امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 دي 1399 ساعت 22:27:28
یادداشتی از: آرمان ژاله دوست
آموزش مجازی، بهشت مدرک گرایان دوزخ فراگیران

از زمان همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مناسبات اجتماعی ، اقتصادی و غیره تغییر پیدا کرده و بشر نتوانسته به شرایط کنونی و مشکلات ناشی از آن فائق آید و یا بتواند مناسبات جدید برای کنار آمدن با آن خلق کند. یک حوزه مهمی که بشدت از این امر آسیب دیده است بحث همه گیری کرونا و آسیب آن به نظام آموزشی در سطح دانشگاهی است که در آستانه یک سالگی همه گیری رسمی کرونا در ایران به اختصار به واکاوی آن می پردازم.

در شرایط کنونی به دلیل غافلگیری و یا ضعف زیر ساختها و مشکلاتی که در ادامه به آن می پردازم آموزش مجازی نتوانسته آنگونه که باید به اهداف خود رسیده و نیازهای آموزشی را با شرایط پیش آمده رفع کند. فرصتی پیش آمده که افرادی که در گذشته به مدد امکانات مالی و بدلایلی جز کسب دانش وارد دانشگاه می شدند( مانند تاخیر در اعزام به خدمت اجباری سربازی در پسران و یا ازدواج فرمایشی یا عدم تمکین مالی جهت ازدواج در سنین پایین تر و مهمتر از همه مدرک گرایی) اکنون راحتر از همیشه دانشجو شوند و بار اضافی بر دوش سیستم آموزش عالی کشور قرار داده و یا بعد از اخذ مدرک به جمع فارغ التحصیلان بیکاری که به نقل از مرکز آمار ایران در تابستان امسال ۴۰ درصد از کل بیکاران کشور را تشکیل میدهند بپیوندند. البته که تماما این امر ناشی از “مدرک گرایی” نیست و عوامل متعددی هم دخیل است و صد البته باید اضافه کنم که مراد من از آسیب شناسی آموزش مجازی، توصیه به بازگشایی عجولانه دانشگاهها آن هم پیش از کنترل پاندمی کرونا نبوده و نیست زیرا اگر همه گیری کرونا هم نبود بهرحال جهان به مدد تکنولوژی های ارتباطی اتفاقا به چنین سمتی در حال حرکت بود و هست که مزایای عمده ای هم دارد البته به شرط داشتن زیر ساخت لازم‌، که امروز فرصتی برای باز اندیشی در این بحث فراهم آمده و جبر ایجاد شده مجالی برای نگاه به ظرفیت ها را نیز فراهم آورده است.

از دلایل بازدهی کم آموزش به شیوه مجازی علاوه بر موارد اشاره شده مانند ضعف زیر ساخت ارتباطی، مقولاتی دیگر نیز وجود دارد که به این ضعف عمق می بخشد. عدم تسلط برخی اساتید به تکنولوژی های آموزشی مجازی به دلیل کمبود دوره های آموزشی، عدم سازگاری و شکل گیری و پذیرش فرهنگ آموزش به شکل مجازی به عنوان بخشی از “فرآیند تحصیل” در میان دانشجویان ،استادان و خانواده ها، عدم وجود سازوکاری منسجم در سنجش های علمی از دانشجو و دشواری در تهیه منابع علمی از جمله این آسیب ها و ضعف هاست.
کمبود امکانات و ملزومات مورد نیاز مانند گوشی های هوشمند و خصوصا لپ تاپ برای دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی، در بین دانشجویان بی بضاعت و عدم برنامه ریزی برای حل این موضوع از طریق ارائه کمک های آموزشی و تسهیلات بانکی و … از جنبه های دیگر مشکلات تحصیل از طریق آموزش مجازی در شرایط کنونی است.
مورد دیگر بحث دسترسی به منابع و متون و کتب است. در این خصوص نیز برای فهم راحتر می توان به دشواری هایی موجود مانند بسته بودن بانک پایانامه ها و رساله های ایرانداک و یا وجود موانعی برای تهیه بن خرید در نمایشگاه مجازی کتاب برای برخی دانشجویان نو ورود دانشگاهها ، محدودیت های رفت و آمد بین شهری جهت تهیه نسخه فیزیکی کتاب ها و همچنین دسترسی بعضا پر ریسک به کتابخانه های عمومی و دانشگاهی و بیش ازهمه هزینه هایی که خارج از بضاعت دانشجویان است اشاره نمود.

نکته حائز اهمیت آن است که پایان نامه ها و رساله ها, مقالات و پژوهش های علمی همگی از این منابع اعتبار می‌گیرند و زنجیره تولید علم نیز تحت تاثیر این معضلات دچار گسست ها و چالشهای عمده می گردد.
افرادی که با اتکا به تمکن مالی صرفا به دنبال مدرک و یا برای به تاخیر انداختن مسئله‌ یا موضوعی به دانشگاه می روند اکنون در وضعیتی راحت تر از قبل به این هدف دست می یابند می بینند از طرفی استادان هم تحت تاثیر شرایط اشاره شده به دلیل رعایت ملاحظات ذکر شده در بالا به اجبار مجبور به کم کردن منابع علمی می شوند.

البته ذکر این نکته ضروری است که پدیده “مدرک گرایی” در زمان پیشا کرونایی هم بوده و در دوره پسا کرونایی هم وجود خواهد داشت.

اما مشکلات مورد اشاره، معضلات غیر قابل حلی نیستند و اتفاقا در صورت توجه ظرفیتهای بی شماری هم آزاد می کنند.
بهبود زیر ساخت های ارتباطی مانند اینترنت یک اقدام شدنی و اتفاقا دارای نتایج و اثرات در سایر حوزه ها نیز می باشد. در کنار این ارائه کمکهایی از طرق مختلف به دانشجویان جهت خرید و تهیه ملزومات آموزش مجازی می تواندصورت پذیرد و این امر می تواند از همان منابع تهیه گردد که از طریق تعطیلی دانشگاهها آزاد شده است.
نتیجتا ؛ جهان به سمتی پیش می رود که تکنولوژی های آموزشی و سیستم های آموزش مبتنی بر روشهای از راه دور ، الکترونیک و مجازی جای آموزش به شکل حضوری را می گیرد که این امر خود واجد مزایای عمده ای است به شرط آنکه ما از این جبر دوران همه گیری کرونا، بعنوان ظرفیتی برای ورود به شرایط مطلوب بهره ببریم و با بهبود زیر ساختها، آموزش و مهارت آموزی مناسب دانشجویان و استادان مسیری که بناچار شروعش کردیم را با برنامه ریزی دقیق اینبار خودخواسته با سیاستگذاری موثر بهبود بخشیده و در راستای کیفیت افزایی آن اقدامات اجرایی متناسبی صورت دهیم تا هم پل میان دانشگاه، صنعت و فناوری را استحکام ببخشیم و هم کیفیت بخشی بیشتر به حوزه آموزش و تولید علم در کشور داده باشیم. آموزش مجازی شمشیری دولبه است که کمبود امکانات آسیب عمده به رشد علمی وارد می کند و بهبود زیر ساختها فرایند تولید علم و دانش را تسریع می بخشد امید که در نتیجه درک صحیح از شرایط راه دوم برگزیده و به طور دقیقی عملیاتی گردد.





  تعداد بازديدها: 1090


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: آیت‌الله سیدمحمد هاشمی اصفهانی
چند جمله در ردّ جسارت‌های بی‌اساس به امام جواد(ع)
چه نکته‌ای امام (ره) را بر آن می‌داشت که بر تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید کنند؟
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
شبهه آفرینی و نمک بر زخم دلِ جریحه دارِ شیعه
در «دوحه فروم»؛
ظریف: ایران همچنان ایستاده و به ایستادگی ادامه خواهد داد/ جهان باید با «قدرت» ایران کنار بیاید/ تخلیه پایگاه‌های نظامی آمریکا پیش از حملات این کشور به ایران، گواه قدرت ایران است/ ایران به استراتژی مقاومت بازگشته است/ اسرائیل بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است
یادداشتی از: جعفر محمدی
تجربه ویتنام و آمریکا ؛ از کشتار مردم در «تونل» ها تا دلارهایی که بی وقفه «سوئیفت» می شوند
روزنامه جمهوری اسلامی: اردستانی از اساتید اخراجی دانشگاه مفید است و پریشان گویی می کند/ بزرگان حوزه در برابر این افراد و نیز مداحان بدزبان بایستند
واکنش تند شریعتمداری به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس/ بحرین را به ایران ملحق کنید
مشاور رهبر معظم انقلاب:
چند پرسش بنیادین ولایتی از حاکمان امارات/ صبر مردم ایران نامحدود نیست
آیت‌الله العظمی سبحانی: نگذاریم اسلام با گذشت زمان همچون افسانه‌ای به غفلت سپرده شود/ حفظ بقاع و مکان‌های مذهبی نقشی اساسی در تداوم و نشر معارف اسلامی دارد/ در حوزه‌های اعتقادی و کلامی باید از افراد نخبه و توانمند بهره برد
یادداشتی از: صابر گل عنبری، تحلیلگر ارشد امور خاورمیانه
عراق و چرایی یک تصمیم؟!
"هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
سیدمصطفی خمینی با ظاهر متفاوت در ایام تبعید در ترکیه
اتمام حجت دبیرکل نجبا؛ اگر فرستاده ترامپ را ساکت نکنید ...
تصمیم جنجالی عراق؛ برچسب تروریست بر حزب الله و انصارالله
بازگشایی حرم حضرت زینب(س) برای زیارت
شهردار اسرائیلی: ایرانی‌ها به بات‌یام رسیدند و این شوخی نیست
پاسخ وقیحانه نماینده اسرائیل به قطعنامه سازمان ملل
هزینه حج تمتع ۱۴۰۵ اعلام شد
در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت؛
پزشکیان: مردم را به خودی و ناخودی تقسیم نکنیم/ حل مشکلات بدون مشارکت مردم تصور غلطی است
یادداشتی از: مهرداد خدیر
طلا و طلاق/ آقای پزشکیان، آقای قالیباف! مجله بخوانید با گزارش واقعی نه اداری یا مهمل

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سخنرانی تلویزیونی مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران
در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید «هیثم علی الطبطبائی»؛
شیخ نعیم قاسم: زمان پاسخ به ترور شهید الطبطبائی را حزب الله تعیین می‌کند/ دیشب (5 شنبه) عوامل نفوذی اسرائیل در حزب‌الله دستگیر شدند
آیت الله سیستانی: توصیه می‌کنیم پشت سر امامان جماعتی که حقوق دولتی دریافت می‌کنند نماز خوانده نشود
ثبت‌نام متقاضیان عمره مفرده برای اعزام‌های رجب و شعبان آغاز شد
حسن روحانی: در دولتی رفتند از یک کشور همسایه، میلیون‌ها نفر را وارد کشور کردند، برای چه؟!
اختصاصی:
"یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
توصیه امام راحل به پاسداران:
مملکت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد
یادداشتی از: سيد احمدرضا احمدپور
پيوند فکری امام‌ خميني با شهيد مدرس
جاي خالي شهيد مدرس در مجلس
آداب و رسوم خاکسپاری در دوره صفویه
حمله زمینی اسرائیل به سوریه / 13 کشته / محاصره و درگیری با اهالی / زخمی شدن 6 سرباز اسرائیلی / ارسال پهپاد برای نجات سربازان
گزارشی از: خلیل عامری نیا
کانون حقوق بشر ایران؛ پوششی برای منافقین مستقر در آلبانی
ترس موسسه امنیتی اسرائیل از همکاری علمی-دفاعی ایران و چین
در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت؛
پزشکیان: مردم را به خودی و ناخودی تقسیم نکنیم/ حل مشکلات بدون مشارکت مردم تصور غلطی است
شکایت کیفری از دختر ناخلف
واکنش روزنامه‌نگار اصولگرا به حاشیه‌های اینترنت سفید/ رانت شخصی نیست/ امیدوارم فیلترینگ برای همه رفع شود
تسلیت رهبر انقلاب به سقاب اصفهانی معاون رئیس‌جمهور درپی درگذشت همسر وی
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان: داشتن سلاح از سر اجبار است، نه انتخاب
رسانه صهیونیستی: محموله جدید تجهیزات نظامی از امارات به تل‌آویو وارد شد
درخواست برای باخت عمدی تیم ملی فوتبال به بحرین صحت دارد؟/ توضیحات محمد علی ابطحی را بخوانید


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5089
تعداد بازدید دیروز: 14302
بازدید کل: 77665115
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.