در مراسم 14 خرداد شرکت کنند. پذیرایی از این مهمانان را از شروع حرکت آنها تا رسیدن به تهران و استقرار آنها با ستاد مرکزی بزرگداشت امام است.

وی افزود: دستگاه های مفصلی در پیرامون حرم آماده انجام وظیفه هستند و قرارگاه شهید فهمیده با جمعیتی بالغ بر 20 هزار کارهای لازم را انجام می دهند. شهرداری تهران در پیرامون حرم مستقر شده و همه آماده پذیرایی از مردم در روز 14 خرداد هستند. کارهای فرهنگی بسیار خوب و مهمی اتفاق افتاده و برنامه های تولیدی مفصلی از دیدگاه های حضرت امام آماده کرده ایم و مستندهای خوبی برای فضای مجازی و تلویزیون آماده شده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: امسال بالغ بر 300 نفر مهمان از کشورهای مختلف داریم و جمعیت های مختلف از کشورهای همسو با جمهوری اسلامی مثل لبنان، عراق، سوریه، فلسطین، پاکستان و آسیای جنوب شرقی در مراسم بزرگداشت امام داریم. در مراسم امسال مثل همه سال های گذشته سفرای مقیم در ایران و همچنین نمایندگان نظامی آنها در مراسم شرکت می کنند. مراسم اصلی ما روز 14 خرداد از ساعت هشت صبح در حرم حضرت امام با قرائت آیاتی از قرآن و عزاداری مداحان  خیرمقدم و سخنرانی یادگار حضرت امام آغاز می شود و سپس همگان به استقبال سخنرانی مهم مقام معظم رهبری خواهیم رفت. شب 14 خرداد هم برای اینکه به استقبال مراسم برویم، بعد از نماز مغرب و عشا برنامه رسمی داریم که با مداحی شروع می شود و سخنران رسمی ما جناب آقای دکتر رئیسی هستند.

وی افزود: در مراسم امسال همانند سال های گذشته ادیان الهی به صورت رسمی و داوطلبانه شرکت می کنند و بعد از ظهر امروز رهبران ادیان الهی میثاق با امام را در حرم مطهر دارند. صاحبان ادیان الهی در کلیساها و مراکز خودشان به نام امام مراسم رسمی دارند و از طرف آنها شما را دعوت می کنیم در این مراسم ها هم شرکت کنید. امام عزیز ما تنها امام مسلمین نیست؛ امام افرادی هم هست که دین دیگری دارند اما افکار امام را دوست دارند.

انصاری با اشاره به برنامه های فرهنگی سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: ان شاء الله کاری خواهیم کرد که مراسم در کمال نظم و آرامش برگزار شود و برای هر موضوعی که مورد نیاز مردم باشد یک تیم به کار می گیریم. آتشنشانی در حرم خدمات گسترده ای دارد و اورژانس در جای جای حرم مستقر هستند و هلال احمر کارهای خاصی را دنبال می کنند. تقریبا تمام ظرفیت شرکت اتوبوسرانی تهران در شب 14 خرداد و روز 14 خرداد برای رفت و آمد مردم به حرم امام بهره خواهند گرفت و تاکسیرانی تهران خدمات صلواتی به سمت حرم امام خواهد داشت.

وی تأکید کرد: امسال برخلاف میل، اراده و تبلیغات دشمنان شاهد یک مراسم عظیم و با شکوه خواهیم بود و از امروز تا 14 خرداد حرم شاهد حضور طیف های مختلف مردم است و در حسینیه جماران هم برنامه های مختلفی داریم و ان شاء الله برنامه اصلی و خاص ما همان روز 14 خرداد خواهد بود. رسالت اصلی برنامه های ما در سراسر کشور با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. امیدواریم خداوند توفیق بدهد که ما خادم مردم و پیروان امام و رهروان راه رهبر معظم انقلاب باشیم. در روز 14 خرداد از نقطه صفر مرزی در رصد نیروهای امنیتی است و افتخار ما این است که تاکنون دشمنان انقلاب نتوانسته اند کمترین خدشه ای به چهره این مراسم بزرگ وارد کنند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در پاسخ به سؤالی در خصوص پیگیری توهین به یادگار امام در مراسم سی و سومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: این یکی از خواسته های ما بود و بعد از مراسم به جد از دستگاه های مسئول درخواست کردیم، رهبری تأکید کردند و رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی قضیه را مطرح کردند و گروه های مختلف قضیه را پیگیری کردند و به تعبیری کارگردانان صحنه سال گذشته حاشیه های بزرگداشت امام شناسایی شدند و مشخص بود که با انگیزه بی نظمی به آنجا آمده بودند و به صورت کلی به ما فرموده اند که این پرونده را پیگیری کرده ایم و با مسببین آنها برخورد شده است. بعضی از آنها فریب خورده بودند و بعضی هم خودجوش بودند.

وی تأکید کرد: من خیانت به اسلام، پیامبر(ص) و رهبری می دانم که کسی بخواهد در متن این مراسم کاری کند که خلاف راه و رسم اخلاقی باشد. قطعا بدانید هرکسی این کار را کند در راه طاغوت حرکت کرده است؛ آثار آن بسیار بد خواهد بود و ما آرزو داریم در نظام ما این مسائل در هیچ مراسمی شکل نگیرد. چه کسی نفعی می برد که کسی بخواهد مراسمی را تخریب کند؟! حتما دستگاه های ذی ربط بعد از این به شدت جلوی این کارها را خواهند گرفت.

انصاری در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص حضور مهمانانی از محور مقاومت در سی و چهارمین بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: همه جریان های مقاومت متقاضی حضور هستند ولی متأسفانه ما امکانات و شرایط لازم را برای استقبال از همه آنها نداریم. ولی اطمینان دارم که از کشورهای همسوتر محور مقاومت مثل فلسطین، لبنان، عراق و امثال اینها مهمانانی خواهیم داشت.





  تعداد بازديدها: 673


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
کمی با سازوکار حیرت‌انگیز و معجزه‌وار بینایی و چشمان خود آشنا شوید
افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر ضدایرانی بیشتری را تصویب کرد
زیباترین مسجد جهان
وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
پناهیان: مساله حجاب با ساخت ۲ تا سریال قابل حل است/ باید نیروهایمان را برای پولدار شدن تربیت کنیم/ حق نداریم از نظر اقتصادی گدا باشیم
انتقاد روزنامه اطلاعات از کتمان تخلف چای دبش، حضور صدیقی درنمازجمعه، راه اندازی دوباره گشت ارشاد و.../عشق یکطرفه نمی‌شود؛ مسئولین هم مردم را دوست
معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:
به محضِ اینکه صهیونیست‌‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد
بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
جایزه خوش خدمتی پادشاه اردن
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
یادداشتی از: محسن هاشمی رفسنجانی
واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
خبر مهم پلیس راهور؛ جرائم رانندگی تا ۵۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند
در مراسم بزرگداشت شهدای حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق؛
سیدحسن نصرالله: رهبر انقلاب و مسئولین ایرانی تصمیم قاطع گرفته‌اند که پاسخ ایران به اسرائیل مستقیم باشد
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
توصیه‌ مهم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی
۹ مبنای فقهی برای اثبات اول ماه قمری
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 12801
تعداد بازدید دیروز: 43178
بازدید کل: 66540421
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.