امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 دي 1399 ساعت 22:27:28
یادداشتی از: آرمان ژاله دوست
آموزش مجازی، بهشت مدرک گرایان دوزخ فراگیران

از زمان همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مناسبات اجتماعی ، اقتصادی و غیره تغییر پیدا کرده و بشر نتوانسته به شرایط کنونی و مشکلات ناشی از آن فائق آید و یا بتواند مناسبات جدید برای کنار آمدن با آن خلق کند. یک حوزه مهمی که بشدت از این امر آسیب دیده است بحث همه گیری کرونا و آسیب آن به نظام آموزشی در سطح دانشگاهی است که در آستانه یک سالگی همه گیری رسمی کرونا در ایران به اختصار به واکاوی آن می پردازم.

در شرایط کنونی به دلیل غافلگیری و یا ضعف زیر ساختها و مشکلاتی که در ادامه به آن می پردازم آموزش مجازی نتوانسته آنگونه که باید به اهداف خود رسیده و نیازهای آموزشی را با شرایط پیش آمده رفع کند. فرصتی پیش آمده که افرادی که در گذشته به مدد امکانات مالی و بدلایلی جز کسب دانش وارد دانشگاه می شدند( مانند تاخیر در اعزام به خدمت اجباری سربازی در پسران و یا ازدواج فرمایشی یا عدم تمکین مالی جهت ازدواج در سنین پایین تر و مهمتر از همه مدرک گرایی) اکنون راحتر از همیشه دانشجو شوند و بار اضافی بر دوش سیستم آموزش عالی کشور قرار داده و یا بعد از اخذ مدرک به جمع فارغ التحصیلان بیکاری که به نقل از مرکز آمار ایران در تابستان امسال ۴۰ درصد از کل بیکاران کشور را تشکیل میدهند بپیوندند. البته که تماما این امر ناشی از “مدرک گرایی” نیست و عوامل متعددی هم دخیل است و صد البته باید اضافه کنم که مراد من از آسیب شناسی آموزش مجازی، توصیه به بازگشایی عجولانه دانشگاهها آن هم پیش از کنترل پاندمی کرونا نبوده و نیست زیرا اگر همه گیری کرونا هم نبود بهرحال جهان به مدد تکنولوژی های ارتباطی اتفاقا به چنین سمتی در حال حرکت بود و هست که مزایای عمده ای هم دارد البته به شرط داشتن زیر ساخت لازم‌، که امروز فرصتی برای باز اندیشی در این بحث فراهم آمده و جبر ایجاد شده مجالی برای نگاه به ظرفیت ها را نیز فراهم آورده است.

از دلایل بازدهی کم آموزش به شیوه مجازی علاوه بر موارد اشاره شده مانند ضعف زیر ساخت ارتباطی، مقولاتی دیگر نیز وجود دارد که به این ضعف عمق می بخشد. عدم تسلط برخی اساتید به تکنولوژی های آموزشی مجازی به دلیل کمبود دوره های آموزشی، عدم سازگاری و شکل گیری و پذیرش فرهنگ آموزش به شکل مجازی به عنوان بخشی از “فرآیند تحصیل” در میان دانشجویان ،استادان و خانواده ها، عدم وجود سازوکاری منسجم در سنجش های علمی از دانشجو و دشواری در تهیه منابع علمی از جمله این آسیب ها و ضعف هاست.
کمبود امکانات و ملزومات مورد نیاز مانند گوشی های هوشمند و خصوصا لپ تاپ برای دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی، در بین دانشجویان بی بضاعت و عدم برنامه ریزی برای حل این موضوع از طریق ارائه کمک های آموزشی و تسهیلات بانکی و … از جنبه های دیگر مشکلات تحصیل از طریق آموزش مجازی در شرایط کنونی است.
مورد دیگر بحث دسترسی به منابع و متون و کتب است. در این خصوص نیز برای فهم راحتر می توان به دشواری هایی موجود مانند بسته بودن بانک پایانامه ها و رساله های ایرانداک و یا وجود موانعی برای تهیه بن خرید در نمایشگاه مجازی کتاب برای برخی دانشجویان نو ورود دانشگاهها ، محدودیت های رفت و آمد بین شهری جهت تهیه نسخه فیزیکی کتاب ها و همچنین دسترسی بعضا پر ریسک به کتابخانه های عمومی و دانشگاهی و بیش ازهمه هزینه هایی که خارج از بضاعت دانشجویان است اشاره نمود.

نکته حائز اهمیت آن است که پایان نامه ها و رساله ها, مقالات و پژوهش های علمی همگی از این منابع اعتبار می‌گیرند و زنجیره تولید علم نیز تحت تاثیر این معضلات دچار گسست ها و چالشهای عمده می گردد.
افرادی که با اتکا به تمکن مالی صرفا به دنبال مدرک و یا برای به تاخیر انداختن مسئله‌ یا موضوعی به دانشگاه می روند اکنون در وضعیتی راحت تر از قبل به این هدف دست می یابند می بینند از طرفی استادان هم تحت تاثیر شرایط اشاره شده به دلیل رعایت ملاحظات ذکر شده در بالا به اجبار مجبور به کم کردن منابع علمی می شوند.

البته ذکر این نکته ضروری است که پدیده “مدرک گرایی” در زمان پیشا کرونایی هم بوده و در دوره پسا کرونایی هم وجود خواهد داشت.

اما مشکلات مورد اشاره، معضلات غیر قابل حلی نیستند و اتفاقا در صورت توجه ظرفیتهای بی شماری هم آزاد می کنند.
بهبود زیر ساخت های ارتباطی مانند اینترنت یک اقدام شدنی و اتفاقا دارای نتایج و اثرات در سایر حوزه ها نیز می باشد. در کنار این ارائه کمکهایی از طرق مختلف به دانشجویان جهت خرید و تهیه ملزومات آموزش مجازی می تواندصورت پذیرد و این امر می تواند از همان منابع تهیه گردد که از طریق تعطیلی دانشگاهها آزاد شده است.
نتیجتا ؛ جهان به سمتی پیش می رود که تکنولوژی های آموزشی و سیستم های آموزش مبتنی بر روشهای از راه دور ، الکترونیک و مجازی جای آموزش به شکل حضوری را می گیرد که این امر خود واجد مزایای عمده ای است به شرط آنکه ما از این جبر دوران همه گیری کرونا، بعنوان ظرفیتی برای ورود به شرایط مطلوب بهره ببریم و با بهبود زیر ساختها، آموزش و مهارت آموزی مناسب دانشجویان و استادان مسیری که بناچار شروعش کردیم را با برنامه ریزی دقیق اینبار خودخواسته با سیاستگذاری موثر بهبود بخشیده و در راستای کیفیت افزایی آن اقدامات اجرایی متناسبی صورت دهیم تا هم پل میان دانشگاه، صنعت و فناوری را استحکام ببخشیم و هم کیفیت بخشی بیشتر به حوزه آموزش و تولید علم در کشور داده باشیم. آموزش مجازی شمشیری دولبه است که کمبود امکانات آسیب عمده به رشد علمی وارد می کند و بهبود زیر ساختها فرایند تولید علم و دانش را تسریع می بخشد امید که در نتیجه درک صحیح از شرایط راه دوم برگزیده و به طور دقیقی عملیاتی گردد.





  تعداد بازديدها: 1082


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گرگیجه رژیم صهیونیستی از زنجیره تولید پهپادهای ایرانی
حکم بازداشت ۳۷ مقام اسرائیلی از جمله نتانیاهو در ترکیه صادر شد(+لیست مهم ترین اسامی)
پاویون ایران ‌به عنوان غرفه برتر خارجی در نمایشگاه دریانوردی پاکستان انتخاب شد
توهین به مرجعیت سلطنت پهلوی را سرنگون کرد / چگونه یک بی‌احترامی مطبوعاتی، زمینه‌ساز انقلاب شد؟
مجلس در جست و جوی ۳۰ هزار پزشک عمومی گمشده ایرانی
محمد مهاجری:
اقدام ارزشمند سازمان حج و زیارت
منصور حقیقت‌پور:
لاریجانی موضع نظام را می‌گوید، جلیلی قاعده بازی را رعایت کند
مقام ارشد حماس: حاضر هستیم در مورد سلاح‌هایی با برد فراتر از منطقه حائل، گفت‌و‌گو کنیم/ غزه می‌تواند توسط نیروی امنیتی متشکل از پلیس و نیروهای امنیتی حماس، با سلاح‌های سبک اداره شود
پزشکیان: اگر باران نبارد، احتمالاً آب از آذر ماه در تهران جیره‌بندی می‌شود/ اگر باز هم نبارد، باید تهران را خالی کنیم
صمصامی نماینده مجلس خبر داد:
حذف ارز ۲۸۵۰۰ و یکسان‌سازی دلار در قیمت ۱۰۰ هزار تومان و بنزین سه نرخی! نمایندگان مجلس به سران قوا نامه نوشتند + متن کامل
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی: هر سخنی که به نظام آسیب برساند، مصداق جهل است/ حوزه و دانشگاه باید علاوه بر تعلیم، مسئولیت خود را در شناسایی و مقابله با جهل ایفا کند/ جهل‌زدایی تنها وظیفه نهادهای آموزشی نیست و مسئولان و مردم نیز در این مسیر نقش دارند
ترامپ: برای شنیدن درخواست لغو تحریم‌ها علیه ایران آماده‌ام/ انتظار می‌رود نیروی بین‌المللی «به‌زودی» در غزه مستقر شود
با اشاره به سخنان قالیباف مطرح شد؛
شبکه پاکستانی: ایران برای پیوستن به پیمان دفاعی پاکستان-عربستان تمایل دارد
مصاحبه‌ شبکه فرانس۲۴با گروسی؛
گروسی: آژانس اتمی در حال مذاکره با ایران است/ مواد هسته‌ای ایران عمدتا در سایت‌هایی قرار دارد که مورد حمله قرار گرفتند؛ این مواد به ایران «امکان می‌دهد که چند سلاح هسته‌ای بسازد/ برنامه هسته‌ای ایران به شدت آسیب دیده است
اسرائیل: به زیرساخت های نظامی حزب الله در جنوب لبنان حمله خواهیم کرد/ ساکنان روستاهای «الطیبه» و «دیردبا» فورا تخلیه کنند
شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌ها علیه «جولانی» را لغو کرد
4 نکته درباره حملات بابک زنجانی و امیر حسین ثابتی علیه یکدیگر
«دزد بزرگ» می خواهد «کودک نماینده» را «پشت و رو» کند: رانت خواران سیاسی و اقتصادی به جان هم افتاده اند یا جنگ زرگری است؟!
عکس:
کربلای معلّا ، باب القبله ، حرم حضرت ابوالفضل (ع) ، امروز
از شهردار شدن «ممدانی» ذوق زده نشوید؛ ساختار امریکا به هم نریخته؛ او با حمایت اوباما پیروز شده
مجرم کیست؟ دعانویس یا مراجعش؟

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه تشییع و تسلیت:
درگذشت جانسوز مجاهد فی سبیل الله، همرزم و رفیق شفیقمان، کربلایی حسین هاشم خانلو
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
تفسیر اجتهادی و کاربرد استنباطی «قاعده لاحرج» در نگاه آیت‌الله صانعی
پاسخ حضرت امام به استفتا درباره حق طلاق زنان چیست؟
کمساری: اندیشه امام خمینی (ره) همچنان زنده و تأثیرگذار است/ رسالت کانون‌های مساجد معرفی تفکر امام به نسل امروز است/ ملانوری: ایراد از ماست که در شناخت مکتب و سیره امام خمینی با کاستی‌هایی مواجه هستیم
هدف رژیم شاه از به شهادت رساندن حاج آقامصطفی چه بود؟/موسوی تبریزی روایت کرده است
دبیرکل حزب الله: آمریکا هیچ سودی برای لبنان ندارد
سیره نبوی در آینه منابع مشترک شیعه و سنی بازخوانی می‌شود
در بازدید از سازمان انرژی اتمی ایران؛
پزشکیان: تأسیسات هسته‌ای را دوباره و با قدرت بیشتری می‌سازیم/ اراده ایران برای گسترش صنعت هسته‌ای پاسخ به نیازهای کشور است نه تولید سلاح/ متأسفانه تبلیغات جهت‌دار به گونه‌ای القا کرده که «هسته‌ای» مترادف ساخت سلاح اتمی است
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
خطر شکاف بین حاکمیت‌ها و ملت‌ها
سوره‌هایی که بهتر است سر مزار اموات بخوانیم
حضرت امام خمینی(ره): فاطمه زهرا(س) تمام نسخه انسانیت
سید حسن خمینی به آیت‌الله اشرفی شاهرودی تسلیت گفت
صدها فروند موشک از مسیر سوریه به حزب الله رسید
خریدن خلبان توسط آمریکا برای ربودن نیکلاس مادورو
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
هان در دوراهی تاریخی؛ تلاطم قرن جدید، احتمال رویارویی جهانی و نقطه ی تصمیم / چرا ایران و ونزوئلا؟
واکنش رسمی روسیه به ارسال اس ۴۰۰ و سوخو ۳۵ به ایران
یادداشتی از: حجت الاسلام احمد مازنی
دیپلماسی امام خمینی(س)
گزارشگر سازمان ملل: حمله اسرائیل و آمریکا به ایران نقض آشکار منشور سازمان ملل است/ تجاوز نظامی خارجی رنج فراوانی به بار آورده است؛ رنجی که مستحق جبران و غرامت است
حضرت فاطمه (س) چگونه به شهادت رسیدند؟
موشک بالستیک هرمز ؛ تیر غیب ایران


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 13891
تعداد بازدید دیروز: 17057
بازدید کل: 77228586
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.