امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 آبان 1400 ساعت 20:31:25
یادداشتی از: دکتر رحیم عبادی (عضو هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان)
وزیری که صلاحیت فنی ندارد!

ماجرای انتخاب و معرفی وزیر برای آموزش وپرورش از سوی جناب آقای رئیسی قابل توجه است بعد از آن همه سروصدا و تبلیغات برای تحول و استقرار گام دوم انقلاب ناگهان فردی برای آموزش وپرورش معرفی می شود که ضمن احترام به ایشان، کمترین تناسبی با ادعاها و انتظارات وعده داده شده ندارد از جمله:

۱- براساس آیین نامه اجرایی انتصاب مدیران مدارس مصوبه اخیر جلسه ۹۹۷ شورای عالی آموزش وپرورش مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۸ افرادی می توانند به عنوان مدیر مدرسه انتخاب شوند که علاوه بر سه صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه ای قابل سنجش و مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با مدیریت آموزشی حداقل باید هشت سال سابقه کار آموزشی که سه سال آن در سمت معاونت در دروه تحصیلی در مدرسه باشد داشته است.؛ بنابراین اگر ایشان برای مدیریت مدرسه پیشنهاد شود، براساس آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش وپرورش شرایط احراز حتی مدیریت یک مدرسه را ندارد.

۲- بنا بر راهبردهای امام و رهبری مسئله آموزش وپرورش مسئله اول در جمهوری اسلامی است. از سوی دیگر نهاد آموزش وپرورش مهم ترین نهاد تعلیم و تربیتی کشور است و مسائل اصلی و اول در کشور نیازمند آدم های باتجربه، دانا، توانا و راهبردی است. چگونه می توان سرنوشت راهبردی ترین مسئله کشور و راهبری بزرگ ترین نهاد تعلیم وتربیتی ایران را به افراد کم تجربه و مبتدی سپرد؟

۳- وزارت آموزش وپرورش از حیث کمی حجیم ترین، گسترده ترین، فراگیرترین، پیچیده ترین و اجتماعی ترین نهاد اجرائی کشور است. آیا آقای رئیس جمهور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می دانند که وزارت آموزش وپرورش ۱۸ معاونت و سازمان تابعه دارد که هریک از معاونت ها و سازمان های تابعه به اندازه چند وزارتخانه در کشور است؟ آیا می دانند فقط اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش ۲۸ نفرند؟ آیا می دانند تعداد ادارات آموزش وپرورش بیش از ۷۵۰ منطقه و شهرستان و تعداد مدارس ۱۱۰ هزار واحد آموزشی است؟ آیا می دانند تعداد معلمان و کارکنان آموزش وپرورش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است؟ آیا می دانند میزان بودجه سالانه آموزش به اندازه یک چهارم بودجه کل دستگاه های اجرایی کشوراست؟ چگونه رئیس جمهور محترم و نمایندگان مجلس مجاب خواهند شد که اداره بزرگ ترین نهاد آموزشی کشور را که بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز تحت مدیریت دارد به کسی واگذار کنند که حتی شرایط احراز مدیریت یک مدرسه را ندارد؟

۴- آموزش وپرورش امروز با معضلات و بحران های جدی مواجه است؛ مسائلی که به دلیل فقدان اهتمام دولت ها و مجالس گذشته به مسائل مزمن و تا حدودی غیرقابل حل بدل شده است، از قبیل معضلات کیفیت آموزش، ترک تحصیل حدود ۹۵۰ هزار نفر، کاهش کیفیت مدارس دولتی، تنوع بیش از حد مدارس، فقدان اثربخشی و کارآمدی منابع انسانی، مصرفی شدن دستگاه آموزش وپرورش و گرفتار در مسائل روزمره و فقدان برنامه های توسعه و آینده نگر و از سوی دیگر مسائل کمی از قبیل مشکلات معیشتی و حقوق بسیار پایین معلمان، بلاتکلیفی طرح رتبه بندی معلمان، فقدان بودجه حداقلی و سرانه برای اداره مدارس، فضاهای فرسوده آموزشی  افت شدید فضاهای ورزشی و پرورشی از جمله این مسائل است. حل معضلات بنیادی و مزمن و بحران های پیش رو الزامات تصدی وزارت آموزش وپرورش توسط مدیر متناسب با این چالش هاست. فرد معرفی شده فاقد حداقلی شرایط لازم برای این مسئولیت است.

۵- امروز کشور با معضلات اساسی مانند اشتغال و بی کاری، معضلات اخلاقی و تربیتی، مهارت های اجتماعی و زندگی، نحوه زیست اخلاقی در فضای مجازی و... مواجه است. کیست که نداند حل بسیاری از این معضلات در گرو اهتمام ملی و همه جانبه به امر آموزش وپرورش جامعه است. فقدان مهارت لازم در زمینه اشتغال برای یک دانش آموخته دانشگاهی منشا آن را باید در آموزش وپرورش عمومی و عالی دانست. متاسفانه غفلت های گذشته از آموزش وپرورش ریشه بسیاری از نابسامانی های امروز است، سپردن سرنوشت آموزش وپرورش به افراد کم تجربه نه تنها مشکلات اساسی کشور را حل وفصل نمی کند بلکه بر معضلات گذشته می افزاید.

۶- از دستاوردهای بزرگ انقلاب در۴۰ سال گذشته تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد توسط دانشگاه های داخلی و دانشگاه های وابسته به آموزش وپرورش در حوزه تعلیم وتربیت و مدیریت آموزشی است. امروزه آموزش وپرورش در درون خود برخوردار از صدها متخصص تعلیم وتربیت و مدیران آموزشی باتجربه و داناست. بیش از ۳۰ سال است که درآموزش وپرورش شرایط احراز شغل برای دبیران مدارس، کارشناسان و مدیران آموزش وپرورش اجرایی شده است.

 آموزش وپرورش که تامین کننده نیرو برای همه دستگاه های اجرایی است، چطور از تامین یک وزیر از درون خود ناتوان باشد. به نظر می رسد اشکال در جای دیگری است. چنانچه رویکرد دولت جناب آقای رئیسی شایسته سالاری باشد نه خویشاوندسالاری و رابطه سالاری قطعا فرد نامبرده برای آموزش وپرورش پیشنهاد نمی شد، زیرا آموزش وپرورش در درون خود برخوردار از هزاران فردی مشابه ایشان است، اما متاسفانه برخلاف ادعاها رابطه سالاری جایگزین شایسته سالاری شده و این بزرگ ترین توهین و بی احترامی به خانواده بزرگ معلمان و فرهنگیان سراسر کشور است. ۷- وزیر آموزش وپرورش آن گاه شایسته تصدی وزارت بوده و می تواند موفق باشد که مورد حمایت بدنه و نخبگان آموزش وپرورش باشد. مخالفت تشکل های اصلی فرهنگیان با معرفی ایشان و عدم همراهی جامعه فرهنگیان دلیل روشنی بر عدم اهلیت ایشان برای این مسئولیت است. وزارت آموزش وپرورش یک سازمان فرهنگی و آموزشی است نه دستگاه اداری و پذیرش جامعه فرهنگیان شرط اولیه برای کسب موفقیت است. آنچه این روزها از صداهای معلمان شنیده می شود نه تنها استقبالی از فرد معرفی شده نشده، بلکه مخالفت های گسترده و رسمی از سوی تشکل ها و سازمان های معلمان ابراز شده و این پیام خوشایندی نیست. انتظار می رود مجلس محترم به ویژه نمایندگان فرهنگی، آموزش وپرورش را یاری کنند.

*شرق





  تعداد بازديدها: 2005


 
نظرات خوانندگان:

25 آبان 1400   
رحيم عبادي
باسلام وتشكر فراوان
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
هنر تا عرش
نمایشگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی
یادداشتی از: عبدالرضا فرجی راد
صلح خاورمیانه و حرف‌های متناقض و یکطرفه ترامپ
صحبت های ترامپ درباره ایران در مجلس اسرائیل
اعتراض رسمی ایران به عمان/ وزارت خارجه: حادثه هیچ ربطی به آب آشامیدنی منسوب به شرکت ایرانی نداشته
توضیحات حضرت آیت الله سبحانی در مورد نظریه عند الاستطاعة موضوع مهریه
تناقض‌گویی‌های برادر بزرگ‌تر؛ اظهارات جنجالی جواد لاریجانی بی‌هزینه است؟
سید علی خمینی: وفاق اگر به حیطه‌ فکر و اندیشه برسد، خطرناک است/ وقتی نیروهای انقلابی به عرصه سیاست وارد می شوند، برچسب تندرو و سوپرانقلابی می زنند
فرق بین مسلمان و مومن چیست؟
پزشکیان به جلسه برای غزه در مصر با حضور ترامپ نمی رود
آمریکا خطاب به چین: بازداشت رهبران کلیسای صهیون را محکوم می کنیم/ دست از دشمنی با مسیحیت بردارید!
یادداشت مشترک محمد مهاجری و محمد قوچانی
آقای رئیس جمهور فرصت شرم الشیخ را از دست ندهید
خود را دانستی همه را دانستی
مصرعی از دیوان مولانا شمس تبریزی "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
روایتی از دکتر حسین موسویان در «ایران و آمریکا؛ تعامل یا تقابل»
پیام جان کری به مقام عالی رهبری را مکتوب کردم/ در پایان نوشتم: «استدعا دارم بعد از رویت، این مرقومه را معدوم فرمایید زیرا ...»
محمد مهاجری: وضعیت امروز حجاب ، میراث دولت سیزدهم است؛همان دولت گزارشهای پوچ و مهمل
هشدار جدی و رسمی سپاه: نمی‌شود همه از تنگه هرمز نفت ببرند جز ایران!
سردار تولایی:
موشک های ایران مقر خلبان‌های اسرائیل را هدف قرار داد
توهین به مقدسات شیعه در زینبیه دمشق
هاآرتص: حماس از جنگ منسجم خارج شد و اهداف سِنوار محقق شد
پیام تبریک سید حسن خمینی در پی قهرمانی وزنه برداری ایران در جهان: زنجیره‌ی پیروزی‌های قاطع ورزشکاران رشته‌های مختلف در مسابقات بین المللی، مقوّم حس ملی و پیوند با این آب و خاک در میان مردم، و به خصوص نسل بالنده جوان، است
یادداشتی از: مجتبی خانیان
تصویب دیرهنگام CFT؛ تلاشی برای فرار از مسئولیت آینده

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
شیخ نعیم قاسم: تحولات غزه، لبنان، سوریه، عراق، عربستان و ایران به‌هم پیوسته است؛ هدف و بازیگر یکی است/ طرح ترامپ برای غزه آکنده از خطرات است/ ما از دولت لبنان این سوال را داریم که برای بازگرداندن حاکمیت چه کار کرده است؟
در گفت‌وگو با عباس امیری‌فر
با مناظره روحانی و جلیلی خیلی از مسائل روشن می‌شود
آیت الله محسن غرویان: تندروها ارزشی برای رای مردم قائل نیستند، نمونه اش اظهارات عضو جبهه پایداری در مشهد!/ خوشحالی این جریان ، خوشحالی اسرائیل است
مرتضی جوادی آملی: آذوقه روزانه مردم در چنگال نظام بروکراسی، منفعت‌طلبی و بی‌عرضگی برخی جریان‌ها گرفتار است/ شراکت تام و کامل مردم را به میدان بیاوریم/ قدرت سیاسی باید از قدرت اجتماعی ما نشأت بگیرد
آیت‌الله غرویان: اگر اتحاد و یکپارچگی وجود داشته باشد می‌توانیم مقاومت کنیم و بر تحریم‌ها پیروز شویم/ جدایی و تفرقه شخصیت‌های سیاسی روحیه مردم را تضعیف و دشمن را شاد می‌کند/ مچ‌گیری را کنار بگذاریم
صهیون خونخوار "سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)"
آیت‌الله ایازی: عده‌ای از قضایای جنگ 12 روزه عبرت نگرفته‌اند/ در صورتی می‌توانیم مقابل دشمن خارجی بایستیم که رضایت مردم را در داخل فراهم کنیم
چه شد که امام راهی نوفل لوشاتو شد؟/واکنش فرانسوی‌ها به این امر چه بود؟
در واکنش به ادعای رسانه‌های سعودی؛
حماس ادعاهای مطرح شده در خصوص خلع سلاح را تکذیب کرد
سید علی خمینی: متکی به شخص نباشیم/ نسبت به مبانی کوتاهی کرده‌ایم/ باید در نسل جوان خودمان به تقویت مبانی بپردازیم/ دشمنان را متوجه کنیم که اگر بزنید، می‌خورید
اختصاصی:
مقدار یار همنفس چون من نداند هیچ کس "مصرعی از غزل شماره 8 سعدی شیرین سخن" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط حضرت حجت الاسلام ملا احمدی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/7/14
در دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک؛
سید حسن خمینی: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش توان‌یابان اهمیت خیلی زیادی دارد
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: این بار ایران ما را غافلگیر می کند / از دوشنبه آینده بیشتر احتیاط کنید!
چه کسی پیشنهاد هجرت به پاریس را به امام داد؟/ حاج احمدآقا روایت کرده
حمله حاج‌ علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، به باهنر: بابا این زبانتان را ببندید دیگر / کی هستی که اعلام می کنی نظام دیگر مسئله حجاب را کنار گذاشته
تکذیب شایعه ترور سردار قآانی
پیام مقام معظم رهبری به سی‌ودومین اجلاس سراسری نماز
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان
«لبوبو» چین، اروپا را گرفت اما در انتقال اسلام به جوانان شکست خوردیم
یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی
شهید دکتر باهنر: حجاب در اسلام به صورت ارشادی مطرح شده و به هیچ وجه تحمیل وجود ندارد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 1603
تعداد بازدید دیروز: 6468
بازدید کل: 77044068
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.