امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 26 بهمن 1398 ساعت 19:54:38
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
پژوهشی درباره «تسبیح حضرت زهرا(س)»

تسبیح حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اقیانوسی است که نه می توان به میانه آن رفت و نه راهی به عمق آن وجود دارد.

این تسبیحات سه گانه که شامل سه جریان عمیق توحیدی است، یعنی؛«تکبیر، تحمید، تسبیح» و فقط تنها راهی که ما داریم این است در کنار ساحل آن قرار گرفته و به کسب فیض و فضیلت نائل شویم.

مطلب اول: اصلِ جریان تسبیح حضرت زهرا(س)، طبق آنچه در منابع شیعه و سنی روایت شده، چنین است:

«امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: یک وقتى دیدم فاطمه زهرا(س) درشدت رنجى قرار گرفته که در اثر کارهاى خانه بود.  به او گفتم: بتازگى اسیرانى آورده اند. نزد پدرت برو. شاید به تو خدمتکارى بدهد، تا در کار منزل به تو کمک نماید. فاطمه(س) نیز به محضر پیامبر(ص) رفت، ولى هنگامى که دید گروهى نزد آن حضرت هستند، منصرف شده، برگشت. پیامبر(ص) که متوجّه شدند فاطمه(س) به خاطر امر مهمّى نزدشان آمده بود، فرداى آن روز به خانه فاطمه(ع) آمدند و از خواسته اش سؤال کردند; امّا حضرت فاطمه(س) از ذکر خواسته اش خوددارى کرد. من به رسول خدا عرضه داشتم؛ به راستى شما به مشکلاتى که فاطمه(س) با آن روبه رو است آگاه هستید: آوردن آب، آرد کردن و جارو زدن. این مسئولیّت ها موجب رنج ایشان شده است. براى همین من به او گفتم که از شما درخواست کند خدمتکارى به او عطا کنىد، تا در کارهاى خانه او را یارى نماید. رسول خدا(ص) فرمودند: اى فاطمه! آیا تو را به چیزى که براى تو از خادم و تمامى دنیا بهتر باشد راهنمایى کنم؟ فاطمه(س) عرض کردند: آرى اى رسول خدا! آن حضرت نیز این تسبیح معروف را، که هنگام خواب و بعد از هر نماز  خوانده مى شود، به فاطمه تعلیم فرمود».(ر.ک به: من لا یحضره الفقیه، ص ۶۷ وصحیح بخارى، ج ۲، ص ۲۵۹)

نکته مهم اینجاست این روایت را نه تنها شیعه، بلکه اهل سنت هم نقل نموده اند، و بالاتر اینکه بر صحت آن تاکید دارند. (ر.ک: - ذخائر العقبى، ص ۴۹ و حلیة الأصابة، ج ۲، ص ۴۱. - مسند حنبل، ج ۱، ص ۱۰۶ و الاصابة، ج ۴، ص ۳۷۹)

مطلب دوم: اهمیت این تسبیح؛

حضرت صادق(ع) فرمودند: «امیر المؤمنین(ع)فرمود:«سبحان اللّٰه، نصف ترازو را مى‌گیرد و الحمد للّٰه، آن را پر مى‌سازد و لا اله الاّ اللّٰه و اللّٰه اکبر، ما بین آسمانها و زمین را پر مى‌کند؛ -  اَلتَّسْبِیحُ نِصْفُ اَلْمِیزَانِ وَ اَلتَّحْمِیدُ یَمْلَأُ اَلْمِیزَانَ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ اَللَّهُ أَکْبَرُ [وَ اَللَّهُ أَکْبَرُ] یَمْلَأُ مَا بَیْنَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ » (عدةالداعی ؛ ابن فهدالحلی /۲۶۲)

به نقل مشایخ ثلاثه حدیث، یعنی؛ کلینی، صدوق، طوسی؛ امام صادق(ع) فرمود: « ما فرزندان مان را همانگونه که به امر فرا می خوانیم به تسبیح فاطمه دعوتشان می کنیم. به آن پیوسته مرتبط باشید و کسانیکه پیوندی با این تسبیح ندارند نگون بخت اند.  - یا أبا هارون إنّا نأمر صبیاننا بتسبیح فاطمه علیها السلام کما نأمرهم بالصلاه، فالزمه فإنّه لم یلزمه عَبْدٌ فَشَقِیَ »(وسائل، ج‌۶ص ۴۴۱)

امام باقر(ع) فرمودند:《 هر کس تسبیح حضرت زهرا را به جای آورد و سپس استغفار کند، مورد مغفرت است ؛ زیرا تسبیح زهرا(س) گر چه صد ذکر در زبان است، ولی هزار بار ترازوی اعمال انسان را سنگین‌‌تر می‌‌کند و شیطان را می‌‌راند و خداوند بخشایشگر را خشنود می‌‌سازد.  -  من سبح تسبیح الزهراء ثم استغفر غفر له، و هی مائة باللسان و ألف فی المیزان، و یطرد الشیطان، و یرضی الرحمن.》(ثواب الاعمال/۱۹۶)

امام صادق(ع) فرمودند:

« مَن سَبَحَ تَسبِیحَ فَاطِمَةَ ع فَقَد ذَکَرَ اللَهَ الذِکرَ الکَثِیر ،(معانی الاخبار/۱۹۳)

مطلب سوم: زمان بهره برداری از این تسبیح؛

در سه موقعیت دنیوی و اُخروی از این گنج بی پایان و بی مثال می توان بهرمند شد؛

۱) در زمان خستگی برای توان افزایی؛ در متن روایت بالا ملاحظه نمودید پیامبر(ص) این ذکر را برای رفع خستگی فاطمه(س) تعلیم نمودند.

نکته جالب اینجاست؛ ابن حجر در کتاب  "ارشاد السارى" بر دو نکته تاکید دارد، عبارتش چنین است: «در این مطلب [تسبیح فاطمه] براى على و فاطمه منقبتى است ... ابن تیمیه گوید ؛ مواظبت بر خواندن آن خستگى را برطرف مى کند. » (الاصابة، ج ۴، ص ۳۷۹)

۲)در تعقیبات نماز؛ به نقل مشایخ ثلاثه حدیث ؛ کلینی ، صدوق ، طوسی ؛ امام صادق(ع) فرمودند:

«تسبیح فاطمه سلام الله علیها فی کل یوم فی دبر کل صلاة احب الی من صلاة الف رکعة فی کل یوم. ؛  تسبیح حضرت فاطمه (س) در هر روز، به دنبال هر نماز نزد من از هزار رکعت نماز [مستحبی] در هر روز، محبوبتر است». (وسائل ج۶ ص ۴۴۴)

۳) در وقت خواب؛امام رضا(ع) فرمودند: « ما اهل بیت‌ به هنگام خواب ده کار را انجام می‌دهیم: وضو گرفتن... و سی و سه مرتبه «سبحان الله‌» گفتن و سی و سه مرتبه «الحمدلله‌» گفتن و سی و چهار مرتبه اربعا و ثلاثین...» (فلاح السائل سیدبن طاوس /۲۸۰)

محدث خبیر صاحب وسائل الشیعه، در جلد ششم کتاب وسائل الشیعه در ابواب تعقیبات، باب یازدهم روایاتی که دلالت بر استحباب تسبیحات حضرت زهرا(س) در وقت خواب دارد را جمع آوری نموده. و شیخ بهائى در مفتاح الفلاح استحباب تسبیح تسبیح حضرت فاطمه(س) در دو هنگام : بعد از نمازهاى واجب و قبل از خواب را "مشهور" میان علماء شیعه میداند. 

مطلب چهارم: کاربرد و یا نوعِ نگاه به تسبیح حضرت زهرا؛

یکم‌) نگاه تاجرانه؛ براساس این نگاه بخشی از کسانیکه با ذکر اُنس می گیرند برای نیل به ثوابهای مندرج در ذیل این ذکر است که در ضمن مطلب دوم با توجه به روایات تقدیم شد.

دوم ) نگاه منفعت طلبانه؛ در واقع استفاده از این ذکر برای "توان افزائی" خواهد بود.

چنین تاثیری در روایات بدان اشارت شده و در سطور بالا عرضه داشتیم که مورد تجربه و تایید برخی از علماء سنت نیز می باشد.

سوم ) نگاه عارفانه؛ در این نگاه کسانیکه آماده سیر الی الله می شوند و برای کسب معرفت، به سلوک عرفانی روی می آورند طبق دستور العمل شیخ  خود از این تسبیح حضرت زهرا(س) بهره مند هستند.

مرحوم عارف بالله آیت الله قاضی(ره) برای سالکان الی الله تسبیح حضرت زهرا(س) را به عنوان دستورالعمل معین می نمودند و می فرمودند:

《بعد از نمازهای واجب، تسبیح فاطمه زهرا علیها السلام ترک نشود، همانا آن از ذکر کبیر به شمار می آید و حداقل در هر مجلسی یک دوره ذکر شود》.

چهارم ) نگاه وظیفه شناسانه؛ تسبیح زهرا(س) در این نگاه فقط انسان برای منافع دنیوی مانند توان افزایی و یا ثواب و یا سلوک بهرمند نمی کند، بلکه به انسان "وظیفه شناسی" می دهد و با این وظیفه شناسی همه سعادت را دارا می شود.

در این نگاه باید

اولا به همه معنای "ذکر" دست پیدا کرد.

و ثانیا آن را در متن جان خود و سپس در متن جهان، نهادینه نمود. این مهم را در مطلب پنجم پی گیری می کنیم‌.

مطلب پنجم: مفاد ونهادینه شدن اذکار وارده در تسبیح حضرت زهرا(س) در جان و جهان

و اینکه مفاد این تسبیح در جان و جهان نهادنیه شود، بسیار سخت است.

روایت ذیل شاهد بر سختی نهادینگی تسبیحات در جان آدمی است؛ پیامبر(ص) به علی(ع) فرمودند:《یا علی، عمل به سه چیز بر این امت بسیار سخت است؛ انصاف داشتن، مساوات داشتن و ذکر خدا در همه حال؛ و ذکر خدا به سبحان الله گفتن نیست بلکه ذکر واقعی این است در مواجه با حرام خدا، انسان بتواند صرف نظر کند؛ -  ثلاث لا تطیقها هذه الأمة:  ذکر الله علی کل حال، و لیس هو سبحان الله، و الحمدلله، و لا اله الا الله، و الله اکبر ولکن اذا ورد علی ما یحرم علیه خاف الله عزوجل عنده، و ترکه.》

این معنا،  بدون دریافت درست مفاد و معنای این تسبیح فاطمه(س)، امکان پذیر نیست.

اجمال معنای تکبیر و تحمید و تسبیح چنین است؛

معنای«الله اکبر»

جمیع بن عمیر گوید: در محضر امام صادق(ع) بودم، حضرت از من پرسید: جمله «الله اکبر» یعنی چه؟ گفتم: یعنی خدا از همه چیز بزرگتر است، حضرت فرمودند: مطابق این معنی، خدا را چیزی تصور کرده و سپس مقایسه با سایر اشیاء کرده‌ای و او را بزرگتر از آن چیزها تصور نموده‌ای. عرض کردم: پس معنی الله اکبر چیست؟ حضرت پاسخ داد: معنایش این است که؛ «الله اکبر من ان یوصف؛ خداوند بزرگتر از آن است که توصیف گردد».(فقیه ج ۱ /۶۵۶)

معنای«الحمدلله»

حمد ؛ ستایش و مدح خداست در عین سپاس.

محققینِ معارفِ حقیقیه، بر این باورند که؛ "حمد"  از "تسبیح"  بالاتر است. بنظر می رسد جامع بودن "حمد" باعث برتری او شده.

استادمطهری می گوید: در مفهوم حمد سه عنصر در آنِ واحد دخیل است: ستایش، سپاس، پرستش. 

پس "حمد" ؛ ستایش سپاسگزارانه پرستشانه است.

پیام ذکر «الحمدلله» این است که؛ اولا نعمت خدا را در مسیر خود او باید هزینه نمود، و ثانیا با رسیدن به نعمتی به انسان، نباید موجبات غرور آدمی پدید آید.

معنای :«سبحان الله»

شخصی از حضرت علی(ع) پرسید: معنی سبحان الله چیست؟ حضرت فرمود: «سبحان الله‌» تعظیم مقام بلند و با عظمت‌ خدا و منزه دانستن او از آنچه که مشرکان می‌پندارند، است و زمانی که بنده این کلمه را می‌گوید، همه فرشتگان بر او درود می‌فرستند».

پیام ذکر "سبحان الله" در این است که آدمی با مظاهر شرک و آلودگی صحنه جهان هستی، همنوا نباشد و فاصله خود را با آنان حفظ کرده و بر محو شدن آن کوشا باشد.

مطلب ششم‌: ارتباط تسبیح حضرت زهرا(س) با ایشان؛

اولا ؛ در تاثیر گذاری این اذکار برای انسان با هر نگاهی که شمردیم، شخص حضرت فاطمه(س) بی تاثیر نیست و ایشان واسطه الفیض ثواب ها و کمالات مندرج در این تسبیح است.

وثانیا؛ انکه توانست مفاد این تسبیح را با همه حقایق اش جاری و ساری کند؛ فاطمه(س) بود.

او گفت: "الله اکبر" و هیچ چیزی را اعم از قدرت و یا ثروت این جهان را  بجای خدا ندید و معامله نکرد.

او در دفاع از "توحید" همه چیز خود را مخلصا به خدا تقدیم داشت.

او گفت: "الحمدلله" و به خوبی از همه نعمتی که خدا ارزیانیش نموده بود، استفاده کرد و ذره ای از شخصیت و انتسابش به رسول الله(ص) برای غیر خدا خرج نکرد. او با ستایشِ سپاسگزارانه اش، خدا را پرستید و هیچ قدرتی را نه ستایش کرد و نه سپاس متملقانه گفت.

او گفت:"سبحان الله" و بر پاکی و منزه بودن خدای چنان شهادتی داد که در قاموس هستی او، ذره تایید و یا سوء استفاده مشرکان پیدا و پنهان عصرش، دیده نمی شود. با مشرکان زمان خود که شرک خود را منافقانه پنهان می کردند مرزبندی کرد و از آنان فاصله گرفت تا حریم خدا و دین خدا به نجاست آنان آلوده نشود .

واین گوشه ای بود از اسرار تسبیح فاطمه(س) که امیدواریم درسی برای همه شیعیانش باشد. ان شاءلله

*جماران





  تعداد بازديدها: 1123


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1403/1/6
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 26081
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65652118
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.