امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 خرداد 1400 ساعت 21:04:27
آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی عضو مچلس خبرگان رهبری:
اگر جمهوریت کنار گذاشته شود، ماهیت حکومت از بین می رود/ قهر مردم «قهر خداست»/ تنها یک رای عظیم می تواند مشکلات را حل کند

یک عضو مجلس خبرگان به جماران گفت:با کمرنگ شدن جمهوریت، مساله ماهیت مطرح می شود. اگر جمهوریت کنار گذاشته شود، ماهیت حکومتی که تشکیل شده و بابتش از مردم بیعت گرفته شده است، از بین می رود.

جماران: تنها چند روز به برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده است، ولی هنوز شور و حرارت قابل توجهی در میان جامعه و نخبگان نسبت به این انتخابات دیده نمی شود.

در این میان یک عضو مجلس خبرگان معتقد است که «رئیس جمهور آینده ایران باید رئیس جمهور ملت باشد نه اینکه صرفا عنوان یک رئیس جمهور قانونی را یدک بکشد». جمله ای که شاید کلیدی ترین مطالبه مردم را از نظام جمهوری اسلامی بیان می کند.

البته آیت الله هاشم زاده هریسی به موارد دیگری هم اشاره کرد و گفت: تضعیف جمهوریت نظام و قهر مردم از انتخابات دو خطر جدی برای کشور است. 

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره سه مناظره اخیر کاندیداها از صداوسیما گفت: مناظرات اخیر، مناظرات خوبی بودند و صحبت های خوبی در آنها مطرح شد و مشکلات موجود از سوی کاندیداها بازگو شدند. البته مشکلات را نباید صرفا در مناظره ها بازگو کرد چرا که این گونه تریبون ها موردی هستند و جنبه ای نمایشی دارند.

وی افزود: مناظره ها لازمند تا بتوان برتری کاندیداها را از هم تشخیص داد. کسانی که در مناظره ها حضور داشتند و همچنین مسئولین دیگر باید همواره مشکلات را پیگیری و در راه رفع آنها تلاش کنند. بعضی از مشکلاتی که وجود دارد را نمی توان بازگو کرد. برخی هم ممکن است خودسانسوری کنند و حرفی نزنند. اما چون در این ایام حرف زدن درباره مشکلات آزاد است، مسائل باید در خاطر مردم بماند و بعد از انتخابات از دولت روی کار آمده بخواهند تا درباره آنها تصمیم بگیرد. از این رو، حل مشکلات عزم ملی و حاکمیتی می طلبد.

مسائلی که مجالی برای بازگو شدن در یک رسانه عمومی پیدا نمی کرد، از طریق این مناظره ها گفته شد

عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت: بعضی اوقات حاکمیت به خودی خود تغییر می یابد اما ما گمان می کنیم تغییری ایجاد نشده است. در واقع فکر می کنیم هستیم ولی باید دید آنگونه که باید حکومت کنیم، کشور را اداره می کنیم؟ باید ببینیم که امروز شرایط طوری است که آنطور می خواستیم حکومت کنیم یا وضعی به وجود آمده که به دنبالش نبوده ایم؟

آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: کاندیداها باید توجه کنند که چه حرف هایی به زبان آورده اند؟ در مناظره حرف زدن بسیار راحت است و هر چه به زبان می آید می گویند اما در عمل کار بسیار سخت است. متاسفانه آنچه برخی ها می گویند گاهی در مقام عمل خیلی سخت است.

وی بیان کرد: مناظرات نسبتا خوب بود و سوالات خوبی مطرح شد. مسائلی که مجالی برای بازگو شدن در یک رسانه عمومی پیدا نمی کرد، از طریق این مناظره ها گفته شد. البته بعضی بداخلاقی ها هم از سوی برخی کاندیداها دیده می شد.

مدام حرص می خورم که چرا به اینجا رسیده ایم؟

عضو مجلس خبرگان با ابراز نگرانی از وضعیت جامعه چند روز مانده به انتخابات گفت: متاسفانه باید بگویم که شور انتخابات تاکنون ایجاد نشده است. مناظرات چندان در گرم کردن تنور انتخابات موثر نبود و چنان نبود که قهرکرده ها با انتخابات و کسانی که نارضایتی دارند به میدان بیایند.

او گفت: باید در این چند روز کارهای بیشتری انجام گیرد. مشکلات زیادی پیش روی نظام و کشور ما وجود دارد. باید دید چرا نتوانستیم انقلاب و نظامی که خدا به این زیبایی برای ما قرار داد را درست نگه نداریم که امروز روبه کمرنگ شدن برود. مشکلات باعث شده که مسائلی چون عدالت، راحتی مردم، کرامت، عزت و معیشت مردم فراموش شود. مدام حرص می خورم که چرا به اینجا رسیده ایم؟

رئیس جمهور باید رئیس جمهور ملت باشد نه صرفا یک رئیس جمهور قانونی

آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: کشور ما به رئیس جمهور و هیأت دولتی نیاز دارد که همه مشکلات را حل کند. چنین فردی رای قابل توجه و زیاد می خواهد. ممکن است فردی با میزان رأی مشخصی بتواند رئیس جمهور قانونی شود مانند خیلی از کشورها که رئیس جمهورشان، رئیس جمهور کشورشان است نه ملتشان.

وی افزود: رئیس جمهوری خوب است که «رئیس جمهور ملت» باشد؛ یعنی اکثریت قاطع یک ملت به او رأی دهند. رئیس جمهور آینده ایران باید رئیس جمهور ملت ما باشد نه اینکه صرفا عنوان یک رئیس جمهور قانونی را یدک بکشد. ممکن است مردم با یک حضور حداقلی کسی را روی کار بیاورند که با یک تفاوت اندک رئیس جمهور می شود. با اینکه او نیز می تواند همه کارها را انجام دهد اما نمی تواند رئیس جمهور ملت ایران باشد.

انتخابات بدین معناست که به دنیا بگوییم ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما می خواهیم فرد منتخب رئیس جمهور مردم ایران باشد، گفت: اگر چنین شود ملت پشتیبان رئیس جمهور خود خواهد بود و فرد منتخب می تواند در حوزه بین الملل در برابر همه زیاده خواهی ایستادگی کند. رهبران کشورهای دنیا باید احساس کنند که وقتی با رئیس جمهور ایران حرف می زنند، پشتیبان او یک ملت است و اگر در برابر او می ایستند انگار در برابر یک ملت ایستاده اند. بنابراین هیچ منطقی به آنها توصیه نمی کند که در برابر یک ملت بایستند.

وی بیان کرد: دشمنان وقتی احساس کنند که رئیس جمهوری روی کار آمده که عده ای او را می خواهند و عده دیگری نمی خواهند. چنین منتخبی ضعیف خواهد بود و قادر نیست مسائل بین المللی و داخلی را حل و فصل کند. انتخابات ریاست جمهوری ما تنها به این معنا نیست که فردی به عنوان رئیس جمهور در آن مشخص شود. شاید این قدم اول باشد اما اصل پیام این است که به دنیا بگوییم ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است.

در خصوص قهر مردم از عملکردها، همه مقصریم

عضو مجلس خبرگان گفت: نگرانی امروز ما باید این باشد که آیا حماسه ملی شکل می گیرد؟ ملت باید به مرحله ای برسد که به پاخیزد و بگوید فلان شخص را به عنوان رئیس جمهور برمی گزیند. هنوز به این مرحله نرسیده ایم و مناظرات نیز نتوانسته چنین فضایی ایجاد کند. مردم ناراحت و ناراضی اند. هرچند آنها با اسلام و حکومتی که امام تشکیل داده، قهر نکرده اند. قهری که وجود دارد نسبت به عملکردهایی بوده که تاکنون وجود داشته است.

او اظهار داشت: در خصوص قهر مردم از عملکردها، همه مقصریم. بعضی ها با حرف هایشان مردم را ناراضی کرده اند. برخی با تندی هایی که داشته اند و بعضی ها نیز با عملکردی که دارند بر موج نارضایتی می افزایند. متاسفانه عده ای مشکلات و بیچارگی مردم را لمس نمی کنند. با اینکه می گویند می دانند اما نمی دانند. ندانستن آنها نیز ناشی از جهل نیست بلکه بدین خاطر است که خود مبتلا به وضعی نیستند که مردم دچار شده اند. کسی که دردی را نکشیده، نمی تواند حال دردمندان را درک کند.

تنها یک رأی عظیم می تواند مشکلات را حل کند

او گفت: کسانی که جوان بیکار در خانه ندارند و دختران و پسرانشان مشکلی برای ازدواج ندارند و همه امکانات رفاهی را دارا هستند و در کاخ های خود می نشینند چطور می توانند بگویند از درد مردم خبر دارند؟ مسئولین در میان آتش مشکلات نیستند. هزار بار هم بگویند می دانند ولی شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: تنها یک رأی عظیم می تواند مشکلات را حل کند. رئیس جمهوری که صاحب چنین رایی می شود، نمایندگی ملت ایران را پیدا می کند. چنین فردی پس از انتخاب باید اختیارات و قدرت کافی داشته باشد تا بتواند وارد میدان شود. نمی توان کسی را با رای کم و دست و پای بسته به میدان فرستاد و از او خواست که کار کند. نمی توان از چنین نماینده ای انتظار داشت که مشکلات بین المللی و داخلی را حل کند.

قهر مردم«قهر خداست»

او اظهار داشت: شاید در این چند روز، شور کافی برای انتخابات ایجاد شود و مردم نیز به پای صندوق ها بیایند. یک رئیس جمهور مورد اعتماد و قوی که وجهه ای بین المللی داشته باشد می تواند مشکلات را حل کند. چنین رئیس جمهوری با اختیارات و توان بالا می تواند کارساز باشد. بعد از انتخابات باید یک قیام آنهم به معنای ایستادگی و به پاخواستن شکل بگیرد. شب و روز کار کردن برای حل مشکلات چاره این وضعیت است.

آیت الله هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه تضعیف جمهوریت نظام و قهر مردم از انتخابات دو خطر جدی برای کشور است، گفت: قهر مردم «قهر خداست» و وقتی چنین اتفاقی رخ دهد دنیا و آخرت ما بر باد می رود. حتی آه یک مظلوم هم موثر است. ما باید خیلی مراقب باشیم که آهی کشیده نشود و دستی بالا نرود که خدایا ما از دست این حکومت خلاص کن.

اگر جمهوریت کنار گذاشته شود ماهیت حکومت از بین می رود

وی در پایان گفت: با کمرنگ شدن جمهوریت، مساله ماهیت مطرح می شود. اگر جمهوریت کنار گذاشته شود، ماهیت حکومتی که تشکیل شده و بابتش از مردم بیعت گرفته شده است، از بین می رود. آنوقت نقض بیعت و تعهد رخ می دهد و مساله ای شرعی است. در حکومتی که حضرت امام تشکیل داد قرار بود که جمهوریت و اسلامیت موید یکدیگر باشند. قرار بود جمهوریت قالب حکومت و اسلامیت محتوای آن باشد. ما بر این اساس از مردم بیعت گرفته ایم و اگر این ها را رعایت نکنیم نه اسلامیت هستیم نه جمهوریت. باید هر دو را در کنار هم حفظ کنیم. آن زمان بسیاری از اختلافات و نارضایتی ها از بین خواهند رفت. یکی از علل نارضایتی ها، کمرنگ کردن جمهوریت در کشور است. هرچند در ظاهر جمهوریت باقی مانده ولی در باطن بسیار ضعیف شده است.





  تعداد بازديدها: 1711


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
رشیدی کوچی نماینده مجلس :
پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
کمی با سازوکار حیرت‌انگیز و معجزه‌وار بینایی و چشمان خود آشنا شوید
افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر ضدایرانی بیشتری را تصویب کرد
زیباترین مسجد جهان
وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
پناهیان: مساله حجاب با ساخت ۲ تا سریال قابل حل است/ باید نیروهایمان را برای پولدار شدن تربیت کنیم/ حق نداریم از نظر اقتصادی گدا باشیم
انتقاد روزنامه اطلاعات از کتمان تخلف چای دبش، حضور صدیقی درنمازجمعه، راه اندازی دوباره گشت ارشاد و.../عشق یکطرفه نمی‌شود؛ مسئولین هم مردم را دوست
معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:
به محضِ اینکه صهیونیست‌‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد
بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
جایزه خوش خدمتی پادشاه اردن
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی
۹ مبنای فقهی برای اثبات اول ماه قمری
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
یادداشتی از: حجت الاسلام حسن پويا
عید وصال
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
عید آمد " قصیده ای بمناسبت حلول ماه شوّال سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر) "
روحانی: در انتخابات خبرگان حساب‌شده من را رد کردند
به بهانه ی عروج ملکوتی جانباز سرافراز (قطع پا) شهید حاج ولی پوراحمدی
سیر و سلوک "غزلی از علی اکبر پورسلطان (مهاجر)"
اختصاصی:
دو پوستر ماندگار با موضوع "وعده صادق" از خانم شیرین نوشیروان


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 39788
تعداد بازدید دیروز: 37350
بازدید کل: 66604758
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.