امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفتهاند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل ميشد، روضهخواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش ميکنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و منارههاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياستهاي غلط حاکمان دستنشانده به خاک مذلت نشستهاند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری
تاريخ انتشار: 06 آذر 1398 ساعت 22:56:47
حضرت آیت الله جوادی آملی آیا خداوند بر خلاف حکمتش خواسته بندگانش را اجابت می کند؟
آیت الله جوادی آملی با اشاره به فراهم آوردن اسباب حرکت انسان به سوی خدا می فرماید: تمام کارهای خداوند، زیر مجموعه حکمت او و حکمت الهی نیز زیر مجموعه علم اوست. یعنی خداوند چون علیم است، حکیمانه عمل می کند.
به گزارش جی پلاس، آیت الله العظمی جوادی آملی در کتاب صورت و سیرت انسان در قرآن به مناجات های امام زین العابدین علیه السلام اشاره کرده و فرموده است:
در نیایش های امام سجاد علیه السلام، این سخن وجود دارد که خدایا! با آن که همه چیز در هستی، تابع اراده تو و بی نیاز از فرمان لفظی توست، اما هرگز دعاها و نیایشهای ما حکمت تو را تغییر نمی دهد.
یعنی اگر چه اموری مانند عبادت، توسّل، دعا، اقرار به گناه و...، وسیله انسان برای حرکت به سوی خداست و فراهم آوردن وسیله نیز از فرمان های صریح خدای سبحان است که یا أیّها الّذین آمنوا اتّقوا اللّه وابتغوا إلیه الوسیلة[1]، اما هیچ یک از این وسایل، باعث نمی شود که خدا برخلاف حکمتش، خواسته احدی را اجابت کند: ویا من لاتبدّل حکمته الوسائل[2].
پس تمام کارهای خداوند، زیر مجموعه حکمت او و حکمت الهی نیز زیر مجموعه علم اوست. یعنی خداوند چون علیم است، حکیمانه عمل می کند.
از این رو خدای سبحان، جریان خلافت و جانشینی خویش را از راه علم آغاز کرد و تعلیم اسمای الهی را سرلوحه این کار حکیمانه خود قرارداد که وعلّم آدم الأسماء کلّها[3].
پس راه خلافت الهی، راه علم به اسمای حسنای خداوند است و اگر کسی علم به اسما داشت، خلیفه خدا می شود. اما صرف علم به الفاظ و مفاهیم و اصطلاحات، مستلزم خلافت خدا نیست وگرنه شیطان هم از چنین علمِ لفظی و مفهومی برخوردار بود، امّا از خلافت الهی بهرهای نداشت.