امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 24 دي 1401 ساعت 23:21:27
یادداشتی از: معصومه ابتکار
حضرت زهرا (س) الگویی الهام بخش برای نسل‌ها مقابل استبداد و جهل مقدس

شخصیت حضرت زهرا (س)، شخصیتی جامع و الهام بخش بوده که مقابل استبداد، جهل مقدس و پیرایه هایی که سعی می شد بر اسلام زده شود، همچنین انحرافات در رفتار و افکار مسلمانان ایستاد و آگاهی بخشی کرد. ایشان با شناخت، درک عمیق، قدرت تحلیل و بیان قوی که داشت مسائلی را مطرح کرد که بیانیه و مانیفستی برای همه بشریت و آیندگان است.

جماران: هدف بزرگداشت دختر پیامبر اکرم (ص) در صورتی تحقق می یابد که ابعاد شخصیتی او آنگونه که بوده، طرح و درک شود. حضرت زهرا (س) الگویی الهام بخش برای نسل هاست اگر به درستی شیوه زندگی، افکار و منش او شناخته و معرفی شود.

اما متاسفانه تفاسیر و برداشت های محدود متاثر از دیدگاههای غلط یا سطحی سبب کم توجهی جوانان و به خصوص دختران امروز نسبت به الگو بودن آن بانو شده است. در حالیکه اگر همه وجوه زندگی حضرت زهرا س مورد تاکید قرار گیرد-و نه فقط ابعاد اندک- و تحریف ها و برداشت های نادرست از او شناخته و مورد نقد قرار گیرد، بی تردید از دایره شعار خارج و به شعور مخاطب راه خواهد یافت.

بسیار دیده می شود متعصبان متظاهر چنان از فاطمه زهرا (س) می گویند که قابلیت تبعیت از او را منتفی می کنند. در حالی که با نگاه آگاهانه، بانویی را می بینیم که متکی بر دانش و معنویت و آزادگی، با هجمه های ویرانگر اعتقادات و محدود کردن آزاد اندیشی عصر ظهور مقابله می کند. او نگران انسان هایی است که با عشق به رهایی از هر چه غیر خدا، اسلام آوردند ولی اینک راه از بیراه در میان طوفان های روزگار قابل تشخیص نیست. حالا اوست که باید فانوس در دست راه را بنمایاند؛ او که از کودکی به خاطر مسئولیت پذیری اش "ام ابیها" خوانده شد، که مادرِ پدر بود و التیام بخش دردهای پیامبر و از نوجوانی آگاه و حساس به مسائل جامعه اش.

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را که مرور می کنیم آکنده از انتخاب های درست است؛ از جمله انتخاب همسری چون علی (ع). اما انتخاب های او که سبب بالندگی و تعالی اش شدند، مورد بحث و بررسی قرار نمی گیرد. نقشی که دختر پیامبر اسلام در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه آن روز داشت هم مورد کنکاش قرار نمی گیرد.

او نسبت به آگاهی بخشی جامعه حساس و فعال بود. از جمله می دانیم در برابر اتفاقات پس از رحلت پدر گرامی اش، واکنش مناسب نشان داد و از موضع حق طلبی برای زدودن پیرایه هایی که با سرعت به نام اسلام در حال گسترش بود، اقدام کرد. می دانیم که همه تلاشش را به خرج داد تا از شکل گیری جریانی معیوب در حکومت جلوگیری کند. با امام علی (ع) می رفت و با انصار و دیگر گروهها گفتگو می کرد چرا که. اعتقادش به  گفتگو با جامعه در مورد بحران ها و چالش های موجود بود و اینکه باید مسائل تبیین و حل شود.

او در مقابل اجبار حاکمیت برای گرفتن بیعت و روش های نادرستی که اعمال می شد، به عنوان دختر پیامبر واکنش نشان داد و ساکت ننشست. سخنرانی حضرت در مسجد مدینه موید این ادعا و نماد تاریخی ایستادگی در مقابل انحراف و ژرف اندیشی است.

سخنان زهرا (س) با مباحث فلسفی که نشانگر تسلط، درک و اشراف او نسبت به مفاهیم عالی مانند عالم وجود و خلقت بود، آغاز شد و با هشدار نسبت به سرنوشت جامعه و عبرت های تاریخی ادامه یافت. اینکه انسان ها و جوامع باید از اشتباهات گذشتگان درس بگیرند و نسبت به وقایع پیرامونی حساس و آگاه باشند.

او نگران بود و در این خطبه هشدار داد که اگر بخواهند به نام دین، مسیر دنیاطلبی و قدرت پرستی را دنبال کنند، و در واقع دین را برای مقاصد خودخواهانه سپر کنند، در مسیر خطرناکی گام نهاده اند، زیرا عدالت و شرافت آسیب خواهد دید.

این سخنان مهم و تاریخ ساز از زبان آن بانوی جوان، لرزه بر اندام متعصبانی انداخت که خود را سردمدار دین دانسته و البته تحمل شنیدن صدای یک زن را هم نداشتند؛ کسانی که نسبت به حضور زن و مشارکت زنان در مسایل اجتماعی و سیاسی موضع داشته و دارند. اما فاطمه س جسورانه و شجاعانه می آید و  در مسجد مدینه حرف هایش را می زند و ترسی از تهدیدها، تخریب ها و آسیب هایی که ممکن است برای خود و خانواده اش پیش آید، ندارد.

می خواهم بر این نکته تاکید کنم که شخصیت حضرت زهرا (س)، شخصیتی جامع و الهام بخش بوده که مقابل استبداد، جهل مقدس و پیرایه هایی که سعی می شد بر اسلام زده شود، همچنین انحرافات در رفتار و افکار مسلمانان ایستاد و آگاهی بخشی کرد. ایشان با شناخت، درک عمیق، قدرت تحلیل و بیان قوی که داشت مسائلی را مطرح کرد که بیانیه و مانیفستی برای همه بشریت و آیندگان است.

باید وارث اندیشه او بود، که نیازمند نگاه و روش او هستیم؛ ما که بعد از ۱۴ قرن تلاش کردیم رویکرد دینی را در حوزه های سیاسی و اجتماعی تجربه کنیم و پس از مدتی به مشکلات، آزمایش ها و چالش هایی دچار شدیم که حضرت مورد اشاره قرار دادند.

مبتلا شدیم؛ چون خیلی از اوقات مشکلات را با سواستفاده از سپر مذهبی پنهان کردند تا مردم ذات واقعی مسائل را متوجه نشوند، نخبگان هم در بسیاری موارد سکوت کردند. در حالیکه اگر هوشیاری و وفاق برای حل مسائل بود، کار اینگونه سخت نمی شد.

نشانه ای از صدای حق طلبی زهرای اطهر و ندای بازگشت به اصالت دین او در مسجد مدینه را ما در تاکید امام خمینی بر اسلام ناب تجربه کردیم که انحراف از آن را منشاء مشکلات می دانست. از همین رو هنوز پژواک صدای زهرا (س) در تاریخ جاریست و می تواند الگوی حق طلبی و آزادی خواهی زنان و مردان معاصر باشد. الگویی در ابعاد فردی و اجتماعی و تعالی فکر و روح، از بعد خانوادگی گرفته تا انتخاب هایی درست و تلاش برای اعتلاء جامعه تا رهبری و نقش آفرینی در  مجاهدت ها.

آنچه فاطمه زهرا (س) در مسیر آگاه سازی و حمایت از دعوت دین نوپای اسلام و حفظ اصالت آن انجام داد و تلاش های سیاسی و اجتماعی او برای مقابله با انحراف ها، استبداد و مظالمی که رواج می یافت، چراغ راه تمام انسان هایی است که دغدغه ی زندگی بهتر بشریت را دارند.

شخصیت الهام بخش و پاکی روح و ضمیر او، انرژی مثبت و نوری است که راه انسان سرگشته امروز را روشن می کند و مسیر رهایی را نشان می دهد.





  تعداد بازديدها: 1051


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 18756
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65644793
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.